Speakers

< COMPLIANCE & INTEGRITY DAYS 2025 >

< AGENDA | SPEAKERS | PARTNERZY | REJESTRACJA >

| CiD 2025!!! > PRELEGENTKI & PRELEGENCI

W ramach Compliance & Integrity Days 2025 wystąpią:

Justyna Błażejczyk-Kuwał

Adwokat, Counsel w zespołach White-Collar Crime Advisory i Compliance w EY Law. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe w doradztwie i reprezentacji podmiotów gospodarczych w sprawach z zakresu prawa karnego gospodarczego i skarbowego, dochodzeniach wewnętrznych, compliance oraz w postępowaniach spornych i regulacyjnych. Prowadziła liczne polskie i międzynarodowe dochodzenia wewnętrzne w związku z wykrytymi nieprawidłowościami i przestępstwami. Doradza w związku z sytuacjami kryzysowymi i w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań sądowych, postępowań karnych oraz postępowań administracyjnych przed regulatorami i innymi organami w szczególności dla podmiotów z branży medyczno-farmaceutycznej, rynku finansowego oraz sektora FMCG. Posiada bogate doświadczenie w kwestiach sankcji gospodarczych oraz w sprawach regulacyjnych, w szczególności w odniesieniu do posiadanych zezwoleń, wymogów regulacyjnych i kontroli. Doradza klientom w zakresie compliance, w tym przeprowadzała liczne audyty zgodności (również na potrzeby toczących się transakcji M&A). Rekomendowana w międzynarodowym rankingu Legal 500 EMEA.

dr hab. Adam Bodnar, prof. uczelni

Dr hab. nauk prawnych, profesor Uniwersytetu SWPS, od 2023 roku Senator RP XI kadencji oraz Minister Sprawiedliwości RP, w latach 2021-2023 Dziekan Wydziału Prawa w Warszawie Uniwersytetu SWPS, profesor wizytujący na Uniwersytecie w Kolonii (Academy for European Human Rights Protection), senior fellow w Democracy Institute Uniwersytetu Środkowo-Europejskiego (CEU) w Budapeszcie; Rzecznik Praw Obywatelskich VII kadencji (09.2015 – 07.2021); w latach 2004 – 2015 współpracownik Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka (jako koordynator Programu Spraw Precedensowych, a następnie jako sekretarz i wiceprezes zarządu); obecnie członek rad doradczych krajowych i międzynarodowych organizacji, w tym World Organization Against Torture (OMCT), International IDEA, World Justice Project, Liberties oraz Fundacja Obywatelskich Ruchów Demokratycznych; publicysta stale współpracujący z „Gazetą Wyborczą” oraz internetowym wydaniem „Polityki”; prowadził także autorski program BOS w Radio TOK FM (wcześniej przez rok prowadził audycję Prawy Adam w Radio Newonce); laureat krajowych i międzynarodowych nagród za zasługi dla ochrony praworządności i praw człowieka.

Sławomir Chmielewski, ACO

Absolwent INSEAD Advanced Management Program, studiów Executive MBA walidowanych przez RSM Erasmus University w Rotterdamie, radca prawny. Jako Chief Security and Compliance Officer oraz Dyrektor Bezpieczeństwa i Compliance, odpowiada za obszar bezpieczeństwa i zgodności w grupie Orange w Polsce oraz koordynację współpracy w tym zakresie ze strukturami Grupy w Europie. Członek Rad Nadzorczych spółek zależnych Orange: Interkam, a wcześniej TP-Teltech. Pełni funkcję  Przewodniczącego Komitetu ds. Etyki Danych i Sztucznej Inteligencji Orange Polska. Członek Komitetu ds. Compliance Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Członek Zarządu Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Swoją pracą aktywnie wspiera implementację oraz poszerzanie standardów w zakresie bezpieczeństwa, compliance,  sztucznej inteligencji.

dr Marcin Ciemiński

Adiunkt w Instytucie Prawa Cywilnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Partner w Departamencie Postępowań Spornych i Arbitrażu kancelarii Clifford Chance, kierujący zespołem prawa karnego gospodarczego i compliance oraz warszawską praktyką m.in. pro bono. Według rankingów prawniczych Chambers Europe, Legal 500 EMEA oraz Rzeczpospolitej należy do grona wiodących prawników w dziedzinie rozwiązywania sporów oraz prawa karnego gospodarczego. Jest autorem publikacji z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz częstym prelegentem podczas konferencji dotyczących prawa karnego gospodarczego i compliance.

Mateusz Danielski

Radca prawny z 10-letnim doświadczeniem w pracy jako in-house, w tym z 8-letnim zatrudnieniem w Mostostal Kraków S.A., spółce należącej do jednej z największych w Polsce Grup Kapitałowych z branży budowlanej (Grupa Budimex). Absolwent studiów prawniczych w Uniwersytecie Jagiellońskim, od 2019 r. radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie. Od 5-ciu lat zajmuje się tematyką compliance, w 2020 r. został powołany przez Zarząd Mostostal Kraków S.A. do pełnienia funkcji Koordynatora ds. zgodności z Polityką Compliance. Prywatnie interesuje się muzyką, sportem oraz podróżami.

Diana Dębowczyk, MBA, ACE

Radca prawny, Dyrektor Biura Compliance w Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. Certyfikowany compliance officer z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w zakresie obsługi prawnej, compliance, audytu i legislacji wewnętrznej w sektorze prywatnym i publicznym, w tym pełnieniu funkcji Chief Compliance Officera. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, studiów Executive MBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN oraz studiów podyplomowych poświęconych tematyce compliance i AML. Odbyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Wszechstronne umiejętności i doświadczenie łączy z zarządzaniem zespołem, który dba o to, aby zachodzące zmiany w prawie nie stanowiły istotnego zagrożenia dla działalności spółki. Uważa, że dobrze funkcjonująca organizacja daje możliwość dialogu, poszukiwania ścieżek do porozumienia, współpracy, a w ostateczności kompromisu. W ramach swojego doświadczenia pracowała dla wielu organizacji, w tym również dla międzynarodowej kancelarii prawnej w obszarze fuzji i przejęć. Wspierała szereg podmiotów, które mierzyły się z coraz nowymi wyzwaniami biznesowymi.

Marek Tomasz Fijałkowski

Export Control Business Partner odpowiedzialny za Polskę, Węgry, Rumunię, Mołdawię oraz państwa Azji Centralnej w Siemens Energy. Posiada 12 lat doświadczenia w obszarze Trade Compliance w sektorze energetycznym, włączając w to wdrażanie rozwiązań IT (m.in. SAP GTS, DAMEX). Członek grupy roboczej przedsiębiorców ds. zmian legislacyjnych dotyczących kontroli obrotu. Ponadto pełni funkcję Data Privacy Managera. Absolwent studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Agnieszka Gałka-Woźniak

Agnieszka Gałka-Woźniak jest Członkiem Zarządu oraz Dyrektor Personalną w ArcelorMittal Warszawa. Z Grupą ArcelorMittal związana jest od 2008 roku, pełniąc różne funkcje kierownicze w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz realizacji projektów organizacyjnych
i rozwojowych. Od lutego 2024 roku odpowiada nie tylko za zarządzanie funkcją HR, ale także za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, bezpieczeństwo, zarządzanie kryzysowe oraz zapewnienie zgodności z przepisami prawa pracy i ochrony danych osobowych. W zakresie jej odpowiedzialności znajduje się strategiczne dopasowanie działań HR, komunikacji i bezpieczeństwa do celów biznesowych spółki, wspieranie rozwoju organizacji, budowanie kultury etycznej. Priorytetem we wszystkich działaniach, którymi zarządza jest zapewnienie najwyższych standardów w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. Aktywnie uczestniczy w inicjatywach związanych z transformacją biznesową, strategią ESG oraz budowaniem środowiska pracy opartego na zasadach etyki i compliance i odpowiedzialności społecznej. Agnieszka Gałka-Woźniak jest absolwentką Wyższej Szkoły Zarządzania i Języków Obcych oraz ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada także certyfikat Coachwise Coaching Equipped. Panelistka konferencji z zakresu HR.

Sandip Godbole, ACO

Doktor nauk matematycznych, z LUX MED związany od 2014 roku, a od 2015 kieruje Departamentem Ryzyka i Compliance. Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie ukończył studia doktoranckie.

Jarosław Grzegorz

Partner w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY Polska. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w realizacji projektów z zakresu wykrywania i przeciwdziałania nadużyciom, weryfikacji zgodności, ładu korporacyjnego, wdrażania systemów compliance, jak i doradztwa w sprawach spornych. Zrealizował ponad 300 projektów w Polsce i Europie, w tym dla spółek notowanych na GPW, regulatorów oraz polskich i międzynarodowych grup kapitałowych. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada kwalifikacje ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), jak również certyfikaty Biegłego ds. Wykrywania Oszustw i Nadużyć Gospodarczych (CFE), Certyfikowanego Audytora Wewnętrznego (CIA) oraz Project Management Professional (PMP). Wykładowca na studiach podyplomowych organizowanych przez Szkołę Główną Handlową (SGH) oraz Akademię Leona Koźmińskiego. Występuje też w roli prelegenta na wielu konferencjach o tematyce związanej z compliance i zarządzaniem ryzykiem nadużyć.

Maciej Herman

Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. W Wedlu od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywał na stanowiskach komercyjnych w największych międzynarodowych firmach (Kompania Piwowarska, Frito Lay, Procter&Gamble). Pod jego przewodnictwem Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i sukcesywnie rozwija obecność za granicą. Pozycję kluczowego gracza odzwierciedlają nie tylko wyniki sprzedaży, ale także uzyskane wyróżnienia – m.in. tytuł „Najsilniejsza polska marka” w rankingu dziennika Rzeczpospolita, złota statuetka Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem”, a także liczne nagrody w prestiżowych konkursach branżowych. Prywatnie pasjonat sztuk walki – od 20 lat uprawia taekwondo i kolekcjoner muzycznych doświadczeń.

dr hab. Jacek Jastrzębski, prof. uczelni

Jeden z wiodących w Polsce specjalistów z obszaru prawa oraz sektora finansowego. Posiada wykształcenie prawnicze jako absolwent i profesor Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz ekonomiczne jako absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył także prestiżowy prawniczy program Professional LL.M. na University of California, Berkeley w Stanach Zjednoczonych. Jacek Jastrzębski łączył pracę w sektorze bankowym z działalnością akademicko-naukową. Przez ponad dziesięć lat pełnił funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Prawnego Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego. Jest zatrudniony na stanowisku profesora uczelni w Katedrze Prawa Cywilnego Wydziału Prawa i Administracji UW. W 2017 r. został ujęty w zestawieniu „Legal 500’s GC Powerlist: Central and Eastern Europe” – liście wyróżniających się prawników w Europie Środkowej i Wschodniej. W działalności naukowej zajmuje się prawem cywilnym, prawem handlowym i prawem rynku finansowego oraz jest autorem lub współautorem ponad 80 publikacji naukowych. Rozprawa doktorska oraz habilitacyjna były nagradzane w konkursach miesięcznika „Państwo i Prawo”. Był uczestnikiem, także w charakterze prelegenta lub moderatora, szeregu konferencji krajowych lub międzynarodowych, w tym dotyczących problematyki rynku finansowego. Z dniem 24 listopada 2023 roku został powołany na stanowisko Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego na kolejną kadencję.

Dr. Bartosz Jagura, LL.M.,
Współzałożyciel i członek zarządu Instytutu Compliance, gdzie odpowiada za ofertę szkoleń z zakresu compliance. Pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center, w którym uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Autor licznych publikacji na temat compliance. Obronił rozprawę doktorską na temat roli organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance w prawie polskim i niemieckim.

Marta Jedlińska

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy dla różnych instytucji finansowych – w bankowości prywatnej, korporacyjnej i inwestycyjnej. Przez wiele lat kierowała departamentami compliance w różnych bankach – inwestycyjnych i uniwersalnych oraz pełniła funkcję w ramach międzynarodowej struktury w grupie kapitałowej, koordynując pracę zespołów compliance w różnych krajach przy wdrażaniu standardów grupowych i regulacji europejskich. Marta Jedlińska jest od 2014 r członkinią Komisji Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich i współautorką wydawanych przez Komisję rekomendacji. Jest też członkinią Komitetu ds. Zrównoważonych Finansów przy ZBP. Od 5 lat zajmuje się tematyką ESG, a od dwóch pracuje w obszarze zrównoważonych finansów w jednym z największych banków w Polsce. Jest autorką komentarzy praktycznych na tematy ESG dla wydawnictwa i serwisu Wolters Kluwer, prowadzi szkolenia oraz workshopy klimatyczne.

Joanna Jeżewska, ACO

Radca prawny, Dyrektor Biura Zarządzania Zgodnością w Orlen S.A., b. Chief Compliance Officer w PGNIG S.A. Absolwentka m.in. Wydziału Prawa i Administracji UKSW, British Centre for English and European Legal Studies przy UW, studiów podyplomowych na SGH w zakresie energetyki, studiów podyplomowych na Politechnice Warszawskiej w zakresie OZE. Non-Govermental advisor w International Comeptiton Network. Doświadczenie zawodowe Joanny związane jest z szeroko rozumianą tematyką compliance, jak również prawem konkurencji oraz rynkami regulowanymi, ze szczególnym uwzględnieniem sektora energetycznego oraz spółek publicznych.

Wojciech Kapica, ACO

Radca prawny i partner w kancelarii Lawarton Ługowski Kapica sp.k. Ekspert w zakresie regulacji sektora finansowego, systemów zgodności (compliance), ESG, ładu wewnętrznego oraz etyki w działalności instytucji finansowych; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2011) oraz Podyplomowego Studium Menadżersko-Finansowego Szkoły Głównej Handlowej (2013); certyfikowany Approved Compliance Officer (ACO); specjalizuje się w prawie bankowym, rynku kapitałowego i ubezpieczeń, polityce nadzorczej i ładzie korporacyjnym w podmiotach nadzorowanych; autor kilkudziesięciu publikacji, w tym redaktor i współautor publikacji książkowych Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Praktyczny przewodnik (2018), Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Komentarz (2019), Jak przetrwać kryzys? Poradnik dla średnich i dużych przedsiębiorstw (2020) oraz Ochrona sygnalistów. Praktyczny przewodnik z wzorami dla sektora publicznego i prywatnego (2021); uznany prelegent, szkoleniowiec w zakresie regulacji bankowych, ubezpieczeniowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy, wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Ryzykiem Kredytowym i Podyplomowych Studiów Zarządzania Bankiem Spółdzielczym organizowanych przez Szkołę Główną Handlową oraz Szkoły Praw Nowych Technologii organizowanej przez Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza.

Natalia Korzeniecka-Walak

Adwokat, absolwentka Paris I – Sorbonne oraz Uniwersytetu Łódzkiego – wydział prawa. W Grupie Empik od 2011 roku. Obecnie członek zarządu Empik S.A., gdzie odpowiada za obszar prawny, compliance oraz ład korporacyjny. Poprzednio przez lata związana z międzynarodową kancelarią CMS, gdzie z powodzeniem doradzała klientom w procesach zakupu i sprzedaży nieruchomości w Polsce i Europie. Wcześniej zdobywała doświadczenie w instytucjach publicznych w Polsce i we Francji. Specjalizuje się w najmie nieruchomości komercyjnych oraz prawie handlowym a także prawie konkurencji.

Joanna Kieszek, ACO

Kierownik Zespołu Compliance i Audytu Wewnętrznego oraz rzecznik etyki w Totalizatorze Sportowym.Approved Compliance Officer. Radca prawny specjalizująca się w prawie własności intelektualnej, nowych technologii oraz danych osobowych. AI Project Manager – posiada certyfikaty AI for Managers oraz The Law of AI for Business (Elephant AI Academy) oraz certyfikat Artificial Intelligence Management Systems Lead Auditor ISO/IEC 42001 (BSI Training Academy). Autorka szkoleń z obszaru AI oraz członek Grupy Cyfrowych Liderów Totalizatora Sportowego. Członek Grupy Roboczej Operational Risk & Assurance Group stowarzyszenia The European Lotteries, której członkiem jest Totalizator Sportowy. Reprezentuje Spółkę w pracach Grupy Legislacyjnej Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izba).

dr hab. Wiktor Kotowski, prof. uczelni

Profesor uczelni na Wydziale Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi badania nad ekosystemami torfowiskowymi – ich stabilnością, różnorodnością biologiczną, usługami ekosystemowymi i możliwościami regeneracji. Głównym kontekstem jego badań jest rola mokradeł w regulacji klimatu oraz znaczenie ich ochrony i restytucji przyrodniczej dla ograniczania zmiany klimatu i adaptacji do niej. Współzałożyciel i członek zarządu Centrum Ochrony Mokradeł oraz aktywny członek międzynarodowych organizacji o podobnym profilu. Współautor ponad 80 publikacji naukowych i kilkudziesięciu artykułów prasowych oraz licznych wystąpień w mediach. Laureat nagrody Popularyzator Nauki 2022 w kategorii naukowiec, a także honorowej odznaki Ministerstwa Klimatu i Środowiska za Zasługi dla Środowiska i Klimatu w 2025 r. Członek Państwowej Rady Ochrony Przyrody, w której pełni funkcję przewodniczącego Komisji Ochrony Ekosystemów.

Sabina Kowalczyk

Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Obecnie pełni funkcję Kierownika Biura Compliance, Bezpieczeństwa i Ryzyka w TAURON Nowe Technologie S.A. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w kancelarii prawnej oraz w dwóch bankach komercyjnych, specjalizując się mi.in. w prawie bankowym i regulacjach dotyczących kredytów konsumenckich. Od ponad dziesięciu lat związana jest z obszarem compliance, pełniąc funkcje Compliance Officera w spółkach sektora finansowego i energetycznego. Wieloletnia wykładowczyni na studiach podyplomowych z zakresu compliance w bankowości. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół prawa ochrony konsumenta, prawa handlowego oraz regulacji dotyczących nowych technologii. W trakcie swojej kariery zawodowej była odpowiedzialna za opracowywanie i wdrażanie polityk compliance oraz monitorowanie zgodności działalności przedsiębiorstw z obowiązującymi przepisami prawa. Brała udział m.in. we wdrażaniu wymogów Dyrektywy PSD2 oraz nowelizacji Rekomendacji H i Z.

Izabela Kozłowska

Certyfikowana Compliance Officer z wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu i wdrażaniu systemów compliance w funkcjonalnych obszarach organizacji. Projektuje i wdraża kodeksy etyczne, systemy whistleblowing, procedury KYC, AML/CFT, antykorupcyjne. Zarządza przepływem informacji związanym ze zgłoszeniami nieprawidłowości. Promuje programy zachowań etycznych w organizacji. Doświadczona ekspertka ryzyka operacyjnego, tworzyła i wdrażała narzędzia ryzyka operacyjnego. Wykładowczyni na studiach podyplomowych SGH. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i KSAP. Od 2024 r. Dyrektor Działu Compliance w Polenergia S.A. Entuzjastka efektywności, prywatnie interesuje się behawioryzmem chartów.

Marcin Kraszewski

Międzynarodowy trener biznesu w Develor Polska, mentor, specjalista psychologii pracy. Łączy wykształcenie biologiczne, psychologiczne i praktykę biznesową tworząc autorskie programy i rozwiązania w obszarze rozwoju kompetencji. Od 11 lat wspiera topowe organizacje w tworzeniu efektywnego środowiska biznesowego z uważnością na potrzeby emocjonalne pracowników. W swojej pracy przekonuje, że zrozumienie mechanizmów myślenia i odczuwania sprzyja lepszemu radzeniu sobie w sytuacjach zawodowych. Twórca kanału „Emocje w pracy”, dzieli się naukowymi ciekawostkami i narzędziami budującymi nasz dobrostan w życiu zawodowym.

Tomasz Kruk 

Niezależny polsko-szwajcarski ekspert w dziedzinie compliance i przeciwdziałania korupcji. Absolwent studiów MBA (University of Minnesota) oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada również m.in. Swiss Board Diploma (Uniwersytet St. Gallen) oraz dyplom Advanced Compliance Academy (University of California, Berkeley). Doświadczony Compliance Officer i doradca prawny z ponad 25-letnim doświadczeniem na stanowiskach globalnych i regionalnych — m.in. jako Head of Compliance w Vifor Pharma, Head of Compliance (ex US) w Mallinckrodt oraz Compliance Global Counsel w Actavis — w sektorach farmaceutycznym, finansowym i konsultingowym. Skutecznie budował i zarządzał programami zgodności oraz prowadził dochodzenia wewnętrzne w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach – w Europie, krajach byłego ZSRR (w tym w Rosji i Ukrainie), na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Pacyfiku (w tym w Chinach i Australii), Ameryce Łacińskiej i USA. Specjalizuje się w projektowaniu programów compliance, automatyzacji procesów, zarządzaniu ryzykiem, wdrażaniu systemów whistleblowingowych i nadzorze nad zewnętrznymi partnerami. Doradza firmom z branży farmaceutycznej i med-tech w zakresie transformacji compliance i ESG. Regularny prelegent na międzynarodowych konferencjach oraz wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zgodności i ładu korporacyjnego.

Joanna Kuźmińska, ACO

Członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Absolwentka ACO. Od 7 lat pracuje w Grupie FBSerwis, należącej do Budimex S.A., gdzie wdraża i nadzoruje procesy zgodności. Aktualnie, odpowiada za pracę Działu Zgodności, który realizuje zadania z obszaru: compliance, ochrony danych osobowych, systemu zarządzania oraz koordynacji działań z zakresu zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowym wsparciu w zakresie compliance, w tym prowadzeniu postępowań wyjaśniających oraz analizie procesów zgodności. Za kluczowe w swojej pracy uznaje nie tylko zapewnienie zgodności z przepisami, lecz również zrozumienie kontekstu biznesowego oraz oczekiwań interesariuszy. Kieruje się przekonaniem, że compliance powinno wspierać, doradzać i współtworzyć środowisko sprzyjające odpowiedzialnym decyzjom. Praca w tym obszarze wymaga – jej zdaniem – uważności, empatii oraz świadomości wpływu podejmowanych decyzji na ludzi i procesy.
W wolnym czasie chętnie sięga po skandynawskie kryminały.

Radosław Lewandowski, ACE

Sustainability Director w Stock Spirits Group.Odpowiedzialny za zagadnienia zrównoważonego rozwoju (ESG) w Stock Spirits Group operującej w 9 krajach europejskich. Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem, compliance, wdrażaniu ESG i standardów etycznych, prowadzeniu postępowań wyjaśniających i promowaniu bezpieczeństwa, kluczowych dla zrównoważonego rozwoju organizacji. Absolwent Politechniki Gdańskiej, studiów Executive MBA GFKM i Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w zakresie audytu śledczego. Certyfikowany ESG Officer (A-E/S/G – O), Compliance Expert (ACE, ACO) oraz Certyfikowany Menedżer Ryzyka. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał w Grupie Kapitałowej PKP Energetyka oraz w Energa-Obrót S.A.

dr Marcin Łukowski

EMEA Trade Compliance Manager w Bausch + Lomb. Doświadczenie praktyczne zdobywał w sektorze publicznym (Komisja Europejska, Parlament Europejski), zajmując się między innymi nowelizacją do Unijnego Kodeksu Celnego oraz rozporządzeniem 428/2009, jak również w sektorze prywatnym pracując jako EMEA Compliance Officer odpowiedzialny za compliance w grupie kapitałowej (Jones Lang LaSalle), jako  Corporate Regulatory Counsel w Vesuvius zajmujący się zagadnieniami związanymi z kontrolą eksportu, sankcjami międzynarodowymi oraz przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz jako prawnik w dziale konsultingu, doradzając zewnętrznym klientom w obszarze trade compliance (Sandler & Travis). Studiował na Uniwersytecie w Białymstoku oraz na Gent Universiteit w Belgii. Laureat Moot Court Competition na Deusto University w Hiszpanii. Zdobywca III nagrody w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską organizowanym przez Szefa ABW.

Michał Magdziak

Adwokat, counsel w Departamencie Postępowań Spornych i Arbitrażu kancelarii Clifford Chance, członek zespołu prawa karnego gospodarczego i compliance. Doradza i reprezentuje klientów w sporach gospodarczych, postępowaniach karnych oraz regulacyjnych. Jest pełnomocnikiem lub obrońcą w sprawach dotyczących przestępstw tzw. „białych kołnierzyków”. Zajmuje się prowadzeniem dochodzeń wewnętrznych, wdrażaniem systemów compliance, prowadzeniem szkoleń z tego zakresu (dotyczących w szczególności niezapowiedzianych kontroli, przesłuchań i zatrzymań oraz kwestii antykorupcyjnych) oraz doradztwem w sytuacjach kryzysowych. Jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa i postępowania karnego, odpowiedzialności podmiotów zbiorowych oraz funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości w Polsce.

Prof. Dr. Bartosz Makowicz

Profesor nauk prawnych. Pomysłodawca i kierownik działającego na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center. Autor szeregu publikacji oraz mówca na licznych kongresach z zakresu compliance. Zasiada w wielu radach naukowych, m.in. Związku Zawodowego Managerów Compliance w Niemczech. Redaktor naczelny ukazującego się w Niemczech kwartalnika COMPLY. Przewodniczył niemieckiej grupie eksperckiej pracującej nad ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Zasiada w komitecie ds. wypracowywania kolejnych norm ISO dot. whistleblowingu oraz corporate governance. Doradzał m.in. niemieckiemu Federalnemu Ministerstwu Obrony oraz instytucjom rządowym w Dubaju przy wdrażaniu systemów zgodności.

Karol Muż

Dyrektor Biura Analiz Sygnałów Konsumenckich w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z wykształcenia prawnik. Z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów związany od 13 lat. Początkowo jako prawnik i koordynator Europejskiego Centrum Konsumenckiego, później zastępca dyrektora w Departamencie Analiz Rynku. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Biura Analiz Sygnałów Konsumenckich. Zajmuje się monitorowaniem skarg konsumenckich pod kątem ewentualnego naruszenia zbiorowego interesu konsumentów, współpracą z rzecznikami konsumentów oraz organizacjami konsumenckimi. Od grudnia 2025 r. współodpowiedzialny także za obsługę sygnałów zewnętrznych kierowanych do UOKiK.

Roxana Nadolska-Czarnota

Certyfikowany ekspert (ACAMS) i praktyk z 7-letnim doświadczeniem w obszarze AML/CFT. Aktualnie jako lider zespołu Financial Crime Compliance, odpowiada za tworzenie ram AML/CFT i nadzór nad ich poprawnym wdrażaniem. Wierzy, że skuteczny program AML/CFT opiera się na realnym rozumieniu ryzyka i silnej kulturze zgodności. Prelegent wybranych wydarzeń branżowych.

Jakub Niesterczuk, ACO

Adwokat zajmujący stanowisko legal counsel w globalnym zespole prawnym spółki AccorInvest S.A. – europejskiego lidera w dziedzinie hotelarstwa, gdzie odpowiada za projekty z zakresu ochrony danych osobowych, narzędzi IT oraz compliance. W przeszłości zajmował również stanowisko inspektora ochrony danych oraz doradzał wiodącym polskim i zagranicznym spółkom z różnych gałęzi gospodarki: energetyki, IT, biotechnologii, farmaceutyki, bankowości FMCG, transportu i telekomunikacji.

Wojciech Niezgodziński

Partner, Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, EY Polska. Doświadczony w zakresie wykrywania i zapobiegania nadużyciom oraz wdrażania systemów compliance. Zrealizował ponad 200 projektów, w tym kilkadziesiąt dochodzeniowych będących następstwem zgłoszeń sygnalistów. Prowadzi też projekty doradcze z zakresu compliance oraz tworzenia i implementacji innowacyjnych narzędzi usprawniających pracę działów zarządzania zgodnością. Współtwórca systemu dla sygnalistów (EY Virtual Compliance Officer) oraz narzędzi umożliwiających zarządzanie ryzykiem sankcyjnym (EY Sanctions Screening Desk). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada kwalifikacje Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego (CIA) oraz Biegłego ds. Wykrywania Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych (CFE). Współautor opracowań badań i raportów m.in. Światowego Badania Uczciwości w Biznesie EY (d. Badania Nadużyć Gospodarczych) oraz Badania Compliance w Polsce. Wykładowca studiów podyplomowych na SGH i Akademii Leona Koźmińskiego oraz trener szkoleń z prowadzenia postępowań wyjaśniających i compliance.

Michał Nikitiuk, ACO

Radca Prawny, certyfikowany Approved Compliance Officer oraz licencjonowany Makler Papierów Wartościowych. Ekspert ds. regulacyjnych w mBanku. Dysponuje wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z instytucjami finansowymi. Specjalizuje się w prawie korporacyjnym, prawie rynku kapitałowego oraz compliance. Dzięki połączeniu wiedzy prawniczej z praktycznym podejściem biznesowym, wspiera przedsiębiorstwo w skutecznym zarządzaniu ryzykiem regulacyjnym i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych.

Elwira Patsiotos

Ekspert i praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML/CFT). Wieloletni pracownik Departamentu Informacji Finansowej w Ministerstwie Finansów (Polska Jednostka Analityki Finansowej). Od 2009 r. pełniła funkcję Naczelnika Wydziału Analiz, od 2014 r. funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu, a następnie Dyrektora Departamentu Informacji Finansowej. Uczestniczyła w procesie uzyskania licencji w obszarze AML/CFT w spółce powołanej w celu stworzenia banku europejskiego.  Obecnie Senior Expert w Centre of Expertise ING Banku Śląskiego SA. Prelegent, szkoleniowiec i wykładowca w oszarze AML/CFT.

Paweł Pogorzelski

Adwokat, Lider zespołu White-Collar Crime Advisory w EY Law. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w sprawach z zakresu prawa karnego gospodarczego i skarbowego, dochodzeniach wewnętrznych, compliance, a także w postępowaniach spornych i regulacyjnych. Doradza korporacjom i ich zarządom w ocenie ryzyk i przeciwdziałaniu przestępstwom gospodarczym (w tym korupcji, oszustwom, działaniu na szkodę spółek, praniu pieniędzy, przestępstwom na rynku kapitałowym, cyberprzestępczości) i przestępstwom podatkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu dochodzeń wewnętrznych, mających na celu wykrycie nieprawidłowości karno-gospodarczych, zarówno w Polsce, jak i zagranicą (w tym na podstawie zagranicznych przepisów antykorupcyjnych: FCPA, UK Bribery Act i Sapin II). Wielokrotnie reprezentował podmioty z różnych sektorów w postępowaniach spornych, w tym w postępowaniach karnych (występując jako obrońca lub pełnomocnik pokrzywdzonych). Wspiera organizacje w sytuacjach kryzysowych, m.in. w ramach niezapowiedzianych kontroli, zarządzaniu ryzykiem, czy reagowaniu na incydenty bezpieczeństwa. Doradza w kwestiach regulacyjnych, sankcji gospodarczych i compliance, w tym we wdrażaniu i weryfikacji systemów compliance, także w ramach compliance due diligence. Rekomendowany w dziedzinie prawa karnego gospodarczego i wewnętrznych dochodzeń w międzynarodowych rankingach Chambers Europe, Legal 500 EMEA oraz Who’s Who Legal.

Małgorzata Polkowska

Od ponad 25 lat związana z sektorem gazu ziemnego. W latach 1997-2007 pracowała w obszarze komunikacji korporacyjnej w PGNiG S.A., gdzie między innymi odpowiadała za komunikację towarzyszącą wejściu spółki na GPW. Od 2007 roku do teraz jest związana z Operatorem Gazociągów Przesyłowych  GAZ-SYSTEM S.A. Przez blisko 10 lat (2007-2016) pełniła funkcję rzecznika prasowego spółki oraz dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej. W tym czasie realizowała szereg kluczowych zadań, które miały wpływ na budowę marki GAZ-SYSTEM S.A., w tym zarządzanie relacjami z mediami oraz społecznościami lokalnymi, komunikację projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków UE, raportowanie zgodnie ze standardami GRI, budowę relacji z klientami, a także zaangażowanie w zarządzanie kryzysowe. Od 2016 do 2024 roku pełniła funkcję Pełnomocnika  ds. Zgodności REMIT oraz Dyrektor Biura Informacji Rynkowej, w ramach którego odpowiadała za przygotowanie spółki do wypełniania obowiązków unijnego rozporządzenia REMIT. Od 2019 pełni również obowiązki Zastępcy Dyrektora Pionu Rozwoju Rynku Gazu. W ramach tej roli nadzoruje obszar współpracy z klientami GAZ-SYSTEM S.A. Od 2024 pełni funkcję Dyrektora Pionu Informacji Rynkowej i ESG, gdzie oprócz obszaru REMIT odpowiada także za  przygotowanie spółki do wymagań raportowania  zrównoważonego rozwoju zgodnie z dyrektywą CSRD  oraz Taksonomią UE oraz zarządzanie aspektami ESG w organizacji.

prof. UAM dr hab. Małgorzata Rosalska

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Anita Ryng

Menadżerka ds. Relacji z Sektorem Publicznym, IKEA Retail.Do IKEA dołączyła 7 lat temu jako Public Affairs Manager w dziale komunikacji, następnie pełniła funkcję Dyrektorki ds. Komunikacji w IKEA Retail, Polska. Do roku 2018 pracowała w sektorze publicznym, zajmując się m.in. współpracą międzynarodową, funduszami unijnymi oraz prywatyzacją. Odpowiadała także za wspieranie politycznej i gospodarczej współpracy polsko-holenderskiej w Ambasadzie RP w Niderlandach. Jest absolwentką filologii germańskiej, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz podyplomowych studiów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prywatnie entuzjastka podróży, jazdy konnej oraz jazzu. Wolontariuszka Polskiego Forum Migracyjnego.

Stanisław Strejmer, ACE

Radca prawny, Rzecznik ds. etyki w Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., trener Instytutu Compliance oraz wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Civitas. Ekspert, doradca i szkoleniowiec w zakresie tematyki compliance, etyki i zarządzania ryzykiem. W swojej dotychczasowej karierze pełnił funkcje compliance officera, Chief Compliance Officera i Rzecznika Etyki oraz doradzał między innymi w obszarach compliance, etyki, przeciwdziałania korupcji, zarządzania ryzykiem, DEI, GRC, bezpieczeństwa informacji, kontroli zarządczej, prawa reklamy i prawa konkurencji podmiotom z sektora publicznego i prywatnego, w tym w branżach: finansowej, modowej, R&D, badań medycznych, FMCG i hazardowej. Reprezentował również podmioty w postępowaniach przed Komisją Etyki Reklamy. Współautor Standardu Antykorupcyjnego dla Biznesu UN Global Compact Network Poland oraz autor publikacji poświęconych tematyce compliance, etyki, ESG, prawa cywilnego i prawa konkurencji. Prelegent konferencji i szkoleń poświęconych tematyce compliance i integrity. Posiada certyfikaty Approved Compliance Expert (ACE), Certified GRC Professional (GRCP), Certified Risk and Compliance Management Professional (CRCMP), Approved Compliance Officer (ACO) oraz Approved Anti Money Laundering Compliance Officer (AMLCO). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Centrum Prawa Amerykańskiego współtworzonego przez University of Florida i Uniwersytet Warszawski. Ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Izbie Adwokackiej w Warszawie.

Emilia Sulewska, ACO, AWBO

Radca prawny oraz Compliance Manager dla obszaru EMEA w Grupie Kapitałowej Elemental działającej w segmencie recyklingu katalizatorów samochodowych, baterii i akumulatorów czy sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji w Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. W ramach swoich obecnych obowiązków odpowiada za wdrożenie skutecznych rozwiązań i systemów w szeroko rozumianych kwestiach etycznych, antykorupcyjnych czy AML. Współdziała przy tworzeniu zasad odpowiedzialnego zarządzania łańcuchem dostaw oraz systemu rozpatrywania nieprawidłowości. Dodatkowo doradza spółkom z organizacji w obszarze RODO.

Jan Szewczak, ACO

Zastępca Dyrektora Departamentu Prawnego oraz Chief Compliance Officer w Totalizatorze Sportowym.Approved Compliance Officer. W swoim portfolio zawodowym ma na koncie wdrożenie kompleksowego systemu zgłaszania naruszeń w Totalizatorze Sportowym, zgodnego z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów.

prof. UŚ dr hab Dariusz Szostek

Profesor Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, Partner i założyciel Kancelarii Szostek-Bar i Partnerzy. Członek PAN Katowice, ekspert Obserwatorium Sztucznej Inteligencji Parlamentu Europejskiego; ekspert w zakresie nowych technologii, współautor koncepcji e-sądu, pomysłodawca elektronicznego potwierdzenia odbioru (zwrotki elektronicznej wprowadzanej aktualnie w MS), autor koncepcji elektronicznego biura podawczego i zmian w kodeksie postępowania cywilnego, ekspert sejmowy, wykładowca, autor kilkudziesięciu publikacji (w tym monografii oraz publikacji zagranicznych w tym bestselerów m.in współautor Cyber Law – wydanie w New York, Tokio, Sydney, Amsterdam, London) Autor monografii Blockchain i Prawo 2018.

Agnieszka Tokarska, ACE

Dyrektor ds. prawnych Compliance w Budimex S.A.,  radca prawny. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła z wyróżnieniem aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Certyfikowany Approved Compliance Expert (ACE), Approved Whistleblowing Officer (AWBO) oraz Approved Compliance Officer (ACO). Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, w której aktywnie uczestniczy w pracach na rzecz samorządu radcowskiego pełniąc funkcję Zastępcy Przewodniczącego Okręgowej Komisji Rewizyjnej przy OIRP w Warszawie. Wieloletni  egzaminator na aplikacji radcowskiej oraz Członek Komisji Egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego z siedzibą w Warszawie.

Anna Tomiczek, ACE

Dyrektor Wykonawczy ds. Compliance, TAURON Polska Energia S.A. Posiada bogate doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania CMS w branży energetycznej. Prawnik, ukończyła z wyróżnieniem Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doktorantka w Katedrze Publicznego Prawa Gospodarczego na WPiA UŚ. Specjalizuje się w zagadnieniach prawa publicznego gospodarczego oraz compliance. Doświadczenia prawne zdobywała pracując w kancelariach świadczących usługi na rzecz sektora elektroenergetycznego, a także w przedsiębiorstwie energetycznym. Approved Compliance Officer i Approved Compliance Expert.

Marzena Tyl, ACE

Radca prawny, Approved Compliance Expert (ACE), Approved Whistleblowing Officer (AWBO), manager, certyfikowany mediator, Chief Compliance Officer w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, ekspert w zakresie prawa nowych technologii. Koordynuje procesy związane z zarządzaniem zgodnością (compliance), ochroną danych osobowych, informacją publiczną. Tworzy procedury służące eliminowaniu niewłaściwych praktyk w organizacji. Założycielka kancelarii prawnej wspierającej Klientów m.in. w zakresie wdrażania rozwiązań technologicznych opartych w szczególności o sztuczną inteligencję. Swoim doświadczeniem i wiedzą dzieli się z funduszami Venture Capital oraz startupami doradzając w budowaniu i rozwoju firm korzystających z rozwiązań AI i nowoczesnych technologii. Wspiera w zakresie prawidłowego wykorzystywania innowacyjnych technologii mitygując ryzyka prawne i etyczne. Jako pasjonatka nowych technologii aktywnie uczestniczy w pracach Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji (GRAI) działającej przy Ministerstwie Cyfryzacji.

Justyna Wasińska, ACE

Approved Compliance Expert. ACO/AMLSO/AWBO/A-ESGO/HR Compliance. Mediator, Coach, Trainer. Prawniczka (egzamin sędziowski) – Compliance Officer z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem na rynku finansowo – ubezpieczeniowym, doświadczona w prowadzeniu spraw z obszaru Compliance, AML, Whistleblowingu, działalności transgranicznej, obsługująca również prawidłową komunikację z organami nadzoru. Współautorka standardu chmurowego dla zakładów Ubezpieczeń opracowanego w PIU. Udziela wsparcia w obszarze compliance, w szczególności w zakresie etyki i etyki zawodowej, procesu wdrożeń regulacji wewnętrznych, przeciwdziałania praniu pieniędzy, ochrony sygnalistów oraz prowadzenia postępowań wewnętrznych. Posiada przyznany przez współpracowników zaszczytny tytuł Super Szkoleniowca. Certyfikowany Mediator w zakresie mediacji cywilnych, gospodarczych, rodzinnych oraz mediacji karnych. Od 2021 r. Mediator Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF powołana na kolejną kadencję do 2027 r. zajmująca się problematyką kredytów bankowych denominowanych lub indeksowanych do waluty obcej. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz XIII Edycji Studiów Podyplomowych z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych prowadzonej przez Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej, które ukończyła z wyróżnieniem. Obecnie Dyrektor Biura Compliance ECB S.A. spółki notowanej na GPW odpowiedzialna za uaktualnienie standardów Compliance i wprowadzenie Compliance Management System. Po godzinach jako Mediator pomaga ludziom skomunikować się na nowo, a jako wolontariusz ośrodka pomocy społecznej odzyskać radosne chwile w życiu. Fanka zagadnień dotyczących prawidłowej komunikacji międzyludzkiej w tym NVC, zagadnień chmurowych, cyberbezpieczeństwa, nowych technologii i AI oraz psów rasy beagle (posiada jednego).  


< COMPLIANCE & INTEGRITY DAYS 2025 >

< AGENDA | SPEAKERS | PARTNERZY | REJESTRACJA >