O szkoleniach

sfery

Witamy na szkoleniach compliance!

Instytut Compliance jako jedyna placówka tego rodzaju oferuje szerokie portfolio szkoleń compliance (treningi compliance) dla osób zajmujących się zarządzaniem zgodnością niezależnie od branży, do której należy ich przedsiębiorstwo. Nasze szkolenia cechują się najwyższym poziomem i interdyscyplinarnym podejściem. Zapoznaj się z modularną koncepcją naszych szkoleń, które łączą niezbędną wiedzę praktyczną z wiedzą na poziomie uniwersyteckim! Wszystkie strefy opisane są szczegółowo: dlaczego oferujemy dane treningi, co dokładnie przekazujemy w ich ramach, dla kogo są one idealne i kiedy najlepiej z nich skorzystać uwzględniając poziom wiedzy uczestników.

 

 

 

 

Strefa I: Podstawy

Dlaczego?: Szkolenia ze strefy podstawowej mają podwójne znaczenie. Z jednej strony zaliczenie treningu podstawowego jest pierwszym elementem kwalifikującym w ramach kursu intensywnego „Approved Compliance Officer” (ACO). Z drugiej strony celem treningu jest przekazanie wszystkim nowicjuszom z zakresu systemów zarządzania zgodnością (Compliance Management Systems, w skrócie CMS) podstawowej wiedzy i umiejętności, które, po ich pogłębieniu w dalszych treningach, pozwolą uczestnikom samodzielnie wprowadzić i prowadzić CMS w każdej organizacji.

Co?: Uczestnicy szkoleń ze strefy podstawowej zapoznają się ze znaczeniem systemów compliance, ich funkcjami, podstawowymi zasadami. Nasi eksperci nakreślają rozwój compliance w Polsce i na świecie. Omawiane są praktyczne przykłady oraz podstawowe cele i założenia oraz charakter systemu compliance jako procesu zarządzania ryzykiem compliance. Trening skupia się także na omówieniu podstawowych narzędzi wdrażania CMS oraz zasadniczych ryzyk compliance oraz zarządzania nimi.

Dla kogo?: Szkolenia ze strefy podstawowej nie wymagają specjalnych informacji z zakresu compliance. Kierowane są do wszystkich osób chcących zapoznać się z podstawami compliance i kształtowaniem systemów compliance.

Kiedy?: Treningi sfery podstawowej nie wymgają jakiejkolwiek wiedzy wstępnej oraz umiejętności z zakresu compliance.

Aktualne terminy: 

Paź
8
pon
Wprowadzenie praktyczne, budowanie CMS w oparciu o normę ISO 19600 @ Centrum Sienna
Paź 8@09:00 – 17:00

Dlaczego?: Punktem wyjścia pracy każdego oficera compliance jest znajomość podstawowych metod i środków compliance, za pośrednictwem których tworzony jest system zarządzania compliance (Compliance Management System, w skrócie CMS). Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników na podstawie konkretnych przykładów w materię compliance, wskazanie roli compliance w przedsiębiorstwie i przedstawienie praktycznych aspektów kształtowania CMS. Szkolenie składać będzie się w trzech części: podstaw compliance, praktycznych aspektów jego wdrażania w przedsiębiorstwie oraz wymagań compliance w zakresie ochrony konkurencji (antitrust compliance).

Przedmiot kursu: Uczestnicy poznają rozwój compliance oraz zapoznani zostaną z podstawowymi pojęciami compliance. Podjęty zostanie temat funkcji oraz różnorodnych jakościowych i ilościowych zalet CMS. Nastąpi również wprowadzenie w tematykę modeli i metod CMS. Omówione zostaną podstawy budowy CMS, wyzwania oraz szanse różnych modeli, a także praktyczne wskazówki na temat integracji CMS w istniejące procesy przedsiębiorstwa. Wszystkie te elementy omawiane będą w oparciu o normę ISO 19600:2014 oraz z uwzględnieniem przykładów implementacji CMS w międzynarodowym koncernie.

W ostatniej części zajęć omówione zostaną ryzyka dla przedsiębiorców wypływające z przepisów prawa konkurencji oraz sposoby ich mitygacji. Przedstawione zostaną najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, które weszły w życie w ostatnim czasie oraz praktyki, za które przedsiębiorcy mogą ponieść odpowiedzialność w postępowaniu antymonopolowym. Wskazane zostaną również przykładowe sposoby prewencji przed stosowaniem przez organizację praktyk sprzecznych z prawem konkurencji oraz zasady zachowania podczas kontroli ze strony Prezesa UOKiK.

Dla kogo?: Trening adresowany jest zarówno dla nowicjueszy – osób, które dopiero przygotowują się do wykonywania zadań compliance w różnego rodzaju organizacjach, jak i osób, które pragną usystematyzować swoją dotychczasową wiedzę w tej dziedzinie. Zajęcia stanowią punkt wyjścia dla dalszych treningów oferowanych w ramach całego programu kursowego Approved Compliance Officer (ACO).

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Współzałożyciel i członek zarządu Instytutu Compliance, gdzie odpowiada za ofertę szkoleń z zakresu compliance. Pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center, w którym uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Autor licznych publikacji na temat compliance. Obronił rozprawę doktorską na temat roli organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance w prawie polskim i niemieckim.

 

 

FilipowskiDr Oskar Filipowski

Radca prawny, Chief Compliance Officer w KGHM Polska Miedź S.A. Studiował prawo na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na Uniwersytecie w Marburgu. Autor publikacji naukowych, trener oraz wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Szkoły Prawa Polskiego na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie.

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

 

Strefa II: Metody

Dlaczego?: System CMS jest wyzwaniem dla każdej osoby zarządzającej ryzykiem niezgodności. Spowodowane jest to przede wszystkim interdyscyplinarnym wymiarem materii compliance: podczas gdy celem compliance jest zachowanie zgodne z regułami, osiągnięcie tego celu wymaga umiejętności z różnych dyscypliny, takich jak komunikacja, zarządzanie, psychologia i inne. Celem treningów ze strefy metod jest przekazanie umiejętności praktycznych (soft skills), dzięki którym przyszły oficer compliance będzie w stanie przeprowadzić analizę ryzyk swojej organizacji i zastosować odpowiednie metody na poziomie struktur i procesów.

Co?: Uczestnicy zapoznają się z metodami zarządzania systemem zgodności. W różnych trengingach poruszane są zagadnienia odpowiedniej komunikacji compliance. Ważnym elementem systemu zarządzania zgodnością jest metodyka analizy ryzyka celem wykrycia i odpowiedniego zarządzenia ryzykiem niezgodności. Do soft skills compliance należy nie tylko komunikacja i zarządzanie, ale także umiejętności z zakresu prowadzenia wewnętrznych dochodzeń, odpowiedniej reakcji na niezgodność, psychologii, zarządzania zasobami ludzkimi, czy też etyki w biznesie. Zwłaszcza zrozumienie tej ostatniej dziedziny jest ważne dla budowania sytemów compliance na podstawie wartości, prowadzące do efektywnego krzewienia kultury compliance w organizacji.

Dla kogo?: Każda osoba zajmująca się zarządzaniem zgodnością w każdym typie organizacji powinna posiadać odpowiednie umiejętności soft skills z zakresu kształtowania CMS. Treningi ze sfery metod kierujemy zatem nie tylko do nowicjuszy, ale także dla osób na co dzień zajmujących się compliance w organizacji, pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat skutecznej i wydajnej metodyki compliance.

Kiedy?: Przed uczestnictwem w treningach ze strefy metod zaleca się zaliczenie treningu podstawowego.

Aktualne terminy:

Paź
9
wt
Zarządzanie nieprawidłowościami, wdrażanie efektywnego CMS @ Centrum Sienna
Paź 9@09:00 – 17:00

Dlaczego?: Kurs składa się z dwóch części, które zostaną poprowadzone przez dwóch różnych prelegentów.

Część I: Zarządzanie ryzykiem nadużyć i incydentów non-compliance oraz prowadzenie audytów compliance. Problematyka wykrywania i zapobiegania nadużyciom oraz incydentom non-compliance jest zazwyczaj jednym z głównych obszarów zainteresowań compliance oficerów. Celem modułu będzie przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej nadużyć oraz sposobów ich wykrywania i zapobiegania im. W ramach modułu zostaną omówione: Wprowadzenie teoretyczne do tematyki nadużyć i oszustw w firmach. Omówienie charakterystyki nadużyć i ich rodzajów. Omówienie profili sprawców nadużyć. Przeszkody w wykrywaniu nadużyć i incydentów w firmach. Skala zjawiska nadużyć i powodowane nimi straty oraz omówienie wyników badań dotyczących nadużyć. Sposoby wykrywania nadużyć i incydentów, w tym główne kanały służące do ich wykrywania. Zaprezentowany zostanie sposób postępowania w przypadku informacji o nadużyciu lub incydencie oraz sposób zapobiegania nadużyciom i prowadzenie dochodzeń (w tym zawarte będą praktyczne porady dotyczące prowadzenia rozmów wyjaśniających i prowadzenia działań z zakresu „białego wywiadu”). Szkolenie zostanie zilustrowane praktycznymi przykładami z praktyki dochodzeniowej.

Część II: System zarządzania compliance skrojony musi być dla potrzeb konkretnej organizacji. Aby mógł spełniać swoje zadania, konieczna jest analiza sytuacji wyjściowej i odpowiedź na szereg pytań, m.in. dot. obszarów największych ryzyk działalności danego podmiotu. Na tej podstawie tworzyć należy CMS i stosować odpowiednie środki compliance. Uczestnicy kursu dowiedzą się, jak tworzyć należy dopasowany do potrzeb danej organizacji system zarządzania compliance. Poznają środki compliance oraz narzędzia, które pozwalają na dokonywanie oceny jego skuteczności oraz ulepszeń.

Dla kogo?: Szkolenie kierowane jest do oficerów compliance, radców i doradców oraz wszelkich osób zajmujących się analizą ryzyka, zarządzaniem nadużyciami i innymi pokrewnymi aspektami. Zajęcia pozwalają prześledzić poszczególne kroki implementacji CMS oraz ocenę jego skuteczności, stąd przydatne będą zarówno dla nowicjuszy compliance, jak i osób, które borykają się z problemem właściwej weryfikacji skuteczności działającego już CMS. Jest to drugie szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

Prelegenci:

NiezgodzinskiWojciech Niezgodziński (część I)

Wojciech jest Menedżerem w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY odpowiedzialnym za przeprowadzanie audytów zgodności, projektów dochodzeniowych, a także projektów mających na celu wdrażanie praktycznych rozwiązań z zakresu zarządzania zgodnością (compliance). Był zaangażowany w ponad 70 projektów, obejmujących przeprowadzanie audytów procesów biznesowych, weryfikację transakcji oraz analizę i ocenę systemów kontroli wewnętrznej. Brał także udział w audytach specjalnych i audytach zgodności prowadzonych dla spółek z różnych sektorów (m.in. sektora energetycznego, farmaceutycznego i budowlanego), w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wojciech uczestniczy w opracowywaniu wyników Badania Nadużyć Gospodarczych. Jest także autorem szeregu artykułów, w tym m.in. w Harvard Business Review Polska oraz współtworzy Bloga Audytorów Śledczych, gdzie najczęściej porusza tematykę whistleblowingu. Jest również prelegentem na studiach podyplomowych oraz prowadzi szkolenia z zakresu compliance m.in. dla przedstawicieli sektora farmaceutycznego oraz finansowego. Wojtek posiada certyfikaty Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego (CIA) oraz Biegłego ds. Wykrywania Oszustw i Nadużyć Gospodarczych (CFE).

JaneckiPiotr Janecki, LL.M. (część II)

Wdrożeniowiec (certyfikat PRINCE2 Foundation) i szkoleniowiec odpowiedzialny za wdrażanie zgodnych z prawem europejskim i procesami biznesowymi organizacji systemów zarządzania ryzykiem prawnym i zasadami zgodności w spółkach działających międzynarodowo. Specjalista od zarządzania zmianą i Incydent Managementu (Certyfikat Itil Foundation). Obecnie LCO Eastern Europe odpowiedzialny za Spółki Grupy BSH  w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii oraz Węgrzech.

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Paź
16
wt
Ochrona danych osobowych: zmiany wynikające z nowego prawa unijnego; proces due diligence; psychologia pracy oficera compliance @ Centrum Sienna
Paź 16@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Część I: Problematyka ochrony danych osobowych jest bardzo istotnym zagadnieniem dla oficera compliance. Dane osobowe są bowiem obecne w każdym przedsiębiorstwie, a niewłaściwe zarządzanie nimi może pociągać nie tylko konsekwencje administracyjne, ale także sankcje karne. Nowe unijne rozporządzenie ogólne wprowadza liczne zmiany w stosunku do dotychczasowego stanu prawnego, przewidując dodatkowo dotkliwe sankcje administracyjne za ich naruszenie.

Część II: W tej części uczestnicy poznają tajniki procesu due diligence oraz zdobywają soft skills niezbędne do wykonywania zawodu oficera compliance.

Co?:

Część I: Przedmiotem szkolenia będzie przedstawienie problematyki ochrony danych osobowych. Przekazana wiedza pozwoli managerom compliance na właściwą identyfikację ryzyk prawnych związanych z naruszeniami zasad ochrony danych osobowych, a także działań niezbędnych dla ich eliminacji – wszystko w oparciu o RODO oraz krajowe prawodawstwo w tym zakresie. Przybliżone zostaną w szczególności nowe obowiązki administratora danych, zasady przetwarzania danych na nowych podstawach prawnych, a także nowości, jak ochrona danych biometrycznych, profilowanie i prawo do zapomnienia.

Część II: W drugim bloku uczestnicy zapoznani zostaną z metodologią prowadzenia badania partnerów biznesowych (third party due diligence). Omówione zostaną poszczególne kroki badania oraz wyzwania, jakie mogą pojawić się na każdym jego etapie. Zajęcia zakończą się zaprezentowaniem kanonu cech i umiejętności, jakie niezbędne są w wykonywaniu zawodu oficera compliance.

Dla kogo?:

Trening pozwoli zapoznać się z ogólnymi zasadami ochrony danych osobowych i wymogami, jakie ciążą w tym zakresie na przedsiębiorcach, stąd przydatny będzie dla osób odpowiedzialnych za compliance w przedsiębiorstwie, a także wszystkich innych osób odpowiadających w organizacjach za kwestie ochrony danych osobowych. Zajęcia będą cenne także dla oficerów compliance ze względu na przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych w pracy oficera compliance – prowadzenia badania partnerów biznesowych oraz soft skills (część II). Jest to czwarte szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

 

Prelegenci:

LubaszDr Dominik Lubasz

Radca prawny, partner zarządzający w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, e-commerce i własności intelektualnej, w prawie gospodarczym, w tym europejskim gospodarczym oraz compliance. Absolwent studiów prawniczych na WPiA Uniwersytetu Łódzkiego. Autor licznych publikacji. Doktor nauk prawnych. Ekspert Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ds. handlu elektronicznego.

 

 

ChomiczewskiWitold Chomiczewski, LL.M.

Radca prawny, wspólnik w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Ekspert z prawa e-commerce i prawa autorskiego, świadczy usługi w dziedzinie compliance. W tym zakresie doradza przedsiębiorcom prowadzącym swoją działalność gospodarczą z wykorzystaniem Internetu. Autor licznych publikacji. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studiów podyplomowych na Uniwersytecie Georga-Augusta w Getyndze z zakresu niemieckiego prawa prywatnego.

 

 

WelencPiotr Welenc (część II)

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT, certyfikowany compliance officer. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, m.in. w zakresie zarządzania strategicznego, controllingu oraz zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu wewnętrznego, audytu IT. Wykonywał audyty dla EBC, jako członek zespołu audytorów informatycznych ESBC. Doradca we wdrożeniach Rekomendacji D i M dla dużych jednostek sektora bankowo-finansowego w Polsce. Członek Komitetu Technicznego 306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.

 

 

III_1_ChmielewskiSławomir Chmielewski, MBA

Dyrektor Zarządzania Zgodnością i Bezpieczeństwem Korporacyjnym w Orange Polska S.A. Członek Rady Nadzorczej TP TELTECH Sp. z o.o., a także członek Komitetu ds. Compliance Giełdy Papierów Wartościowych.

 

 

 

TarasŁukasz Taras

Ekspert ds. analiz strategicznych. Kierownik Wydziału Zarządzania Zgodnością Orange Polska S.A.

 

 

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

 

 

Strefa III: Ryzyka

Dlaczego?: Celem każdego CMS jest wykrycie i zarządzenie ryzykiem compliance. Aby jednak móc coś wykryć, należy wiedzieć, czego się szuka. Jak oficer compliance może zatem wykryć ryzyko compliance? Są na to różne sposoby, jednak punktem wyjścia wszelkich działań jest podstawowa wiedza na temat ryzyka compliance. Zadanie nie jest łatwe: tak dużo jak jest różnych organizacji, tak wiele różnych ryzyk compliance może w nich wystąpić. Celem treningów ze strefy ryzyk jest przekazanie ich uczestnikom wiedzy na temat różnych ryzyk compliance. Zwłaszcza ciągłe zmiany regulacyjne powodują, że oficerowie compliance powinni być zawsze na bieżąco, jeśli chodzi o zmieniające się ryzyka compliance.

Co?: Portfolio strefy ryzyk przewiduje liczne treningi przedstawiające aktualne ryzyka compliance. Należą do nich między innymi szkolenia z zakresu zapobiegania korupcji i przestępczości gospodarczej, ale także konwencjonalne ryzyka compliance, takie jak reguł ochrony konkurencji i konsumentów, ochrony danych osobowych, zabezpieczaniu infrastruktury elektronicznej i zapobieganiu w ten sposób cyber crime, czy też regulacje prawa pracy, grające zasadniczą rolę w ramach systemów zarządzania zgodnością.

Dla kogo?: Jest pewne – ryzyko compliance w organizacjach nie tylko istnieje, ale też permanentnie się zmienia. Treningi z zakresu ryzyka compliance prowadzone są zawsze w oparciu o najnowsze regulacje prawne i kierowane są do wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem compliance w organizacjach.

Kiedy?: Przed uczestnictwem w treningach ze strefy ryzyk zaleca się zaliczenie treningu podstawowego oraz przynajmniej jednego treningu ze strefy metod.

Aktualne terminy:

Paź
15
pon
Warunki skuteczności i ewaluacja CMS, wymagania compliance w zagranicznym i krajowym ustawodawstwie antykorupcyjnym @ Centrum Sienna
Paź 15@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Kurs przeprowadzony zostanie w dwóch częściach.

Część I: Powzięcie przez daną organizację decyzji o implementacji CMS wiąże się każdorazowo z koniecznością rozważenia szeregu czynników odnoszących się do określenia kształtu CMS, usytuowania w organizacji, zapewnienia zasobów, etc. Pamiętać należy, że sama formalna implementacja CMS nie będzie jeszcze oznaczać, że system będzie skuteczny i w należyty sposób realizować będzie stojące przed nim wyzwania.

Część II: Uczestnicy zapoznawani zostają z zagranicznym ustawodawstwem antykorupcyjnym, które skuteczne jest transgranicznie wobec podmiotów działających w Polsce. Jest to doniosłe nie tylko z perspektywy możliwości uniknięcia wysokich sankcji, ale również poznania formułowanych w tym ustawodawstwie konkretnych wytycznych odnośnie programów compliance. Prezentowane są także wymagania odnośnie programów antykorupcyjnych formułowane w polskim prawodawstwie.

Co?:

Kurs przeprowadzony zostanie w dwóch częściach.

Część I: W ramach pierwszego bloku omówione będą czynniki warunkujące skuteczność CMS w organizacji, takie jak wymóg niezależność funkcji compliance, umiejscowienie jej w organizacji, współpraca z innymi działami czy wprowadzanie compliance w funkcjonujące w przedsiębiorstwie procesy. Przedstawiony będzie kanon uprawnień funkcji compliance, praktyczne znaczenie krzewienia w organizacji kultury compliance oraz omówione zostaną wymagania odnośnie zasobów, w jakie wyposażona powinna być komórka compliance. Analiza przeprowadzona będzie z perspektywy złożonej organizacji prowadzącej działalność w ujęciu transgranicznym.

Część II: W ramach drugiego bloku zostanie omówiona odpowiedzialność na podstawie amerykańskiego Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), brytyjskiego UK Bribery Act i polskiej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (w wersji obowiązującej oraz odnośnie planowanego uchwalenia nowej ustawy), a także ustawy o jawności życia publicznego. Wyjaśniona zostanie kwestia prawnego obowiązku wprowadzania struktury compliance i prawnych konsekwencji non-compliance. Omówiona zostanie także możliwość obrony podmiotów zbiorowych przed odpowiedzialnością w przypadku wdrożenia CMS („compliance defence”). Kontynuację zajęć stanowi prezentacja najlepszych praktyk dla skutecznego CMS na podstawie FCPA i UK Bribery Act, w szczególności na podstawie praktyki i zaleceń zagranicznych organów ścigania i regulatorów.

Dla kogo?:

Omówienie wymagań skuteczności CMS zainteresuje nie tylko oficerów compliance, ale także przedstawicieli organizacji, które dopiero stoją przed wyzwaniem implementacji CMS. Ze względu na omawianą tematykę zajęcia przydatne są dla bardzo szerokiego kręgu odbiorców: reprezentantów podmiotów prowadzących działalność transgraniczną, do których mieć może zastosowanie zagraniczne ustawodawstwo antykorupcyjne czy reprezentantów krajowych spółek-córek, których spółki matki zarejestrowane są w USA lub Wielkiej Brytanii. Zajęcia będą cenne także dla oficerów compliance ze względu na przedstawienie bardzo konkretnych wymagań odnośnie programów compliance, które formułowane są w zagranicznym ustawodawstwie. Jest to trzecie szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

 

Prelegenci:

GertigMagdalena Gertig, LL.M.

Pracuje w dziale Strategy, Analysis and Legal Compliance w centrali Koncernu Volkswagen w Wolfsburgu. W działającym na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą aspektów oceny skuteczności CMS. Studiowała prawo na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, Uniwersytecie Europejskim Viadrina oraz Lund University. Autorka publikacji naukowych poświęconych tematyce compliance oraz prelegentka na licznych konferencjach i szkoleniach.

 

 

CieminskiDr Marcin Ciemiński

Adwokat kierujący warszawskim zespołem prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Jest ekspertem w reprezentowaniu klientów podczas postępowań karnych, prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń, w szczególności w sprawach dotyczących korupcji, oszustw i kwestii regulacyjnych, w tym w zakresie FCPA i UK Bribery Act. Posiada także doświadczenie we współpracy z polskimi organami ścigania. Wielokrotnie doradzał na rzecz spółek z różnych sektorów gospodarki w sprawach compliance.

DiehlMonika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

PogorzelskiPaweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

 

 

Strefa IV: Branże

Dlaczego?: Podczas gdy treningi ze stref I-III przekazują wiedzę i umiejętności z zakresu compliance na poziomie ponadbranżowym, treningi ze strefy branż przewidzieliśmy specjalnie z myślą o konkretnych typach przedsiębiorstw, gdzie zarządzanie systemem zgodności wymaga odpowiedniej wiedzy specjalistycznej. Posiadanie takiej wiedzy jest niezbędnym uzupełnieniem informacji i metodyki ponadbranżowej, aby w ten sposób być doskonale przygotowanym do wdrażania i prowadzenie CMS w konkretnych typach przedsiębiorstw.

Co?: Zwłaszcza w trzech zasadniczych branżach systemy zarządzania zgodnością wymagają specjalistycznej wiedzy. Po pierwsze, jest to regulowany sektor banków, gdzie od lat istnieje formalny obowiązek wprowadzania systemów zarządzania zgodnością. Po drugie, ekspercka wiedza wymagana jest w sektorze ubezpieczeniowym i w końcu, bardzo specyficznej wiedzy wymaga wprowadzanie i prowadzenie CMS w sektorze przemysły farmaceutycznego. Z czasem strefa IV uzupełniana będzie o kolejne branże wymagające specjalistycznej wiedzy.

Dla kogo?: Treningi ze strefy branż kierujemy do zaawansowanych oficerów compliance, zajmujących się już CMS w przedsiębiorstwie danej branży. Treningi mogą także być zaliczane przez osoby posiadające zadowalającą wiedzę i umiejętności z zakresu ponadbranżowego, a które chcą zdobyć kwalifikacje do wdrażania i prowadzenia systemów compliance w danej branży.

Kiedy?: Treningi ze strefy branż kierowane są do osób posiadających odpowiednią wiedzę z zakresu wdrażania i prowadzenia CMS lub osób na co dzień zajmujących się CMS w danej branży. Przed przystąpieniem do treningów ze strefy IV zaleca się nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności ze stref I-III.

Aktualne:

 

 

Strefa V: Specjalne

Dlaczego?: Systemy zarządzania zgodnością to nie tylko oparte na interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętnościach systemy zarządzania i doradcze. Każdy CMS powinien być dopasowany do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Nie ma albowiem możliwości stworzenia jednego CMS, który można by zastosować do wszystkich typów organizacji. Stąd konieczne jest zapoznanie się z takimi umiejętnościami i wiedzą, które pomogą stawić czoła największym wyzwaniom compliance. Dzięki treningom ze strefy specjalnej reagujemy na zmieniające się wymagania, najnowsze trendy i przekazujemy je uczestnikom treningu z zachowaniem znanych nam profesjonalnych metod i środków treningowych.

Co?: Z uwagi na ich różnorodność trudno zdefiniować charakter treningów ze strefy specjalnej. Oferujemy w tej sferze między innymi treningi z zakresu wdrażania CMS zgodnie z międzynarodową normą ISO 19600 oraz możliwości certyfikacji systemów CMS. Mówimy jednak także o konieczności dostrzegania wartości pracowników i budowania systemów zarządzania zgodnością na ich podstawie, aby krzewić efektywną kulturę compliance. Zapoznaj się z ofertą strefy V, aby przekonać się o różnorodności oferowanych tutaj treningów.

Dla kogo?: Szkolenia ze strefy specjalnej kierowane są do ekspertów, osób albo na co dzień już zajmujących się zarządzaniem zgodnością, albo osób, które posiadają odpowiednią wiedzę i umiejętności.

Kiedy?: Zaleca się nabycie wiedzy i umiejętności ramach naszych treningów ze stref I-IV przed uczęszczaniem na treningi ze strefy specjalnej.

Aktualne terminy:

Wrz
10
pon
Compliance i zarządzanie ryzykiem korupcji w instytucjach publicznych w oparciu o ISO 19600 i ISO 37001 w świetle wymogów Ustawy o jawności życia publicznego (UJŻP) @ Centrum Sienna
Wrz 10@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Instytucje publiczne są, podobnie jak wszystkie inne organizacje, w taki sam sposób narażone na ryzyko występowania nieprawidłowości compliance, w tym w szczególności ryzyk korupcyjnych. Każda organizacja powinna w sposób świadomy podchodzić do towarzyszących jej działalności ryzyk i podejmować działania mające zapobiegać ich występowaniu. W wielu krajach w instytucjach publicznych funkcjonują systemy zarządzania compliance, a w ich ramach stosuje się takie narzędzia i metody jak kodeksy etyki, polityki przeciwdziałania korupcji, czy systemy informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing). Rozwiązania te wprowadzane są w oparciu o dwa międzynarodowe standardy: ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems.

Dlaczego:

Instytucje publiczne są, podobnie jak wszystkie inne organizacje, w taki sam sposób narażone na ryzyko występowania nieprawidłowości compliance, w tym w szczególności ryzyk korupcyjnych. Każda organizacja powinna w sposób świadomy podchodzić do towarzyszących jej działalności ryzyk i podejmować działania mające zapobiegać ich występowaniu. W wielu krajach w instytucjach publicznych funkcjonują systemy zarządzania compliance, a w ich ramach stosuje się takie narzędzia i metody jak kodeksy etyki, polityki przeciwdziałania korupcji, czy systemy informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing). Rozwiązania te wprowadzane są w oparciu o dwa międzynarodowe standardy: ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Projektowana Ustawa o jawności życia publicznego wprowadza obowiązek posiadania programów antykorupcyjnych przez wszystkie jednostki sektora finansów publicznych. Ich brak, a także nieskuteczność lub pozorność takich programów, skutkować mogą nałożeniem grzywny na kierownika jednostki.

Co:

Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat przyczyn, sposobów wprowadzania i funkcji systemów zarządzania compliance – z uwzględnieniem specyfiki instytucji publicznych. Przedstawiane są poszczególne kroki implementacji systemu zarządzania compliance oraz spektrum narzędzi i metod compliance ze szczególnym uwzględnieniem whistleblowingu. Zajęcia prowadzone są w oparciu o metodologię normy ISO 19600, która zawiera uniwersalne wytyczne odnośnie kształtowania systemów zarządzania zgodnością we wszelkiego rodzaju organizacjach – także instytucjach publicznych.

W drugiej części zajęć uczestnicy zapoznawani są z międzynarodowym standardem zarządzania ryzykiem korupcji ISO 37001. Następuje przedstawienie doświadczeń we wdrażaniu rozwiązań compliance w instytucji publicznej. Omawiane są systemowe działania, jakie podejmowane mają być w instytucji publicznej dla przeciwdziałania występowania zjawisk korupcyjnych. W tym kontekście analizowane są wymogi Ustawy o jawności życia publicznego.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli wszelkich instytucji publicznych na poziomie centralnym i samorządowym.

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Członek zarządu Instytut Compliance odpowiedzialny za ofertę szkoleniową oraz pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center (VCC), gdzie uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Doktor nauk prawnych w zakresie prawnoporównawczych zagadnień compliance w Polsce i w Niemczech. Studiował prawo w Uniwersytecie Łódzkim, Westfälische Wilhelms-Universität Münster oraz Freie Universität Berlin. Autor licznych publikacji z zakresu compliance i mówca na konferencjach.

 

UnbenanntMałgorzata Wojciechowska-Brennek

Pełnomocnik Prezes ZUS ds. Zapobiegania Nieprawidłowościom i Korupcji. Absolwentka Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z zakresu ewaluacji programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w Akademii Koźmińskiego. Posiada bogate doświadczenie w pracy w sektorze organizacji pozarządowych, w Instytucie Sobieskiego, Centrum Adama Smitha (członek Zarządu) oraz Fundacji Republikańskiej jako ekspert ds. przeciwdziałania korupcji oraz dystrybucji funduszy strukturalnych UE. W okresie 1998-2007 była członkiem Zarządu polskiego oddziału Transparency International (TI). W latach 2001-2007 pełniła funkcję zastępcy Prezesa, a następnie Prezesa TI-Polska. Pracowała również w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce, a także w sektorze prywatnym. Stypendystka  Indiana University, Bloomington, Stany Zjednoczone Ameryki, St. Anthony’s College, Oxford, Wielka Brytania oraz Svenska Institutet, Szwecja.

UWAGA:

Szkolenie to prowadzone może być także w formie treningu inhouse – wyłącznie dla zamkniętej grupy przedstawicieli danej instytucji publicznej i zgodnie z jej specyficznymi wymaganiami, przykładowo odnośnie poruszanej tematyki. Więcej informacji udzielamy drogą mailową. Kontakt!

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja