Kalendarz

Wszystkie aktualne eventy Instytutu Compliance!

 

Lut
26
pon
Prowadzenie dochodzeń wewnętrznych i kontakty z organami ścigania @ Centrum Sienna
Lut 26@09:00 – 17:00

Dlaczego warto:

Oficer compliance w swojej codziennej pracy konfrontowany jest nieuchronnie z koniecznością prowadzenia dochodzeń wewnętrznych. Ich celem jest wyjaśnienie, czy doszło do popełnienia nieprawidłowości, wszechstronne zbadanie okoliczności sprawy i odpowiednia reakcja: ulepszenie systemu zarządzania compliance, a w razie konieczności zaproponowanie środków personalnych wobec sprawcy naruszenia. Sygnał o możliwości wystąpienia nieprawidłowości pochodzić może z kanału informowania o nieprawidłowościach – od sygnalisty (whistleblowing), ale także z innych źródeł.

Przedmiot szkolenia:

Kluczowe dla skutecznego i poprawnego prowadzenia dochodzeń wewnętrznych są, obok znajomości ram prawnych i dopuszczalności poszczególnych działań, umiejętności miękkie. Fundamentalne znaczenie odgrywa także odpowiednia dokumentacja podejmowanych działań, która pomocna będzie przy podejmowaniu działań prawnych wobec sprawcy naruszenia. Szkolenie odnosić będzie się do wskazanych aspektów. W jego pierwszej części omówione zostaną podstawy prawne dopuszczalności podejmowania określonych działań wyjaśniających oraz warunki ich dokumentacji. Przedmiotem rozważań będą także zagadnienia kontaktów organizacji z organami ścigania. Druga część zajęć koncentrować będzie się kwestiach praktyki prowadzenia dochodzeń wewnętrznych w organizacji. Przedstawiony będzie cykl „życia” incydentu w organizacji: od wystąpienia zdarzenia, poprzez jego zgłoszenie i analizę zgłoszenia, na wnioskach i działaniach kończąc. Szczególny nacisk położony będzie na elementy interpersonalne jak sposób prowadzenia rozmów wyjaśniających czy budowanie zaufania do nieanonimowego zgłaszania nieprawidłowości.

Dla kogo:

Kurs skierowany jest do osób odpowiedzialnych za zapewnienie zgodności w organizacjach wszelkiego rodzaju. Ze względu na poruszaną tematykę polecany jest on także pracowniom innych działów jak kontrola wewnętrzna czy audyt.

Prelegenci:

Diehladw. Monika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

 

pogorzadw. Paweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

Zdziarstek_JacekJacek Zdziarstek

Dyrektor Departamentu Zgodności w Raiffeisen Bank Polska S.A. Od 19 lat w sektorze bankowym. Ukończył Wydział Resocjalizacji i Problemów Społecznych specjalizacja: psychologiczna na Uniwersytecie Warszawskim. Studia Podyplomowe Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów im. Romualda Kudlińskiego, kierunek: Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych oraz Harvard Leadership Academy na Harvard Business School oraz Akademia Psychologii Przywództwa (APP) Jacek Santorski, Trener NLP. Zwolennik praktycznego i eklektycznego podejścia realizacji standardów compliance i zwalczania przestępczości – opartego na wiedzy, współpracy oraz wykorzystaniu adekwatnych narzędzi.

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Mar
19
pon
Metodologia analizy ryzyka w działaniach compliance. Zintegrowane podejście GRC @ Centrum Sienna
Mar 19@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Punktem wyjścia przy tworzeniu każdego systemu zarządzania compliance jest analiza ryzyk regulacyjnych, jakie wiążą się z działalnością danego podmiotu. Przydatne jest tutaj odwołanie się do metod i narzędzi stosowanych w ogólnym zarządzaniu ryzykiem. Również ocena skuteczności systemu zarządzania compliance dokonywana jest w oparciu o tę metodologię.

Co:

Zajęcia podzielone są na dwie części. W pierwszej z nich przedstawiane są podstawy metodologii zarządzania ryzykiem: różnice międzysektorowe w zarządzaniu ryzykiem, identyfikacja, kategoryzacja i pomiar ryzyka, analiza ryzyka w procesach, narzędzia służące ocenie ryzyka oraz standardy i praktyki zarządzania ryzykiem. Zagadnienia te omawiane są pod kątem wykorzystania w działaniach compliance.

W drugiej części zajęć uczestnicy zapoznawani są z narzędziami informatycznymi stosowanymi w procesie zarządzania ryzykiem oraz integracją działań w ramach podejścia GRC.

Dla kogo:

Omawiane treści stanowią niezbędne kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych w pracy każdego oficera compliance. Będą one szczególnie cenne dla oficerów compliance mających wykształcenie inne niż ekonomiczne (np. prawnicze), którzy muszą wykorzystywać w swojej codziennej pracy metodologię zarządzania ryzykiem.

Prelegenci:

WelencPiotr Welenc, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, ACO, LA ISO22301, LA ISO27001, LA20000, QAVal.

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT, certyfikowany compliance officer. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, m.in. w zakresie zarządzania strategicznego, controllingu oraz zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu wewnętrznego, audytu IT. Wykonywał audyty dla EBC, jako członek zespołu audytorów informatycznych ESBC. Doradca we wdrożeniach Rekomendacji D i M dla dużych jednostek sektora bankowo-finansowego w Polsce. Członek Komitetu Technicznego 306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Od 2003 roku jest systematycznie prelegentem dla pracowników UKNF w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym, compliance, audytu informatycznego, bezpieczeństwa i ciągłości działania. Wieloletni wykładowca zagadnień compliance Warszawskiego Instytutu Bankowego. Autor ponad 30 publikacji naukowych i prasowych dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance, compliance.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Kwi
10
wt
Wprowadzenie do compliance w branży finansowej @ Centrum Sienna
Kwi 10@09:00 – 17:00

Dlaczego warto:

Kurs koncentruje się na praktycznych aspektach organizacyjnych funkcjonowania komórki ds. zgodności z uwzględnieniem rekomendacji regulatora oraz najnowszych zmian w prawie.

Przedmiot kursu:

Zajęcia rozpoczną się ogólnym wprowadzeniem do compliance: przedstawione zostaną najważniejsze globalne i krajowe standardy w zakresie kształtowania systemów zarządzania compliance oraz omówione będą możliwości certyfikacji tych systemów na podstawie różnych standardów.

W dalszej części zajęć nastąpi przedstawienie funkcji komórki ds. zgodności w systemie kontroli wewnętrznej banku. Omówione zostaną zasadnicze wymogi prawne i standardy rynkowe regulujące działalność komórki ds. zgodności w sektorze bankowym, ze szczególnym uwzględnieniem jej roli, odpowiedzialności, niezależności i efektywności. W ramach omawianych zagadnień przedstawione zostaną również praktyczne aspekty związane z działaniami komórki ds. zgodności i zarządzaniem ryzykiem braku zgodności w banku uniwersalnym.

W ostatniej części zajęć omówione zostaną prawne ramy współpracy komórki compliance z zarządem i radą nadzorczą, a także wymogi raportowania i kontakty z regulatorami.

Dla kogo:

Kurs stanowi niezbędne kompendium wiedzy dla każdego oficera compliance instytucji finansowej i ubezpieczeniowej.

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Członek zarządu Instytut Compliance odpowiedzialny za ofertę szkoleniową oraz pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center (VCC), gdzie uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Doktor nauk prawnych w zakresie prawnoporównawczych zagadnień compliance w Polsce i w Niemczech. Studiował prawo w Uniwersytecie Łódzkim, Westfälische Wilhelms-Universität Münster oraz Freie Universität Berlin. Autor licznych publikacji z zakresu compliance i mówca na konferencjach.

 

 

Ryszawa_PawełPaweł Ryszawa

Kierownik ds. zarządzania ryzykiem braku zgodności i outsourcingu, Raiffeisen Bank Polska S.A. Ukończył z wyróżnieniem Wyższą Szkołę Informatyki Stosowanej i Zarządzania przy Instytucie Badań Systemowych PAN. Posiada ponad 13-letnie doświadczenie zawodowe w bankowości. W Raiffeisen Polbank zarządza ryzykiem braku zgodności oraz nadzoruje zgodność działalności Banku z wymogami administracyjnoprawnymi w obszarze outsourcingu. Dodatkowo jest zaangażowany w kluczowe projekty regulacyjne i strategiczne. Odpowiadał m.in. za dostosowanie banku do wymogów prawnych i regulacyjnych dotyczących obszaru compliance.

 

 

Rucińska_ElżbietaElżbieta Rucińska

Country Head of Compliance Grupy Deutsche Bank w Polsce, radca prawny. Piastowała stanowiska kierownicze z obszaru prawa, compliance oraz ryzyka operacyjnego m.in. w Banku Citihandlowy, Grupie Metro oraz w Grupie KBC. Od listopada 2011 r. pełni funkcję Chief Administration Officer (CAO) Deutsche Bank PBC, w ramach której odpowiada za zarządzane ryzykiem braku zgodności (compliance), prawnym oraz operacyjnym.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Kwi
11
śr
Wymogi prawne dotyczące oferowania instrumentów finansowych i produktów ubezpieczeniowych, ochrona danych osobowych @ Centrum Sienna
Kwi 11@09:00 – 17:00

Dlaczego warto:

Szkolenie dotyka fundamentalnych zagadnień odnoszących się do oferowania instrumentów finansowych i produktów ubezpieczeniowych, a więc zasadniczych aspektów pracy komórki ds. zgodności. Druga część zajęć poświęcona jest aktualnej tematyce unijnej reformy prawa ochrony danych osobowych.

Przedmiot kursu:

Kurs podzielony jest na dwie części. W pierwszej z nich omówione zostaną wymogi prawne dotyczące oferowania instrumentów finansowych i produktów ubezpieczeniowych – osobno dla sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Uczestnicy będą mieć możliwość wyboru między zajęciami dot. tematyki MiFiD i MAD/MAR, a zajęciami dot. modeli sprzedaży ubezpieczeń zgodnie z ustawą o pośrednictwie ubezpieczeniowym.

W drugiej części zajęć przedstawione zostaną węzłowe założenia unijnej reformy ochrony danych osobowych ze szczególnym uwzględnieniem wymogów rynków regulowanych.

Dla kogo:

Kurs dotyka fundamentalnych kwestii oferowania instrumentów finansowych i produktów ubezpieczeniowych, a więc zalecany jest dla każdej osoby pracującej w dziale compliance. Niewątpliwą zaletą kursu jest rozdzielenie zagadnień odnoszących się do sektora finansowego i ubezpieczeniowego, co pozwala na skoncentrowaniu się na wymogach danej branży. Zagadnienia ochrony danych osobowych powinny być znane każdemu oficerowi compliance.

Prelegenci:

Beldowski_Jarosławdr Jarosław Bełdowski

Członek praktyki Bankowości i Finansów w warszawskim biurze Dentons. Posiada znaczące doświadczenie w obszarze bankowości i finansów, a specjalizuje się w prawie bankowym, ubezpieczeniowym, kapitałowym, upadłościowym, a także kwestiach regulacyjnych oraz funduszach unijnych.

 

 

Grochowski_HubertHubert Grochowski

Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem Gothaer TU S.A.

 

 

 

Lubaszdr Dominik Lubasz

Radca prawny, partner zarządzający w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, e-commerce i własności intelektualnej, w prawie gospodarczym, w tym europejskim gospodarczym oraz compliance. Absolwent studiów prawniczych na WPiA Uniwersytetu Łódzkiego. Autor licznych publikacji. Ekspert Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ds. handlu elektronicznego.

 

 

ChomiczewskiWitold Chomiczewski, LL.M.

Radca prawny, wspólnik w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Ekspert z prawa e-commerce i prawa autorskiego, świadczy usługi w dziedzinie compliance. W tym zakresie doradza przedsiębiorcom prowadzącym swoją działalność gospodarczą z wykorzystaniem Internetu. Autor licznych publikacji. Absolwent WPiA Uniwersytetu Łódzkiego, a także studiów podyplomowych na Uniwersytecie Georga-Augusta w Getyndze z zakresu niemieckiego prawa prywatnego.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Kwi
17
wt
Metody działania compliance w instytucji finansowej i soft skills oficera compliance @ Centrum Sienna
Kwi 17@09:00 – 17:00

Dlaczego warto:

Kurs dotyka nie tylko praktycznych zagadnień zarządzania ryzykiem braku zgodności, odwołując się do konkretnych metod, ale również koncentruje się na bezcennych w pracy każdego oficera compliance tzw. umiejętnościach miękkich, jak komunikacja, radzenie sobie ze stresem, budowanie pozycji w organizacji.

Przedmiot kursu:

Przedmiotem tego modułu są praktyczne aspekty zarządzania ryzykiem braku zgodności – metodyki i metodologie. Omówione zostaną także kwestie whistleblowingu w instytucjach finansowych w kontekście wymogów Prawa bankowego i rozporządzenia wykonawczego.

W dalszej części zajęć analizowane będą wyzwania i bariery w procesie digitalizacji sprzedaży produktów oraz kompetencje miękkie skutecznego oficera compliance – warsztat codziennej pracy.

Dla kogo:

Kurs adresowany jest do oficerów compliance instytucji finansowych i ubezpieczeniowych, którzy chcą usystematyzować i pogłębić wiedzę w zakresie zarządzania ryzykiem braku zgodności oraz rozwijać swój warsztat pracy (soft skills).

Prelegenci:

Rychter_AndrzejAndrzej Rychter

Freelancer, trener i coach oficerów compliance, zawodowy Ombuds. Posiada wieloletnie doświadczenie jako oficer compliance w bankowości.

 

 

 

 

Rajewski_KarolKarol Rajewski

Dyrektor Działu Compliance, Chief Compliance Officer, Departament Zarządzania Ryzykiem Compliance, Nationale-Nederlanden. Chief Compliance Officer i Radca Prawny z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu departamentami prawnymi oraz departamentami zarządzania ryzykiem w instytucjach finansowych.

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Kwi
18
śr
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, wymogi CRS, FATCA; praktyczne zarządzanie obszarem compliance w branży finansowej @ Centrum Sienna
Kwi 18@09:00 – 17:00

Dlaczego warto:

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu to podstawowe zadania funkcji compliance w instytucji finansowej. Szkolenie zawierać będzie także syntezę powiązań zachodzących między obszarem zgodności, zapobiegania praniu pieniędzy i zapobiegania nadużyciom.

Przedmiot kursu:

Celem Kursu jest wprowadzenie uczestników w obowiązki wynikające z przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, a także tych dotyczących współpracy w zakresie wymiany informacji podatkowej. Wykorzystanie Polityki „Poznaj Swojego Klienta” (KYC), środków bezpieczeństwa finansowego w analizie aktualnych trendów w praktyce prania pieniędzy.

W drugiej części zajęć przekazana będzie wiedza i praktyczne doświadczenia w zakresie wdrożenia systemu zarządzania zgodnością z perspektywy osoby nadzorującej compliance, w tym wyzwań, trudności, pułapek oraz wykorzystanie wiedzy, umiejętności i doświadczenia w realizacji zadań compliance. Omówione będzie powiązanie obszarów zgodności, zapobiegania praniu pieniędzy, zapobiegania nadużyciom, monitoringu rynków kapitałowych, kodeksów etyki, funkcji kontrolnych oraz realizacja zadań nakładanych przez KNF.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do oficerów compliance instytucji finansowych i ubezpieczeniowych – nie tylko ze względu na doniosłość problematyki prania brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu, ale również w kontekście drugiej części zajęć: syntetycznego ujęcia powiązania obszarów zgodności z innymi obszarami funkcjonowania organizacji.

Prelegenci:

Januszkiewicz_JanuszJanusz Januszkiewicz

Dyrektor ds. Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy i Finansowaniu Terroryzmu, Raiffeisen Bank Polska S.A. Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (2000 r.) oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (2003 r.). Początkowo pracował w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, a od 2004 r. do 2008 r. w Najwyższej Izbie Kontroli. W latach 2006-2008 nadzorował kontrole wykonywane przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej w instytucjach obowiązanych. Od 2009 r. związany z Raiffeisen Polbank, w którym początkowo jako ekspert, a od 2013 r. Szef Zespołu Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy i Finansowaniu Terroryzmu zarządza procesami związanymi z polityką Poznaj Swojego Klienta, oceną ryzyka prania pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz FATCA/CRS.

 

 

Zdziarstek_JacekJacek Zdziarstek

Dyrektor Departamentu Zgodności w Raiffeisen Bank Polska S.A. Od 19 lat w sektorze bankowym. Ukończył Wydział Resocjalizacji i Problemów Społecznych specjalizacja: psychologiczna na Uniwersytecie Warszawskim. Studia Podyplomowe Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów im. Romualda Kudlińskiego, kierunek: Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych oraz Harvard Leadership Academy na Harvard Business School oraz Akademia Psychologii Przywództwa (APP) Jacek Santorski, Trener NLP. Zwolennik praktycznego i eklektycznego podejścia realizacji standardów compliance i zwalczania przestępczości – opartego na wiedzy, współpracy oraz wykorzystaniu adekwatnych narzędzi.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja