Pakiet compliance dla firmy i zarządu – intensywne szkolenie (2 dni) z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych (szkolenie dwudniowe)

Kiedy:
14/05/2019@09:00 – 15/05/2019@17:00
2019-05-14T09:00:00+02:00
2019-05-15T17:00:00+02:00
Gdzie:
Centrum Sienna Warszawa

Dlaczego warto:

Prowadzenie działalności gospodarczej staje się coraz bardziej kompleksowe: obserwować można dynamiczny wzrost ryzyk, na wystąpienie których narażeni są przedsiębiorcy. W ostatnich latach rozszerzeniu ulega systematycznie katalog wymagań prawnych, do których stosować muszą się przedsiębiorcy. Jednocześnie widoczna jest tendencja do surowego sankcjonowania wszelkich naruszeń prawa. Obok odpowiedzialności osób fizycznych pojawia się możliwość niezmiernie dotkliwej odpowiedzialności także samych osób prawnych: chodzi tu przy tym nie tylko o kary finansowe, ale także m.in. wyłączenie przedsiębiorcy od możliwości ubiegania się o zamówienia publiczne, co w najgorszym wypadku skutkować może nawet upadłością przedsiębiorstwa.

Przedmiot szkolenia:

Celem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie wymagań odnoszących się do przeciwdziałania korupcji i wykrywania nieprawidłowości w ramach organizacji. Przedstawione zostaną wymagania zapewnienia skuteczności wewnętrznego systemu antykorupcyjnego oraz możliwości mitygowania ryzyka odpowiedzialności podmiotu zbiorowego za czyny zabronione pod groźbą kary. Wymagania prawne stanowić będą punkt wyjścia do szczegółowego przedstawienia narzędzi i metod służących minimalizowaniu ryzyka odpowiedzialności. Omówione zostaną:

  • norma ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems, która stanowi globalny standard kształtowania systemów przeciwdziałania korupcji, a tym samym jej wdrożenie pozwala na wykazanie, że uczyniło się zadość wymaganiom UJŻP
  • praktyczne aspekty wdrażania w organizacji systemu przeciwdziałania korupcji
  • wymagania i tajniki prowadzenia wewnętrznych dochodzeń wyjaśniających: prowadzenie takich dochodzeń jest współcześnie standardem w wielu organizacjach, ich znaczenie wzrośnie jednak niepomiernie wraz z wejściem w życie UOPZ: w razie braku reakcji na wykrytą nieprawidłowość dojść może do zwiększenia sankcji wobec przedsiębiorcy do 60 mln zł!
  • wymagania odnośnie wprowadzania i zapewnienia skuteczności funkcjonowania systemów informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing)
  • możliwości i płaszczyzny współpracy przedsiębiorcy z organami ściągania.

szkolenieDwudniowe

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenie trwa dwa dni:

  • dzień I: ISO 37001, przegląd najważniejszych ryzyk korupcyjnych, praktyczne aspekty wdrażania w organizacji rozwiązań antykorupcyjnych
  • dzień II: wymagania UOPZ, podstawy prawne i praktyczne aspekty prowadzenia dochodzeń wewnętrznych, kanały zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing)

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do reprezentantów sektora przedsiębiorstw: członków organów, oficerów compliance, prawników wewnętrznych, audytorów, etc. Przekazane w trakcie szkolenia wiedza i umiejętności są niezbędne w procesie identyfikacji ryzyk compliance i odpowiedniego nimi zarządzania.

Uczestnicy otrzymują certyfikat uczestnictwa, na którym wskazane są szczegółowo treści będące przedmiotem szkolenia.

Za udział w szkoleniu przyznajemy 40 ECP w programie Approved Compliance Expert (ACE).

 

Planowani prelegenci (w planach):

KrakKrzysztof Krak

Doradza w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom. Ma duże doświadczenie w zakresie przeciwdziałania korupcji w życiu publicznym i gospodarczym oraz we wdrażaniu rozwiązań analitycznych w obszarze organizacyjnym, szkoleniowym i informatycznym. Ponad 25 lat był związany z organami ścigania, od 2006 roku pełnił funkcje na stanowiskach kierowniczych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, najpierw dyrektora Departamentu Analiz, a następnie Gabinetu Szefa CBA, gdzie m.in. nadzorował działania edukacji i prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez biuro, koordynował „Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.

Paweł Żołyniak

Kierownik Zespołu Analiz i Projektów w Departamencie Przeciwdziałania Nadużyciom
BGŻ BNP Paribas S.A. Absolwent Politechniki Rzeszowskiej. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w bankowości, w tym w obszarze analizy ryzyka nadużyć oraz wdrażania i monitoringu mechanizmów prewencyjnych.

 

zdziarstek_sJacek Zdziarstek

Dyrektor Departamentu Zgodności w Raiffeisen Bank Polska S.A. Od 19 lat w sektorze bankowym. Ukończył Wydział Resocjalizacji i Problemów Społecznych specjalizacja: psychologiczna na Uniwersytecie Warszawskim. Studia Podyplomowe Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów im. Romualda Kudlińskiego, kierunek: Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych oraz Harvard Leadership Academy na Harvard Business School oraz Akademia Psychologii Przywództwa (APP) Jacek Santorski, Trener NLP. Zwolennik praktycznego i eklektycznego podejścia realizacji standardów compliance i zwalczania przestępczości – opartego na wiedzy, współpracy oraz wykorzystaniu adekwatnych narzędzi.

 

Diehladw. Monika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

 

www-wizerunekprofesjonalisty-pl_Clifford Chance Dzień 4_661-Editadw. Paweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

 

SobonMagdalena Soboń-Stasiak

Od 2009 roku Compliance Officer w ArcelorMittal Poland S.A. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, absolwentka studiów podyplomowych ”Akademia Spółek” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany Compliance Officer. Członek Stowarzyszenia Compliance Polska. Prelegentka krajowych i międzynarodowych konferencji  z tematyki compliance.

 

Opłata kursowa: 1660 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja