O szkoleniach

sfery

Witamy na szkoleniach compliance!

Instytut Compliance jako jedyna placówka tego rodzaju oferuje szerokie portfolio szkoleń compliance (treningi compliance) dla osób zajmujących się zarządzaniem zgodnością niezależnie od branży, do której należy ich przedsiębiorstwo. Nasze szkolenia cechują się najwyższym poziomem i interdyscyplinarnym podejściem. Zapoznaj się z modularną koncepcją naszych szkoleń, które łączą niezbędną wiedzę praktyczną z wiedzą na poziomie uniwersyteckim! Wszystkie strefy opisane są szczegółowo: dlaczego oferujemy dane treningi, co dokładnie przekazujemy w ich ramach, dla kogo są one idealne i kiedy najlepiej z nich skorzystać uwzględniając poziom wiedzy uczestników.

 

 

 

 

Strefa I: Podstawy

Dlaczego?: Szkolenia ze strefy podstawowej mają podwójne znaczenie. Z jednej strony zaliczenie treningu podstawowego jest pierwszym elementem kwalifikującym w ramach kursu intensywnego „Approved Compliance Officer” (ACO). Z drugiej strony celem treningu jest przekazanie wszystkim nowicjuszom z zakresu systemów zarządzania zgodnością (Compliance Management Systems, w skrócie CMS) podstawowej wiedzy i umiejętności, które, po ich pogłębieniu w dalszych treningach, pozwolą uczestnikom samodzielnie wprowadzić i prowadzić CMS w każdej organizacji.

Co?: Uczestnicy szkoleń ze strefy podstawowej zapoznają się ze znaczeniem systemów compliance, ich funkcjami, podstawowymi zasadami. Nasi eksperci nakreślają rozwój compliance w Polsce i na świecie. Omawiane są praktyczne przykłady oraz podstawowe cele i założenia oraz charakter systemu compliance jako procesu zarządzania ryzykiem compliance. Trening skupia się także na omówieniu podstawowych narzędzi wdrażania CMS oraz zasadniczych ryzyk compliance oraz zarządzania nimi.

Dla kogo?: Szkolenia ze strefy podstawowej nie wymagają specjalnych informacji z zakresu compliance. Kierowane są do wszystkich osób chcących zapoznać się z podstawami compliance i kształtowaniem systemów compliance.

Kiedy?: Treningi sfery podstawowej nie wymgają jakiejkolwiek wiedzy wstępnej oraz umiejętności z zakresu compliance.

Aktualne terminy: 

Mar
4
pon
Wprowadzenie praktyczne, budowanie CMS w oparciu o normę ISO 19600 @ Centrum Sienna
Mar 4@09:00 – 17:00

Dlaczego?: Punktem wyjścia pracy każdego oficera compliance jest znajomość podstawowych metod i środków compliance, za pośrednictwem których tworzony jest system zarządzania compliance (Compliance Management System, w skrócie CMS). Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników na podstawie konkretnych przykładów w materię compliance, wskazanie roli compliance w przedsiębiorstwie i przedstawienie praktycznych aspektów kształtowania CMS. Szkolenie składać będzie się w trzech części: podstaw compliance, praktycznych aspektów jego wdrażania w przedsiębiorstwie oraz wymagań compliance w zakresie ochrony konkurencji (antitrust compliance).

Przedmiot kursu: Uczestnicy poznają rozwój compliance oraz zapoznani zostaną z podstawowymi pojęciami compliance. Podjęty zostanie temat funkcji oraz różnorodnych jakościowych i ilościowych zalet CMS. Nastąpi również wprowadzenie w tematykę modeli i metod CMS. Omówione zostaną podstawy budowy CMS, wyzwania oraz szanse różnych modeli, a także praktyczne wskazówki na temat integracji CMS w istniejące procesy przedsiębiorstwa. Wszystkie te elementy omawiane będą w oparciu o normę ISO 19600:2014 oraz z uwzględnieniem przykładów implementacji CMS w międzynarodowym koncernie.

W ostatniej części zajęć omówione zostaną ryzyka dla przedsiębiorców wypływające z przepisów prawa konkurencji oraz sposoby ich mitygacji. Przedstawione zostaną najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, które weszły w życie w ostatnim czasie oraz praktyki, za które przedsiębiorcy mogą ponieść odpowiedzialność w postępowaniu antymonopolowym. Wskazane zostaną również przykładowe sposoby prewencji przed stosowaniem przez organizację praktyk sprzecznych z prawem konkurencji oraz zasady zachowania podczas kontroli ze strony Prezesa UOKiK.

Dla kogo?: Trening adresowany jest zarówno dla nowicjueszy – osób, które dopiero przygotowują się do wykonywania zadań compliance w różnego rodzaju organizacjach, jak i osób, które pragną usystematyzować swoją dotychczasową wiedzę w tej dziedzinie. Zajęcia stanowią punkt wyjścia dla dalszych treningów oferowanych w ramach całego programu kursowego Approved Compliance Officer (ACO).

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Współzałożyciel i członek zarządu Instytutu Compliance, gdzie odpowiada za ofertę szkoleń z zakresu compliance. Pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center, w którym uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Autor licznych publikacji na temat compliance. Obronił rozprawę doktorską na temat roli organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance w prawie polskim i niemieckim.

 

 

FilipowskiDr Oskar Filipowski

Radca prawny, Chief Compliance Officer w KGHM Polska Miedź S.A. Studiował prawo na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na Uniwersytecie w Marburgu. Autor publikacji naukowych, trener oraz wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Szkoły Prawa Polskiego na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie.

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

 

Strefa II: Metody

Dlaczego?: System CMS jest wyzwaniem dla każdej osoby zarządzającej ryzykiem niezgodności. Spowodowane jest to przede wszystkim interdyscyplinarnym wymiarem materii compliance: podczas gdy celem compliance jest zachowanie zgodne z regułami, osiągnięcie tego celu wymaga umiejętności z różnych dyscypliny, takich jak komunikacja, zarządzanie, psychologia i inne. Celem treningów ze strefy metod jest przekazanie umiejętności praktycznych (soft skills), dzięki którym przyszły oficer compliance będzie w stanie przeprowadzić analizę ryzyk swojej organizacji i zastosować odpowiednie metody na poziomie struktur i procesów.

Co?: Uczestnicy zapoznają się z metodami zarządzania systemem zgodności. W różnych trengingach poruszane są zagadnienia odpowiedniej komunikacji compliance. Ważnym elementem systemu zarządzania zgodnością jest metodyka analizy ryzyka celem wykrycia i odpowiedniego zarządzenia ryzykiem niezgodności. Do soft skills compliance należy nie tylko komunikacja i zarządzanie, ale także umiejętności z zakresu prowadzenia wewnętrznych dochodzeń, odpowiedniej reakcji na niezgodność, psychologii, zarządzania zasobami ludzkimi, czy też etyki w biznesie. Zwłaszcza zrozumienie tej ostatniej dziedziny jest ważne dla budowania sytemów compliance na podstawie wartości, prowadzące do efektywnego krzewienia kultury compliance w organizacji.

Dla kogo?: Każda osoba zajmująca się zarządzaniem zgodnością w każdym typie organizacji powinna posiadać odpowiednie umiejętności soft skills z zakresu kształtowania CMS. Treningi ze sfery metod kierujemy zatem nie tylko do nowicjuszy, ale także dla osób na co dzień zajmujących się compliance w organizacji, pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat skutecznej i wydajnej metodyki compliance.

Kiedy?: Przed uczestnictwem w treningach ze strefy metod zaleca się zaliczenie treningu podstawowego.

Aktualne terminy:

Mar
5
wt
Pakiet compliance dla firmy i zarządu – intensywne szkolenie (2 dni) z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych (szkolenie dwudniowe) @ Centrum Sienna Warszawa
Mar 5@09:00 – Mar 6@17:00

Dlaczego warto:

Prowadzenie działalności gospodarczej staje się coraz bardziej kompleksowe: obserwować można dynamiczny wzrost ryzyk, na wystąpienie których narażeni są przedsiębiorcy. W ostatnich latach rozszerzeniu ulega systematycznie katalog wymagań prawnych, do których stosować muszą się przedsiębiorcy. Jednocześnie widoczna jest tendencja do surowego sankcjonowania wszelkich naruszeń prawa. Obok odpowiedzialności osób fizycznych pojawia się możliwość niezmiernie dotkliwej odpowiedzialności także samych osób prawnych: chodzi tu przy tym nie tylko o kary finansowe, ale także m.in. wyłączenie przedsiębiorcy od możliwości ubiegania się o zamówienia publiczne, co w najgorszym wypadku skutkować może nawet upadłością przedsiębiorstwa.

Przedmiot szkolenia:

Celem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie wymagań odnoszących się do przeciwdziałania korupcji i wykrywania nieprawidłowości w ramach organizacji. Przedstawione zostaną wymagania zapewnienia skuteczności wewnętrznego systemu antykorupcyjnego oraz możliwości mitygowania ryzyka odpowiedzialności podmiotu zbiorowego za czyny zabronione pod groźbą kary. Wymagania prawne stanowić będą punkt wyjścia do szczegółowego przedstawienia narzędzi i metod służących minimalizowaniu ryzyka odpowiedzialności. Omówione zostaną:

  • norma ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems, która stanowi globalny standard kształtowania systemów przeciwdziałania korupcji, a tym samym jej wdrożenie pozwala na wykazanie, że uczyniło się zadość wymaganiom UJŻP
  • praktyczne aspekty wdrażania w organizacji systemu przeciwdziałania korupcji
  • wymagania i tajniki prowadzenia wewnętrznych dochodzeń wyjaśniających: prowadzenie takich dochodzeń jest współcześnie standardem w wielu organizacjach, ich znaczenie wzrośnie jednak niepomiernie wraz z wejściem w życie UOPZ: w razie braku reakcji na wykrytą nieprawidłowość dojść może do zwiększenia sankcji wobec przedsiębiorcy do 60 mln zł!
  • wymagania odnośnie wprowadzania i zapewnienia skuteczności funkcjonowania systemów informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing)
  • możliwości i płaszczyzny współpracy przedsiębiorcy z organami ściągania.

szkolenieDwudniowe

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenie trwa dwa dni:

  • dzień I: ISO 37001, przegląd najważniejszych ryzyk korupcyjnych, praktyczne aspekty wdrażania w organizacji rozwiązań antykorupcyjnych
  • dzień II: wymagania UOPZ, podstawy prawne i praktyczne aspekty prowadzenia dochodzeń wewnętrznych, kanały zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing)

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do reprezentantów sektora przedsiębiorstw: członków organów, oficerów compliance, prawników wewnętrznych, audytorów, etc. Przekazane w trakcie szkolenia wiedza i umiejętności są niezbędne w procesie identyfikacji ryzyk compliance i odpowiedniego nimi zarządzania.

Uczestnicy otrzymują certyfikat uczestnictwa, na którym wskazane są szczegółowo treści będące przedmiotem szkolenia.

Za udział w szkoleniu przyznajemy 40 ECP w programie Approved Compliance Expert (ACE).

 

Planowani prelegenci (w planach):

KrakKrzysztof Krak

Doradza w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom. Ma duże doświadczenie w zakresie przeciwdziałania korupcji w życiu publicznym i gospodarczym oraz we wdrażaniu rozwiązań analitycznych w obszarze organizacyjnym, szkoleniowym i informatycznym. Ponad 25 lat był związany z organami ścigania, od 2006 roku pełnił funkcje na stanowiskach kierowniczych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, najpierw dyrektora Departamentu Analiz, a następnie Gabinetu Szefa CBA, gdzie m.in. nadzorował działania edukacji i prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez biuro, koordynował „Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.

Partyka-Opiela Anna_Dr Anna Partyka-Opiela

Radca prawny, Partner w kancelarii DZP, doktor prawa. Szef Zespołu Compliance. Do zespołu kancelarii DZP dołączyła w maju 2012 r. Na bieżąco doradza w kwestiach compliance, zarządzania ryzykiem nadużyć, prawa farmaceutycznego oraz ochrony zdrowia. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z transparentnością procesów wewnętrznych i zewnętrznych, reklamą, korupcją, corporate governance, komunikacją oraz przebudową i optymalizacją systemów i przedsiębiorstw. Prowadziła wiele projektów w obszarze audytów zgodności i audytów śledczych, a także związanych z wdrażaniem i usprawnianiem procesów i procedur.

 

zdziarstek_sJacek Zdziarstek

Dyrektor Departamentu Zgodności w Raiffeisen Bank Polska S.A. Od 19 lat w sektorze bankowym. Ukończył Wydział Resocjalizacji i Problemów Społecznych specjalizacja: psychologiczna na Uniwersytecie Warszawskim. Studia Podyplomowe Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów im. Romualda Kudlińskiego, kierunek: Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych oraz Harvard Leadership Academy na Harvard Business School oraz Akademia Psychologii Przywództwa (APP) Jacek Santorski, Trener NLP. Zwolennik praktycznego i eklektycznego podejścia realizacji standardów compliance i zwalczania przestępczości – opartego na wiedzy, współpracy oraz wykorzystaniu adekwatnych narzędzi.

 

Diehladw. Monika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

 

www-wizerunekprofesjonalisty-pl_Clifford Chance Dzień 4_661-Editadw. Paweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

 

SobonMagdalena Soboń-Stasiak

Od 2009 roku Compliance Officer w ArcelorMittal Poland S.A. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, absolwentka studiów podyplomowych ”Akademia Spółek” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany Compliance Officer. Członek Stowarzyszenia Compliance Polska. Prelegentka krajowych i międzynarodowych konferencji  z tematyki compliance.

 

Opłata kursowa: 1560 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja

 

Zarządzanie nieprawidłowościami, wdrażanie efektywnego CMS @ Centrum Sienna
Mar 5@09:00 – 17:00

Dlaczego?: Kurs składa się z dwóch części, które zostaną poprowadzone przez dwóch różnych prelegentów.

Część I: Zarządzanie ryzykiem nadużyć i incydentów non-compliance oraz prowadzenie audytów compliance. Problematyka wykrywania i zapobiegania nadużyciom oraz incydentom non-compliance jest zazwyczaj jednym z głównych obszarów zainteresowań compliance oficerów. Celem modułu będzie przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej nadużyć oraz sposobów ich wykrywania i zapobiegania im. W ramach modułu zostaną omówione: Wprowadzenie teoretyczne do tematyki nadużyć i oszustw w firmach. Omówienie charakterystyki nadużyć i ich rodzajów. Omówienie profili sprawców nadużyć. Przeszkody w wykrywaniu nadużyć i incydentów w firmach. Skala zjawiska nadużyć i powodowane nimi straty oraz omówienie wyników badań dotyczących nadużyć. Sposoby wykrywania nadużyć i incydentów, w tym główne kanały służące do ich wykrywania. Zaprezentowany zostanie sposób postępowania w przypadku informacji o nadużyciu lub incydencie oraz sposób zapobiegania nadużyciom i prowadzenie dochodzeń (w tym zawarte będą praktyczne porady dotyczące prowadzenia rozmów wyjaśniających i prowadzenia działań z zakresu „białego wywiadu”). Szkolenie zostanie zilustrowane praktycznymi przykładami z praktyki dochodzeniowej.

Część II: System zarządzania compliance skrojony musi być dla potrzeb konkretnej organizacji. Aby mógł spełniać swoje zadania, konieczna jest analiza sytuacji wyjściowej i odpowiedź na szereg pytań, m.in. dot. obszarów największych ryzyk działalności danego podmiotu. Na tej podstawie tworzyć należy CMS i stosować odpowiednie środki compliance. Uczestnicy kursu dowiedzą się, jak tworzyć należy dopasowany do potrzeb danej organizacji system zarządzania compliance. Poznają środki compliance oraz narzędzia, które pozwalają na dokonywanie oceny jego skuteczności oraz ulepszeń.

Dla kogo?: Szkolenie kierowane jest do oficerów compliance, radców i doradców oraz wszelkich osób zajmujących się analizą ryzyka, zarządzaniem nadużyciami i innymi pokrewnymi aspektami. Zajęcia pozwalają prześledzić poszczególne kroki implementacji CMS oraz ocenę jego skuteczności, stąd przydatne będą zarówno dla nowicjuszy compliance, jak i osób, które borykają się z problemem właściwej weryfikacji skuteczności działającego już CMS. Jest to drugie szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

Prelegenci:

NiezgodzinskiWojciech Niezgodziński (część I)

Wojciech jest Menedżerem w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY odpowiedzialnym za przeprowadzanie audytów zgodności, projektów dochodzeniowych, a także projektów mających na celu wdrażanie praktycznych rozwiązań z zakresu zarządzania zgodnością (compliance). Był zaangażowany w ponad 70 projektów, obejmujących przeprowadzanie audytów procesów biznesowych, weryfikację transakcji oraz analizę i ocenę systemów kontroli wewnętrznej. Brał także udział w audytach specjalnych i audytach zgodności prowadzonych dla spółek z różnych sektorów (m.in. sektora energetycznego, farmaceutycznego i budowlanego), w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wojciech uczestniczy w opracowywaniu wyników Badania Nadużyć Gospodarczych. Jest także autorem szeregu artykułów, w tym m.in. w Harvard Business Review Polska oraz współtworzy Bloga Audytorów Śledczych, gdzie najczęściej porusza tematykę whistleblowingu. Jest również prelegentem na studiach podyplomowych oraz prowadzi szkolenia z zakresu compliance m.in. dla przedstawicieli sektora farmaceutycznego oraz finansowego. Wojtek posiada certyfikaty Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego (CIA) oraz Biegłego ds. Wykrywania Oszustw i Nadużyć Gospodarczych (CFE).

JaneckiPiotr Janecki, LL.M. (część II)

Wdrożeniowiec (certyfikat PRINCE2 Foundation) i szkoleniowiec odpowiedzialny za wdrażanie zgodnych z prawem europejskim i procesami biznesowymi organizacji systemów zarządzania ryzykiem prawnym i zasadami zgodności w spółkach działających międzynarodowo. Specjalista od zarządzania zmianą i Incydent Managementu (Certyfikat Itil Foundation). Obecnie LCO Eastern Europe odpowiedzialny za Spółki Grupy BSH  w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii oraz Węgrzech.

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Mar
11
pon
Metodologia analizy ryzyka w działaniach compliance. Zintegrowane podejście GRC @ Centrum Sienna Warszawa
Mar 11@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Punktem wyjścia przy tworzeniu każdego systemu zarządzania compliance jest analiza ryzyk regulacyjnych, jakie wiążą się z działalnością danego podmiotu. Przydatne jest tutaj odwołanie się do metod i narzędzi stosowanych w ogólnym zarządzaniu ryzykiem. Również ocena skuteczności systemu zarządzania compliance dokonywana jest w oparciu o tę metodologię.

Co:

Zajęcia podzielone są na dwie części. W pierwszej z nich przedstawiane są podstawy metodologii zarządzania ryzykiem: różnice międzysektorowe w zarządzaniu ryzykiem, identyfikacja, kategoryzacja i pomiar ryzyka, analiza ryzyka w procesach, narzędzia służące ocenie ryzyka oraz standardy i praktyki zarządzania ryzykiem. Zagadnienia te omawiane są pod kątem wykorzystania w działaniach compliance.

W drugiej części zajęć uczestnicy zapoznawani są z narzędziami informatycznymi stosowanymi w procesie zarządzania ryzykiem oraz integracją działań w ramach podejścia GRC.

Dla kogo:

Omawiane treści stanowią niezbędne kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych w pracy każdego oficera compliance. Będą one szczególnie cenne dla oficerów compliance mających wykształcenie inne niż ekonomiczne (np. prawnicze), którzy muszą wykorzystywać w swojej codziennej pracy metodologię zarządzania ryzykiem.

Prelegenci:

LewandowskiRadosław Lewandowski

Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji w PKP Energetyka. Odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem korporacyjnym, rynkowym oraz kredytowym, analizę ryzyk kontraktowych, a także za wdrożenie i ciągły rozwój funkcji compliance w organizacji. Posiada 10 letnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem w sektorze energetycznym. Absolwent Politechniki Gdańskiej oraz studiów Executive MBA GFKM i Uniwersytetu Gdańskiego. Certyfikowany Menedżer Ryzyka oraz Certyfikowany Compliance Officer.

 

WelencPiotr Welenc, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, ACO, LA ISO22301, LA ISO27001, LA20000, QAVal.

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT, certyfikowany compliance officer. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, m.in. w zakresie zarządzania strategicznego, controllingu oraz zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu wewnętrznego, audytu IT. Wykonywał audyty dla EBC, jako członek zespołu audytorów informatycznych ESBC. Doradca we wdrożeniach Rekomendacji D i M dla dużych jednostek sektora bankowo-finansowego w Polsce. Członek Komitetu Technicznego 306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Od 2003 roku jest systematycznie prelegentem dla pracowników UKNF w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym, compliance, audytu informatycznego, bezpieczeństwa i ciągłości działania. Wieloletni wykładowca zagadnień compliance Warszawskiego Instytutu Bankowego. Autor ponad 30 publikacji naukowych i prasowych dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance, compliance.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Mar
12
wt
Ochrona danych osobowych: zmiany wynikające z nowego prawa unijnego; proces due diligence; psychologia pracy oficera compliance @ Centrum Sienna
Mar 12@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Część I: Problematyka ochrony danych osobowych jest bardzo istotnym zagadnieniem dla oficera compliance. Dane osobowe są bowiem obecne w każdym przedsiębiorstwie, a niewłaściwe zarządzanie nimi może pociągać nie tylko konsekwencje administracyjne, ale także sankcje karne. Nowe unijne rozporządzenie ogólne wprowadza liczne zmiany w stosunku do dotychczasowego stanu prawnego, przewidując dodatkowo dotkliwe sankcje administracyjne za ich naruszenie.

Część II: W tej części uczestnicy poznają tajniki procesu due diligence oraz zdobywają soft skills niezbędne do wykonywania zawodu oficera compliance.

Co?:

Część I: Przedmiotem szkolenia będzie przedstawienie problematyki ochrony danych osobowych. Przekazana wiedza pozwoli managerom compliance na właściwą identyfikację ryzyk prawnych związanych z naruszeniami zasad ochrony danych osobowych, a także działań niezbędnych dla ich eliminacji – wszystko w oparciu o RODO oraz krajowe prawodawstwo w tym zakresie. Przybliżone zostaną w szczególności nowe obowiązki administratora danych, zasady przetwarzania danych na nowych podstawach prawnych, a także nowości, jak ochrona danych biometrycznych, profilowanie i prawo do zapomnienia.

Część II: W drugim bloku uczestnicy zapoznani zostaną z metodologią prowadzenia badania partnerów biznesowych (third party due diligence). Omówione zostaną poszczególne kroki badania oraz wyzwania, jakie mogą pojawić się na każdym jego etapie. Zajęcia zakończą się zaprezentowaniem kanonu cech i umiejętności, jakie niezbędne są w wykonywaniu zawodu oficera compliance.

Dla kogo?:

Trening pozwoli zapoznać się z ogólnymi zasadami ochrony danych osobowych i wymogami, jakie ciążą w tym zakresie na przedsiębiorcach, stąd przydatny będzie dla osób odpowiedzialnych za compliance w przedsiębiorstwie, a także wszystkich innych osób odpowiadających w organizacjach za kwestie ochrony danych osobowych. Zajęcia będą cenne także dla oficerów compliance ze względu na przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych w pracy oficera compliance – prowadzenia badania partnerów biznesowych oraz soft skills (część II). Jest to czwarte szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

 

Prelegenci:

LubaszDr Dominik Lubasz

Radca prawny, partner zarządzający w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, e-commerce i własności intelektualnej, w prawie gospodarczym, w tym europejskim gospodarczym oraz compliance. Absolwent studiów prawniczych na WPiA Uniwersytetu Łódzkiego. Autor licznych publikacji. Doktor nauk prawnych. Ekspert Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ds. handlu elektronicznego.

 

 

ChomiczewskiWitold Chomiczewski, LL.M.

Radca prawny, wspólnik w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Ekspert z prawa e-commerce i prawa autorskiego, świadczy usługi w dziedzinie compliance. W tym zakresie doradza przedsiębiorcom prowadzącym swoją działalność gospodarczą z wykorzystaniem Internetu. Autor licznych publikacji. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studiów podyplomowych na Uniwersytecie Georga-Augusta w Getyndze z zakresu niemieckiego prawa prywatnego.

 

 

WelencPiotr Welenc (część II)

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT, certyfikowany compliance officer. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, m.in. w zakresie zarządzania strategicznego, controllingu oraz zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu wewnętrznego, audytu IT. Wykonywał audyty dla EBC, jako członek zespołu audytorów informatycznych ESBC. Doradca we wdrożeniach Rekomendacji D i M dla dużych jednostek sektora bankowo-finansowego w Polsce. Członek Komitetu Technicznego 306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.

 

 

III_1_ChmielewskiSławomir Chmielewski, MBA

Dyrektor Zarządzania Zgodnością i Bezpieczeństwem Korporacyjnym w Orange Polska S.A. Członek Rady Nadzorczej TP TELTECH Sp. z o.o., a także członek Komitetu ds. Compliance Giełdy Papierów Wartościowych.

 

 

 

TarasŁukasz Taras

Ekspert ds. analiz strategicznych. Kierownik Wydziału Zarządzania Zgodnością Orange Polska S.A.

 

 

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

 

 

Strefa III: Ryzyka

Dlaczego?: Celem każdego CMS jest wykrycie i zarządzenie ryzykiem compliance. Aby jednak móc coś wykryć, należy wiedzieć, czego się szuka. Jak oficer compliance może zatem wykryć ryzyko compliance? Są na to różne sposoby, jednak punktem wyjścia wszelkich działań jest podstawowa wiedza na temat ryzyka compliance. Zadanie nie jest łatwe: tak dużo jak jest różnych organizacji, tak wiele różnych ryzyk compliance może w nich wystąpić. Celem treningów ze strefy ryzyk jest przekazanie ich uczestnikom wiedzy na temat różnych ryzyk compliance. Zwłaszcza ciągłe zmiany regulacyjne powodują, że oficerowie compliance powinni być zawsze na bieżąco, jeśli chodzi o zmieniające się ryzyka compliance.

Co?: Portfolio strefy ryzyk przewiduje liczne treningi przedstawiające aktualne ryzyka compliance. Należą do nich między innymi szkolenia z zakresu zapobiegania korupcji i przestępczości gospodarczej, ale także konwencjonalne ryzyka compliance, takie jak reguł ochrony konkurencji i konsumentów, ochrony danych osobowych, zabezpieczaniu infrastruktury elektronicznej i zapobieganiu w ten sposób cyber crime, czy też regulacje prawa pracy, grające zasadniczą rolę w ramach systemów zarządzania zgodnością.

Dla kogo?: Jest pewne – ryzyko compliance w organizacjach nie tylko istnieje, ale też permanentnie się zmienia. Treningi z zakresu ryzyka compliance prowadzone są zawsze w oparciu o najnowsze regulacje prawne i kierowane są do wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem compliance w organizacjach.

Kiedy?: Przed uczestnictwem w treningach ze strefy ryzyk zaleca się zaliczenie treningu podstawowego oraz przynajmniej jednego treningu ze strefy metod.

Aktualne terminy:

Mar
11
pon
Warunki skuteczności i ewaluacja CMS, wymagania compliance w zagranicznym i krajowym ustawodawstwie antykorupcyjnym @ Centrum Sienna
Mar 11@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Kurs przeprowadzony zostanie w dwóch częściach.

Część I: Powzięcie przez daną organizację decyzji o implementacji CMS wiąże się każdorazowo z koniecznością rozważenia szeregu czynników odnoszących się do określenia kształtu CMS, usytuowania w organizacji, zapewnienia zasobów, etc. Pamiętać należy, że sama formalna implementacja CMS nie będzie jeszcze oznaczać, że system będzie skuteczny i w należyty sposób realizować będzie stojące przed nim wyzwania.

Część II: Uczestnicy zapoznawani zostają z zagranicznym ustawodawstwem antykorupcyjnym, które skuteczne jest transgranicznie wobec podmiotów działających w Polsce. Jest to doniosłe nie tylko z perspektywy możliwości uniknięcia wysokich sankcji, ale również poznania formułowanych w tym ustawodawstwie konkretnych wytycznych odnośnie programów compliance. Prezentowane są także wymagania odnośnie programów antykorupcyjnych formułowane w polskim prawodawstwie.

Co?:

Kurs przeprowadzony zostanie w dwóch częściach.

Część I: W ramach pierwszego bloku omówione będą czynniki warunkujące skuteczność CMS w organizacji, takie jak wymóg niezależność funkcji compliance, umiejscowienie jej w organizacji, współpraca z innymi działami czy wprowadzanie compliance w funkcjonujące w przedsiębiorstwie procesy. Przedstawiony będzie kanon uprawnień funkcji compliance, praktyczne znaczenie krzewienia w organizacji kultury compliance oraz omówione zostaną wymagania odnośnie zasobów, w jakie wyposażona powinna być komórka compliance. Analiza przeprowadzona będzie z perspektywy złożonej organizacji prowadzącej działalność w ujęciu transgranicznym.

Część II: W ramach drugiego bloku zostanie omówiona odpowiedzialność na podstawie amerykańskiego Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), brytyjskiego UK Bribery Act i polskiej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (w wersji obowiązującej oraz odnośnie planowanego uchwalenia nowej ustawy), a także ustawy o jawności życia publicznego. Wyjaśniona zostanie kwestia prawnego obowiązku wprowadzania struktury compliance i prawnych konsekwencji non-compliance. Omówiona zostanie także możliwość obrony podmiotów zbiorowych przed odpowiedzialnością w przypadku wdrożenia CMS („compliance defence”). Kontynuację zajęć stanowi prezentacja najlepszych praktyk dla skutecznego CMS na podstawie FCPA i UK Bribery Act, w szczególności na podstawie praktyki i zaleceń zagranicznych organów ścigania i regulatorów.

Dla kogo?:

Omówienie wymagań skuteczności CMS zainteresuje nie tylko oficerów compliance, ale także przedstawicieli organizacji, które dopiero stoją przed wyzwaniem implementacji CMS. Ze względu na omawianą tematykę zajęcia przydatne są dla bardzo szerokiego kręgu odbiorców: reprezentantów podmiotów prowadzących działalność transgraniczną, do których mieć może zastosowanie zagraniczne ustawodawstwo antykorupcyjne czy reprezentantów krajowych spółek-córek, których spółki matki zarejestrowane są w USA lub Wielkiej Brytanii. Zajęcia będą cenne także dla oficerów compliance ze względu na przedstawienie bardzo konkretnych wymagań odnośnie programów compliance, które formułowane są w zagranicznym ustawodawstwie. Jest to trzecie szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

 

Prelegenci:

GertigMagdalena Gertig, LL.M.

Pracuje w dziale Strategy, Analysis and Legal Compliance w centrali Koncernu Volkswagen w Wolfsburgu. W działającym na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą aspektów oceny skuteczności CMS. Studiowała prawo na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, Uniwersytecie Europejskim Viadrina oraz Lund University. Autorka publikacji naukowych poświęconych tematyce compliance oraz prelegentka na licznych konferencjach i szkoleniach.

 

 

CieminskiDr Marcin Ciemiński

Adwokat kierujący warszawskim zespołem prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Jest ekspertem w reprezentowaniu klientów podczas postępowań karnych, prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń, w szczególności w sprawach dotyczących korupcji, oszustw i kwestii regulacyjnych, w tym w zakresie FCPA i UK Bribery Act. Posiada także doświadczenie we współpracy z polskimi organami ścigania. Wielokrotnie doradzał na rzecz spółek z różnych sektorów gospodarki w sprawach compliance.

DiehlMonika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

PogorzelskiPaweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Mar
18
pon
Compliance w kontroli eksportowej i handlu zagranicznym @ Centrum Sienna Warszawa
Mar 18@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Zapewnienie zgodności w zakresie obrotu towarami i technologiami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa oraz utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa jest wyzwaniem dla wielu organizacji. Szkolenie przedstawić ma wymagania prawne i praktykę działania w tym obszarze oraz pomóc we wdrożeniu w organizacji rozwiązań Export Control Compliance.

Co?:

W ramach szkolenia omówione będą odnośnie kontroli eksportu:

1/ zagadnienia podatkowe: zerowa stawka podatkowa, w tym Tax Free

2/ subsydia do eksportu towarów rolnych (Wspólna Polityka Rolna)

3/ kontrola obrotu produktami podwójnego zastosowania i uzbrojeniem – ryzyka, obowiązki, rozwiązania:

  • Wprowadzenie: różnice między kontrolą obrotu produktami podwójnego zastosowania a kontrolą obrotu uzbrojeniem
  • System europejski vs. system amerykański i czemu warto stosować je równocześnie?
  • “Mnie to nie dotyczy”, czyli jakie produkty powinny podlegać kontroli, nawet jeśli o tym nie wiemy?
  • Case studies: naruszenia zasad kontroli obrotu przez wybrane globalne spółki  i konsekwencje non-compliance dla osób prawnych i fizycznych
  • Eksport towaru i udostępnienie technologii lub oprogramowania, czyli jak złamać sankcje wysyłając e-maila lub sprzedając software
  • Handel z Bliskim Wschodem (w tym z Iranem) i Rosją
  • Jak uchronić się przed non-compliance? Propozycje rozwiązań

4/ wdrażanie Internal Compliance Program w zakresie handlu produktami podwójnego zastosowania.

 

Dla kogo?:

Szkolenie skierowane jest do specjalistów i managerów odpowiedzialnych za Trade Compliance, pracowników działów prawnych lub compliance, eksporterów m.in. z branży produkcyjnej (np. automotive),  branży elektronicznej, producentów oprogramowania.

Prelegenci:

CzyzowiczProf. dr hab. Wiesław Czyżowicz

Wieloletni profesor Szkoły Głównej Handlowej (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie) oraz Wyższej Szkoły Cła i Logistyki w Warszawie. Wykładowca i ekspert z zakresu polityki celnej i prawa celnego międzynarodowego, unijnego i polskiego, prawa gospodarki elektronicznej oraz ekonomicznej analizy prawa. Ekspert procedur celnych oraz postępowania celnego wielu organizacji międzynarodowych, rządów i parlamentów, były Wiceminister Finansów, Szef Służby Celnej, Dyrektor Generalny Informacji Finansowej, wieloletni kierownik Wydziału Handlowego w KG RP w Los Angeles. Autor ponad 220 publikacji z zakresu polityki i prawa celnego, prawa gospodarki elektronicznej oraz Law and Economics (ekonomicznej analizy prawa).

 

 

06_ŁukowskiMarcin Łukowski

EMEA Compliance Officer w JLL, prawnik specjalizujący się w tematyce trade compliance (sankcje, kontrola eksportu, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy). Autor bloga www.eurotradecompliance.com

 

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

 

 

Strefa IV: Branże

Dlaczego?: Podczas gdy treningi ze stref I-III przekazują wiedzę i umiejętności z zakresu compliance na poziomie ponadbranżowym, treningi ze strefy branż przewidzieliśmy specjalnie z myślą o konkretnych typach przedsiębiorstw, gdzie zarządzanie systemem zgodności wymaga odpowiedniej wiedzy specjalistycznej. Posiadanie takiej wiedzy jest niezbędnym uzupełnieniem informacji i metodyki ponadbranżowej, aby w ten sposób być doskonale przygotowanym do wdrażania i prowadzenie CMS w konkretnych typach przedsiębiorstw.

Co?: Zwłaszcza w trzech zasadniczych branżach systemy zarządzania zgodnością wymagają specjalistycznej wiedzy. Po pierwsze, jest to regulowany sektor banków, gdzie od lat istnieje formalny obowiązek wprowadzania systemów zarządzania zgodnością. Po drugie, ekspercka wiedza wymagana jest w sektorze ubezpieczeniowym i w końcu, bardzo specyficznej wiedzy wymaga wprowadzanie i prowadzenie CMS w sektorze przemysły farmaceutycznego. Z czasem strefa IV uzupełniana będzie o kolejne branże wymagające specjalistycznej wiedzy.

Dla kogo?: Treningi ze strefy branż kierujemy do zaawansowanych oficerów compliance, zajmujących się już CMS w przedsiębiorstwie danej branży. Treningi mogą także być zaliczane przez osoby posiadające zadowalającą wiedzę i umiejętności z zakresu ponadbranżowego, a które chcą zdobyć kwalifikacje do wdrażania i prowadzenia systemów compliance w danej branży.

Kiedy?: Treningi ze strefy branż kierowane są do osób posiadających odpowiednią wiedzę z zakresu wdrażania i prowadzenia CMS lub osób na co dzień zajmujących się CMS w danej branży. Przed przystąpieniem do treningów ze strefy IV zaleca się nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności ze stref I-III.

Aktualne:

 

 

Strefa V: Specjalne

Dlaczego?: Systemy zarządzania zgodnością to nie tylko oparte na interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętnościach systemy zarządzania i doradcze. Każdy CMS powinien być dopasowany do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Nie ma albowiem możliwości stworzenia jednego CMS, który można by zastosować do wszystkich typów organizacji. Stąd konieczne jest zapoznanie się z takimi umiejętnościami i wiedzą, które pomogą stawić czoła największym wyzwaniom compliance. Dzięki treningom ze strefy specjalnej reagujemy na zmieniające się wymagania, najnowsze trendy i przekazujemy je uczestnikom treningu z zachowaniem znanych nam profesjonalnych metod i środków treningowych.

Co?: Z uwagi na ich różnorodność trudno zdefiniować charakter treningów ze strefy specjalnej. Oferujemy w tej sferze między innymi treningi z zakresu wdrażania CMS zgodnie z międzynarodową normą ISO 19600 oraz możliwości certyfikacji systemów CMS. Mówimy jednak także o konieczności dostrzegania wartości pracowników i budowania systemów zarządzania zgodnością na ich podstawie, aby krzewić efektywną kulturę compliance. Zapoznaj się z ofertą strefy V, aby przekonać się o różnorodności oferowanych tutaj treningów.

Dla kogo?: Szkolenia ze strefy specjalnej kierowane są do ekspertów, osób albo na co dzień już zajmujących się zarządzaniem zgodnością, albo osób, które posiadają odpowiednią wiedzę i umiejętności.

Kiedy?: Zaleca się nabycie wiedzy i umiejętności ramach naszych treningów ze stref I-IV przed uczęszczaniem na treningi ze strefy specjalnej.

Aktualne terminy:

Mar
5
wt
Pakiet compliance dla firmy i zarządu – intensywne szkolenie (2 dni) z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych (szkolenie dwudniowe) @ Centrum Sienna Warszawa
Mar 5@09:00 – Mar 6@17:00

Dlaczego warto:

Prowadzenie działalności gospodarczej staje się coraz bardziej kompleksowe: obserwować można dynamiczny wzrost ryzyk, na wystąpienie których narażeni są przedsiębiorcy. W ostatnich latach rozszerzeniu ulega systematycznie katalog wymagań prawnych, do których stosować muszą się przedsiębiorcy. Jednocześnie widoczna jest tendencja do surowego sankcjonowania wszelkich naruszeń prawa. Obok odpowiedzialności osób fizycznych pojawia się możliwość niezmiernie dotkliwej odpowiedzialności także samych osób prawnych: chodzi tu przy tym nie tylko o kary finansowe, ale także m.in. wyłączenie przedsiębiorcy od możliwości ubiegania się o zamówienia publiczne, co w najgorszym wypadku skutkować może nawet upadłością przedsiębiorstwa.

Przedmiot szkolenia:

Celem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie wymagań odnoszących się do przeciwdziałania korupcji i wykrywania nieprawidłowości w ramach organizacji. Przedstawione zostaną wymagania zapewnienia skuteczności wewnętrznego systemu antykorupcyjnego oraz możliwości mitygowania ryzyka odpowiedzialności podmiotu zbiorowego za czyny zabronione pod groźbą kary. Wymagania prawne stanowić będą punkt wyjścia do szczegółowego przedstawienia narzędzi i metod służących minimalizowaniu ryzyka odpowiedzialności. Omówione zostaną:

  • norma ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems, która stanowi globalny standard kształtowania systemów przeciwdziałania korupcji, a tym samym jej wdrożenie pozwala na wykazanie, że uczyniło się zadość wymaganiom UJŻP
  • praktyczne aspekty wdrażania w organizacji systemu przeciwdziałania korupcji
  • wymagania i tajniki prowadzenia wewnętrznych dochodzeń wyjaśniających: prowadzenie takich dochodzeń jest współcześnie standardem w wielu organizacjach, ich znaczenie wzrośnie jednak niepomiernie wraz z wejściem w życie UOPZ: w razie braku reakcji na wykrytą nieprawidłowość dojść może do zwiększenia sankcji wobec przedsiębiorcy do 60 mln zł!
  • wymagania odnośnie wprowadzania i zapewnienia skuteczności funkcjonowania systemów informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing)
  • możliwości i płaszczyzny współpracy przedsiębiorcy z organami ściągania.

szkolenieDwudniowe

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenie trwa dwa dni:

  • dzień I: ISO 37001, przegląd najważniejszych ryzyk korupcyjnych, praktyczne aspekty wdrażania w organizacji rozwiązań antykorupcyjnych
  • dzień II: wymagania UOPZ, podstawy prawne i praktyczne aspekty prowadzenia dochodzeń wewnętrznych, kanały zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing)

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do reprezentantów sektora przedsiębiorstw: członków organów, oficerów compliance, prawników wewnętrznych, audytorów, etc. Przekazane w trakcie szkolenia wiedza i umiejętności są niezbędne w procesie identyfikacji ryzyk compliance i odpowiedniego nimi zarządzania.

Uczestnicy otrzymują certyfikat uczestnictwa, na którym wskazane są szczegółowo treści będące przedmiotem szkolenia.

Za udział w szkoleniu przyznajemy 40 ECP w programie Approved Compliance Expert (ACE).

 

Planowani prelegenci (w planach):

KrakKrzysztof Krak

Doradza w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom. Ma duże doświadczenie w zakresie przeciwdziałania korupcji w życiu publicznym i gospodarczym oraz we wdrażaniu rozwiązań analitycznych w obszarze organizacyjnym, szkoleniowym i informatycznym. Ponad 25 lat był związany z organami ścigania, od 2006 roku pełnił funkcje na stanowiskach kierowniczych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, najpierw dyrektora Departamentu Analiz, a następnie Gabinetu Szefa CBA, gdzie m.in. nadzorował działania edukacji i prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez biuro, koordynował „Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.

Partyka-Opiela Anna_Dr Anna Partyka-Opiela

Radca prawny, Partner w kancelarii DZP, doktor prawa. Szef Zespołu Compliance. Do zespołu kancelarii DZP dołączyła w maju 2012 r. Na bieżąco doradza w kwestiach compliance, zarządzania ryzykiem nadużyć, prawa farmaceutycznego oraz ochrony zdrowia. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z transparentnością procesów wewnętrznych i zewnętrznych, reklamą, korupcją, corporate governance, komunikacją oraz przebudową i optymalizacją systemów i przedsiębiorstw. Prowadziła wiele projektów w obszarze audytów zgodności i audytów śledczych, a także związanych z wdrażaniem i usprawnianiem procesów i procedur.

 

zdziarstek_sJacek Zdziarstek

Dyrektor Departamentu Zgodności w Raiffeisen Bank Polska S.A. Od 19 lat w sektorze bankowym. Ukończył Wydział Resocjalizacji i Problemów Społecznych specjalizacja: psychologiczna na Uniwersytecie Warszawskim. Studia Podyplomowe Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów im. Romualda Kudlińskiego, kierunek: Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych oraz Harvard Leadership Academy na Harvard Business School oraz Akademia Psychologii Przywództwa (APP) Jacek Santorski, Trener NLP. Zwolennik praktycznego i eklektycznego podejścia realizacji standardów compliance i zwalczania przestępczości – opartego na wiedzy, współpracy oraz wykorzystaniu adekwatnych narzędzi.

 

Diehladw. Monika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

 

www-wizerunekprofesjonalisty-pl_Clifford Chance Dzień 4_661-Editadw. Paweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

 

SobonMagdalena Soboń-Stasiak

Od 2009 roku Compliance Officer w ArcelorMittal Poland S.A. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, absolwentka studiów podyplomowych ”Akademia Spółek” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany Compliance Officer. Członek Stowarzyszenia Compliance Polska. Prelegentka krajowych i międzynarodowych konferencji  z tematyki compliance.

 

Opłata kursowa: 1560 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja