Kalendarz

Wszystkie aktualne eventy Instytutu Compliance!

 

Cze
26
wt
Tax Compliance Management (TCM) @ Centrum Sienna
Cze 26@09:00 – 17:00

Dlaczego warto:

Zarządzanie zgodnością w podatkach to już nie tylko terminowe składanie deklaracji i uiszczanie należności podatkowych, ale przede wszystkim przestrzeganie wszystkich przepisów prawa podatkowego i posiadanie mechanizmów stałego wykrywania ryzyk i usuwania nieprawidłowości. Zaobserwować można coraz silniejszy trend do uwzględniania w ramach systemu zarządzania zgodnością (Compliance Management System, CMS) zagadnień podatkowych, co wynika z szeregu okoliczności. Przed organizacjami wszelkiego rodzaju pojawia się wyzwanie stałego monitorowania często zmieniających się przepisów, ustawodawca systematycznie zwiększa uprawnienia organów kontrolnych, a uchybienia w zakresie wywiązywania się z zobowiązań prawno-podatkowych rodzą szereg negatywnych konsekwencji: od odsetek po dotkliwe sankcje, także osobiste członków zarządu za przestępstwa i wykroczenia skarbowe. Organizacje, chcąc budować wiarygodność i pozycję rynkową, a także dążąc do sprostania wymaganiom inwestorów i kontrahentów, nie mogą pozwolić sobie na uchybienia w obszarze tax compliance.

Przedmiot kursu:

W ramach szkolenia omówione będą węzłowo newralgiczne obszary najważniejszych ryzyk z obszaru tax compliance: klauzula obejścia prawa podatkowego (uzasadnienie ekonomiczne podejmowanych działań), jednolity plik kontrolny, zagraniczne spółki kontrolowane, karuzele VAT, ceny transferowe, struktura wynagrodzeń. Punkt ciężkości położony będzie na metodologię tworzenia procedur w obszarze podatków oraz rolę oficera compliance w procesie obejmowania podatków zakresem działania CMS. Rozważania prowadzone będą w oparciu o konkretne przykłady i z uwzględnieniem podejścia bazującego na analizie ryzyk.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest nie tylko do oficerów compliance, ale także wszystkich osób odpowiedzialnych w przedsiębiorstwach za zagadnienia podatkowe. Celem kursu nie jest przekazanie widzy z zakresu podatków, a tworzenie i trzymywanie systemów zarządzania ryzykiem podatkowym.

Prelegenci:

Lisewska_MariolaMariola Lisewska, LL.M.

Kierownik działu prawnego w Grupie Polipol w Polsce. Zajmuje się koordynacją i zarządzaniem projektami krajowymi oraz transgranicznymi w przedsiębiorstwie w zakresie prawa i podatków. Jednocześnie dba o potrzeby organizacji w związku z otoczeniem prawnym, w którym funkcjonuje Grupa. Zajmuje się ryzykiem oraz śledzeniem ewentualnych nieprawidłowości. Zaangażowana jest w procesy decyzyjne Grupy współpracując z menedżerami oraz z zewnętrznymi podmiotami świadczącymi usługi prawno-podatkowe. Jest odpowiedzialna za tworzenie i wdrażanie nowych procedur, w tym compliance, w Grupie.

 

StolarekJoanna Stolarek

Lider Praktyki Compliance w Kancelarii Ożóg Tomczykowski. Certyfikowany Officer Compliance oraz doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem. Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan.  W 2017 r. zajęła 2 miejsce w kategorii „PIT” w XI edycji Rankingu Firm i Doradców Podatkowych organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje m.in. prowadzenie audytów istniejących u klientów struktur, procesów i regulacji pod kątem ewentualnych ryzyk oraz wdrażanie rozwiązań zaradczych. Joanna udziela także wsparcia klientom w zakresie tworzenia i aktualizacji procedur / regulacji wewnętrznych w obszarze Compliance oraz budowania mechanizmów pozwalających na wykrycie potencjalnych nieprawidłowości i służących przeciwdziałaniu nadużyciom. Przygotowuje organizacje do kontroli organów państwowych oraz przeprowadza szkolenia w zakresie Compliance dla pracowników i Członków Kadry Zarządzającej. W chwili obecnej prowadzi również wiele projektów, których celem jest wdrożenie regulacji unijnych w obszarze ochrony danych osobowych (tzw. „RODO”).  Jest autorką wielu publikacji z zakresu Compliance oraz prelegentką na licznych seminariach i konferencjach.

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Wrz
10
pon
Compliance i zarządzanie ryzykiem korupcji w instytucjach publicznych w oparciu o ISO 19600 i ISO 37001 w świetle wymogów Ustawy o jawności życia publicznego (UJŻP) @ Centrum Sienna
Wrz 10@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Instytucje publiczne są, podobnie jak wszystkie inne organizacje, w taki sam sposób narażone na ryzyko występowania nieprawidłowości compliance, w tym w szczególności ryzyk korupcyjnych. Każda organizacja powinna w sposób świadomy podchodzić do towarzyszących jej działalności ryzyk i podejmować działania mające zapobiegać ich występowaniu. W wielu krajach w instytucjach publicznych funkcjonują systemy zarządzania compliance, a w ich ramach stosuje się takie narzędzia i metody jak kodeksy etyki, polityki przeciwdziałania korupcji, czy systemy informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing). Rozwiązania te wprowadzane są w oparciu o dwa międzynarodowe standardy: ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems.

Dlaczego:

Instytucje publiczne są, podobnie jak wszystkie inne organizacje, w taki sam sposób narażone na ryzyko występowania nieprawidłowości compliance, w tym w szczególności ryzyk korupcyjnych. Każda organizacja powinna w sposób świadomy podchodzić do towarzyszących jej działalności ryzyk i podejmować działania mające zapobiegać ich występowaniu. W wielu krajach w instytucjach publicznych funkcjonują systemy zarządzania compliance, a w ich ramach stosuje się takie narzędzia i metody jak kodeksy etyki, polityki przeciwdziałania korupcji, czy systemy informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing). Rozwiązania te wprowadzane są w oparciu o dwa międzynarodowe standardy: ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Projektowana Ustawa o jawności życia publicznego wprowadza obowiązek posiadania programów antykorupcyjnych przez wszystkie jednostki sektora finansów publicznych. Ich brak, a także nieskuteczność lub pozorność takich programów, skutkować mogą nałożeniem grzywny na kierownika jednostki.

Co:

Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat przyczyn, sposobów wprowadzania i funkcji systemów zarządzania compliance – z uwzględnieniem specyfiki instytucji publicznych. Przedstawiane są poszczególne kroki implementacji systemu zarządzania compliance oraz spektrum narzędzi i metod compliance ze szczególnym uwzględnieniem whistleblowingu. Zajęcia prowadzone są w oparciu o metodologię normy ISO 19600, która zawiera uniwersalne wytyczne odnośnie kształtowania systemów zarządzania zgodnością we wszelkiego rodzaju organizacjach – także instytucjach publicznych.

W drugiej części zajęć uczestnicy zapoznawani są z międzynarodowym standardem zarządzania ryzykiem korupcji ISO 37001. Następuje przedstawienie doświadczeń we wdrażaniu rozwiązań compliance w instytucji publicznej. Omawiane są systemowe działania, jakie podejmowane mają być w instytucji publicznej dla przeciwdziałania występowania zjawisk korupcyjnych. W tym kontekście analizowane są wymogi Ustawy o jawności życia publicznego.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli wszelkich instytucji publicznych na poziomie centralnym i samorządowym.

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Członek zarządu Instytut Compliance odpowiedzialny za ofertę szkoleniową oraz pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center (VCC), gdzie uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Doktor nauk prawnych w zakresie prawnoporównawczych zagadnień compliance w Polsce i w Niemczech. Studiował prawo w Uniwersytecie Łódzkim, Westfälische Wilhelms-Universität Münster oraz Freie Universität Berlin. Autor licznych publikacji z zakresu compliance i mówca na konferencjach.

 

UnbenanntMałgorzata Wojciechowska-Brennek

Pełnomocnik Prezes ZUS ds. Zapobiegania Nieprawidłowościom i Korupcji. Absolwentka Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z zakresu ewaluacji programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w Akademii Koźmińskiego. Posiada bogate doświadczenie w pracy w sektorze organizacji pozarządowych, w Instytucie Sobieskiego, Centrum Adama Smitha (członek Zarządu) oraz Fundacji Republikańskiej jako ekspert ds. przeciwdziałania korupcji oraz dystrybucji funduszy strukturalnych UE. W okresie 1998-2007 była członkiem Zarządu polskiego oddziału Transparency International (TI). W latach 2001-2007 pełniła funkcję zastępcy Prezesa, a następnie Prezesa TI-Polska. Pracowała również w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce, a także w sektorze prywatnym. Stypendystka  Indiana University, Bloomington, Stany Zjednoczone Ameryki, St. Anthony’s College, Oxford, Wielka Brytania oraz Svenska Institutet, Szwecja.

UWAGA:

Szkolenie to prowadzone może być także w formie treningu inhouse – wyłącznie dla zamkniętej grupy przedstawicieli danej instytucji publicznej i zgodnie z jej specyficznymi wymaganiami, przykładowo odnośnie poruszanej tematyki. Więcej informacji udzielamy drogą mailową. Kontakt!

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja