Kalendarz

Wszystkie aktualne eventy Instytutu Compliance!

 

Wrz
23
pon
Wprowadzenie praktyczne, budowanie CMS w oparciu o normę ISO 19600 @ Centrum Sienna
Wrz 23@09:00 – 17:00

Dlaczego?: Punktem wyjścia pracy każdego oficera compliance jest znajomość podstawowych metod i środków compliance, za pośrednictwem których tworzony jest system zarządzania compliance (Compliance Management System, w skrócie CMS). Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników na podstawie konkretnych przykładów w materię compliance, wskazanie roli compliance w przedsiębiorstwie i przedstawienie praktycznych aspektów kształtowania CMS. Szkolenie składać będzie się w trzech części: podstaw compliance, praktycznych aspektów jego wdrażania w przedsiębiorstwie oraz wymagań compliance w zakresie ochrony konkurencji (antitrust compliance).

Przedmiot kursu: Uczestnicy poznają rozwój compliance oraz zapoznani zostaną z podstawowymi pojęciami compliance. Podjęty zostanie temat funkcji oraz różnorodnych jakościowych i ilościowych zalet CMS. Nastąpi również wprowadzenie w tematykę modeli i metod CMS. Omówione zostaną podstawy budowy CMS, wyzwania oraz szanse różnych modeli, a także praktyczne wskazówki na temat integracji CMS w istniejące procesy przedsiębiorstwa. Wszystkie te elementy omawiane będą w oparciu o normę ISO 19600:2014 oraz z uwzględnieniem przykładów implementacji CMS w międzynarodowym koncernie.

W ostatniej części zajęć omówione zostaną ryzyka dla przedsiębiorców wypływające z przepisów prawa konkurencji oraz sposoby ich mitygacji. Przedstawione zostaną najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, które weszły w życie w ostatnim czasie oraz praktyki, za które przedsiębiorcy mogą ponieść odpowiedzialność w postępowaniu antymonopolowym. Wskazane zostaną również przykładowe sposoby prewencji przed stosowaniem przez organizację praktyk sprzecznych z prawem konkurencji oraz zasady zachowania podczas kontroli ze strony Prezesa UOKiK.

Dla kogo?: Trening adresowany jest zarówno dla nowicjueszy – osób, które dopiero przygotowują się do wykonywania zadań compliance w różnego rodzaju organizacjach, jak i osób, które pragną usystematyzować swoją dotychczasową wiedzę w tej dziedzinie. Zajęcia stanowią punkt wyjścia dla dalszych treningów oferowanych w ramach całego programu kursowego Approved Compliance Officer (ACO).

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Współzałożyciel i członek zarządu Instytutu Compliance, gdzie odpowiada za ofertę szkoleń z zakresu compliance. Pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center, w którym uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Autor licznych publikacji na temat compliance. Obronił rozprawę doktorską na temat roli organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance w prawie polskim i niemieckim.

 

 

FilipowskiDr Oskar Filipowski

Radca prawny, Chief Compliance Officer w KGHM Polska Miedź S.A. Studiował prawo na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na Uniwersytecie w Marburgu. Autor publikacji naukowych, trener oraz wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Szkoły Prawa Polskiego na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie.

 

 

Opłata kursowa: 880 PLN plus VAT

rejestracja

Wrz
24
wt
Metodologia analizy ryzyka w działaniach compliance. Zintegrowane podejście GRC @ Centrum Sienna Warszawa
Wrz 24@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Punktem wyjścia przy tworzeniu każdego systemu zarządzania compliance jest analiza ryzyk regulacyjnych, jakie wiążą się z działalnością danego podmiotu. Przydatne jest tutaj odwołanie się do metod i narzędzi stosowanych w ogólnym zarządzaniu ryzykiem. Również ocena skuteczności systemu zarządzania compliance dokonywana jest w oparciu o tę metodologię.

Co:

Zajęcia podzielone są na dwie części. W pierwszej z nich przedstawiane są podstawy metodologii zarządzania ryzykiem: różnice międzysektorowe w zarządzaniu ryzykiem, identyfikacja, kategoryzacja i pomiar ryzyka, analiza ryzyka w procesach, narzędzia służące ocenie ryzyka oraz standardy i praktyki zarządzania ryzykiem. Zagadnienia te omawiane są pod kątem wykorzystania w działaniach compliance.

W drugiej części zajęć uczestnicy zapoznawani są z narzędziami informatycznymi stosowanymi w procesie zarządzania ryzykiem oraz integracją działań w ramach podejścia GRC.

Dla kogo:

Omawiane treści stanowią niezbędne kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych w pracy każdego oficera compliance. Będą one szczególnie cenne dla oficerów compliance mających wykształcenie inne niż ekonomiczne (np. prawnicze), którzy muszą wykorzystywać w swojej codziennej pracy metodologię zarządzania ryzykiem.

Prelegenci:

LewandowskiRadosław Lewandowski

Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji w PKP Energetyka. Odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem korporacyjnym, rynkowym oraz kredytowym, analizę ryzyk kontraktowych, a także za wdrożenie i ciągły rozwój funkcji compliance w organizacji. Posiada 10 letnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem w sektorze energetycznym. Absolwent Politechniki Gdańskiej oraz studiów Executive MBA GFKM i Uniwersytetu Gdańskiego. Certyfikowany Menedżer Ryzyka oraz Certyfikowany Compliance Officer.

 

WelencPiotr Welenc, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, ACO, LA ISO22301, LA ISO27001, LA20000, QAVal.

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT, certyfikowany compliance officer. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, m.in. w zakresie zarządzania strategicznego, controllingu oraz zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu wewnętrznego, audytu IT. Wykonywał audyty dla EBC, jako członek zespołu audytorów informatycznych ESBC. Doradca we wdrożeniach Rekomendacji D i M dla dużych jednostek sektora bankowo-finansowego w Polsce. Członek Komitetu Technicznego 306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Od 2003 roku jest systematycznie prelegentem dla pracowników UKNF w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym, compliance, audytu informatycznego, bezpieczeństwa i ciągłości działania. Wieloletni wykładowca zagadnień compliance Warszawskiego Instytutu Bankowego. Autor ponad 30 publikacji naukowych i prasowych dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance, compliance.

 

Opłata kursowa: 880 PLN plus VAT

rejestracja

Zarządzanie nieprawidłowościami, wdrażanie efektywnego CMS @ Centrum Sienna
Wrz 24@09:00 – 17:00

Dlaczego?: Kurs składa się z dwóch części, które zostaną poprowadzone przez dwóch różnych prelegentów.

Część I: Zarządzanie ryzykiem nadużyć i incydentów non-compliance oraz prowadzenie audytów compliance. Problematyka wykrywania i zapobiegania nadużyciom oraz incydentom non-compliance jest zazwyczaj jednym z głównych obszarów zainteresowań compliance oficerów. Celem modułu będzie przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej nadużyć oraz sposobów ich wykrywania i zapobiegania im. W ramach modułu zostaną omówione: Wprowadzenie teoretyczne do tematyki nadużyć i oszustw w firmach. Omówienie charakterystyki nadużyć i ich rodzajów. Omówienie profili sprawców nadużyć. Przeszkody w wykrywaniu nadużyć i incydentów w firmach. Skala zjawiska nadużyć i powodowane nimi straty oraz omówienie wyników badań dotyczących nadużyć. Sposoby wykrywania nadużyć i incydentów, w tym główne kanały służące do ich wykrywania. Zaprezentowany zostanie sposób postępowania w przypadku informacji o nadużyciu lub incydencie oraz sposób zapobiegania nadużyciom i prowadzenie dochodzeń (w tym zawarte będą praktyczne porady dotyczące prowadzenia rozmów wyjaśniających i prowadzenia działań z zakresu „białego wywiadu”). Szkolenie zostanie zilustrowane praktycznymi przykładami z praktyki dochodzeniowej.

Część II: System zarządzania compliance skrojony musi być dla potrzeb konkretnej organizacji. Aby mógł spełniać swoje zadania, konieczna jest analiza sytuacji wyjściowej i odpowiedź na szereg pytań, m.in. dot. obszarów największych ryzyk działalności danego podmiotu. Na tej podstawie tworzyć należy CMS i stosować odpowiednie środki compliance. Uczestnicy kursu dowiedzą się, jak tworzyć należy dopasowany do potrzeb danej organizacji system zarządzania compliance. Poznają środki compliance oraz narzędzia, które pozwalają na dokonywanie oceny jego skuteczności oraz ulepszeń.

Dla kogo?: Szkolenie kierowane jest do oficerów compliance, radców i doradców oraz wszelkich osób zajmujących się analizą ryzyka, zarządzaniem nadużyciami i innymi pokrewnymi aspektami. Zajęcia pozwalają prześledzić poszczególne kroki implementacji CMS oraz ocenę jego skuteczności, stąd przydatne będą zarówno dla nowicjuszy compliance, jak i osób, które borykają się z problemem właściwej weryfikacji skuteczności działającego już CMS. Jest to drugie szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

Prelegenci:

NiezgodzinskiWojciech Niezgodziński (część I)

Wojciech jest Menedżerem w Dziale Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY odpowiedzialnym za przeprowadzanie audytów zgodności, projektów dochodzeniowych, a także projektów mających na celu wdrażanie praktycznych rozwiązań z zakresu zarządzania zgodnością (compliance). Był zaangażowany w ponad 70 projektów, obejmujących przeprowadzanie audytów procesów biznesowych, weryfikację transakcji oraz analizę i ocenę systemów kontroli wewnętrznej. Brał także udział w audytach specjalnych i audytach zgodności prowadzonych dla spółek z różnych sektorów (m.in. sektora energetycznego, farmaceutycznego i budowlanego), w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wojciech uczestniczy w opracowywaniu wyników Badania Nadużyć Gospodarczych. Jest także autorem szeregu artykułów, w tym m.in. w Harvard Business Review Polska oraz współtworzy Bloga Audytorów Śledczych, gdzie najczęściej porusza tematykę whistleblowingu. Jest również prelegentem na studiach podyplomowych oraz prowadzi szkolenia z zakresu compliance m.in. dla przedstawicieli sektora farmaceutycznego oraz finansowego. Wojtek posiada certyfikaty Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego (CIA) oraz Biegłego ds. Wykrywania Oszustw i Nadużyć Gospodarczych (CFE).

JaneckiPiotr Janecki, LL.M. (część II)

Wdrożeniowiec (certyfikat PRINCE2 Foundation) i szkoleniowiec odpowiedzialny za wdrażanie zgodnych z prawem europejskim i procesami biznesowymi organizacji systemów zarządzania ryzykiem prawnym i zasadami zgodności w spółkach działających międzynarodowo. Specjalista od zarządzania zmianą i Incydent Managementu (Certyfikat Itil Foundation). Obecnie LCO Eastern Europe odpowiedzialny za Spółki Grupy BSH  w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii oraz Węgrzech.

 

 

Opłata kursowa: 880 PLN plus VAT

rejestracja

Wrz
30
pon
Tax Compliance Management (TCM) @ Centrum Sienna
Wrz 30@09:00 – 17:00

Dlaczego warto:

Zarządzanie zgodnością w podatkach to już nie tylko terminowe składanie deklaracji i uiszczanie należności podatkowych, ale przede wszystkim przestrzeganie wszystkich przepisów prawa podatkowego i posiadanie mechanizmów stałego wykrywania ryzyk i usuwania nieprawidłowości. Zaobserwować można coraz silniejszy trend do uwzględniania w ramach systemu zarządzania zgodnością (Compliance Management System, CMS) zagadnień podatkowych, co wynika z szeregu okoliczności. Przed organizacjami wszelkiego rodzaju pojawia się wyzwanie stałego monitorowania często zmieniających się przepisów, ustawodawca systematycznie zwiększa uprawnienia organów kontrolnych, a uchybienia w zakresie wywiązywania się z zobowiązań prawno-podatkowych rodzą szereg negatywnych konsekwencji: od odsetek po dotkliwe sankcje, także osobiste członków zarządu za przestępstwa i wykroczenia skarbowe. Organizacje, chcąc budować wiarygodność i pozycję rynkową, a także dążąc do sprostania wymaganiom inwestorów i kontrahentów, nie mogą pozwolić sobie na uchybienia w obszarze tax compliance.

Przedmiot kursu:

W ramach szkolenia omówione będą węzłowo newralgiczne obszary najważniejszych ryzyk z obszaru tax compliance: klauzula obejścia prawa podatkowego (uzasadnienie ekonomiczne podejmowanych działań), jednolity plik kontrolny, zagraniczne spółki kontrolowane, karuzele VAT, ceny transferowe, struktura wynagrodzeń, raportowanie schematów podatkowych. Punkt ciężkości położony będzie na metodologię tworzenia procedur w obszarze podatków oraz rolę oficera compliance w procesie obejmowania podatków zakresem działania CMS. Rozważania prowadzone będą w oparciu o konkretne przykłady i z uwzględnieniem podejścia bazującego na analizie ryzyk.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest nie tylko do oficerów compliance, ale także wszystkich osób odpowiedzialnych w przedsiębiorstwach za zagadnienia podatkowe. Celem kursu nie jest przekazanie widzy z zakresu podatków, a tworzenie i trzymywanie systemów zarządzania ryzykiem podatkowym.

Prelegenci:

Lisewska_MariolaMariola Lisewska, LL.M.

Kierownik działu prawnego w Grupie Polipol w Polsce. Zajmuje się koordynacją i zarządzaniem projektami krajowymi oraz transgranicznymi w przedsiębiorstwie w zakresie prawa i podatków. Jednocześnie dba o potrzeby organizacji w związku z otoczeniem prawnym, w którym funkcjonuje Grupa. Zajmuje się ryzykiem oraz śledzeniem ewentualnych nieprawidłowości. Zaangażowana jest w procesy decyzyjne Grupy współpracując z menedżerami oraz z zewnętrznymi podmiotami świadczącymi usługi prawno-podatkowe. Jest odpowiedzialna za tworzenie i wdrażanie nowych procedur, w tym compliance, w Grupie.

 

StolarekJoanna Stolarek

Lider Praktyki Compliance w Kancelarii Ożóg Tomczykowski. Certyfikowany Officer Compliance oraz doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem. Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan.  W 2017 r. zajęła 2 miejsce w kategorii „PIT” w XI edycji Rankingu Firm i Doradców Podatkowych organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje m.in. prowadzenie audytów istniejących u klientów struktur, procesów i regulacji pod kątem ewentualnych ryzyk oraz wdrażanie rozwiązań zaradczych. Joanna udziela także wsparcia klientom w zakresie tworzenia i aktualizacji procedur / regulacji wewnętrznych w obszarze Compliance oraz budowania mechanizmów pozwalających na wykrycie potencjalnych nieprawidłowości i służących przeciwdziałaniu nadużyciom. Przygotowuje organizacje do kontroli organów państwowych oraz przeprowadza szkolenia w zakresie Compliance dla pracowników i Członków Kadry Zarządzającej. W chwili obecnej prowadzi również wiele projektów, których celem jest wdrożenie regulacji unijnych w obszarze ochrony danych osobowych (tzw. „RODO”).  Jest autorką wielu publikacji z zakresu Compliance oraz prelegentką na licznych seminariach i konferencjach.

Opłata kursowa: 880 PLN plus VAT

rejestracja

Warunki skuteczności i ewaluacja CMS, wymagania compliance w zagranicznym i krajowym ustawodawstwie antykorupcyjnym @ Centrum Sienna
Wrz 30@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Kurs przeprowadzony zostanie w dwóch częściach.

Część I: Powzięcie przez daną organizację decyzji o implementacji CMS wiąże się każdorazowo z koniecznością rozważenia szeregu czynników odnoszących się do określenia kształtu CMS, usytuowania w organizacji, zapewnienia zasobów, etc. Pamiętać należy, że sama formalna implementacja CMS nie będzie jeszcze oznaczać, że system będzie skuteczny i w należyty sposób realizować będzie stojące przed nim wyzwania.

Część II: Uczestnicy zapoznawani zostają z zagranicznym ustawodawstwem antykorupcyjnym, które skuteczne jest transgranicznie wobec podmiotów działających w Polsce. Jest to doniosłe nie tylko z perspektywy możliwości uniknięcia wysokich sankcji, ale również poznania formułowanych w tym ustawodawstwie konkretnych wytycznych odnośnie programów compliance. Prezentowane są także wymagania odnośnie programów antykorupcyjnych formułowane w polskim prawodawstwie.

Co?:

Kurs przeprowadzony zostanie w dwóch częściach.

Część I: W ramach pierwszego bloku omówione będą czynniki warunkujące skuteczność CMS w organizacji, takie jak wymóg niezależność funkcji compliance, umiejscowienie jej w organizacji, współpraca z innymi działami czy wprowadzanie compliance w funkcjonujące w przedsiębiorstwie procesy. Przedstawiony będzie kanon uprawnień funkcji compliance, praktyczne znaczenie krzewienia w organizacji kultury compliance oraz omówione zostaną wymagania odnośnie zasobów, w jakie wyposażona powinna być komórka compliance. Analiza przeprowadzona będzie z perspektywy złożonej organizacji prowadzącej działalność w ujęciu transgranicznym.

Część II: W ramach drugiego bloku zostanie omówiona odpowiedzialność na podstawie amerykańskiego Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), brytyjskiego UK Bribery Act i polskiej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (w wersji obowiązującej oraz odnośnie planowanego uchwalenia nowej ustawy), a także ustawy o jawności życia publicznego. Wyjaśniona zostanie kwestia prawnego obowiązku wprowadzania struktury compliance i prawnych konsekwencji non-compliance. Omówiona zostanie także możliwość obrony podmiotów zbiorowych przed odpowiedzialnością w przypadku wdrożenia CMS („compliance defence”). Kontynuację zajęć stanowi prezentacja najlepszych praktyk dla skutecznego CMS na podstawie FCPA i UK Bribery Act, w szczególności na podstawie praktyki i zaleceń zagranicznych organów ścigania i regulatorów.

Dla kogo?:

Omówienie wymagań skuteczności CMS zainteresuje nie tylko oficerów compliance, ale także przedstawicieli organizacji, które dopiero stoją przed wyzwaniem implementacji CMS. Ze względu na omawianą tematykę zajęcia przydatne są dla bardzo szerokiego kręgu odbiorców: reprezentantów podmiotów prowadzących działalność transgraniczną, do których mieć może zastosowanie zagraniczne ustawodawstwo antykorupcyjne czy reprezentantów krajowych spółek-córek, których spółki matki zarejestrowane są w USA lub Wielkiej Brytanii. Zajęcia będą cenne także dla oficerów compliance ze względu na przedstawienie bardzo konkretnych wymagań odnośnie programów compliance, które formułowane są w zagranicznym ustawodawstwie. Jest to trzecie szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

 

Prelegenci:

GertigMagdalena Gertig, LL.M.

Pracuje w dziale Strategy, Analysis and Legal Compliance w centrali Koncernu Volkswagen w Wolfsburgu. W działającym na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą aspektów oceny skuteczności CMS. Studiowała prawo na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, Uniwersytecie Europejskim Viadrina oraz Lund University. Autorka publikacji naukowych poświęconych tematyce compliance oraz prelegentka na licznych konferencjach i szkoleniach.

 

 

CieminskiDr Marcin Ciemiński

Adwokat kierujący warszawskim zespołem prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Jest ekspertem w reprezentowaniu klientów podczas postępowań karnych, prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń, w szczególności w sprawach dotyczących korupcji, oszustw i kwestii regulacyjnych, w tym w zakresie FCPA i UK Bribery Act. Posiada także doświadczenie we współpracy z polskimi organami ścigania. Wielokrotnie doradzał na rzecz spółek z różnych sektorów gospodarki w sprawach compliance.

DiehlMonika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

PogorzelskiPaweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

Opłata kursowa: 880 PLN plus VAT

rejestracja

Paź
1
wt
Approved AML Officer (2 dni) @ Centrum Sienna
Paź 1@09:00 – Paź 2@17:00

Wiele instytucji jest narażone na ryzyko związane z wykorzystaniem ich działalności w procederze prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Regulacje prawne na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym wprowadzają liczne wymogi dla tzw. instytucji obowiązanych. Jednocześnie ich naruszenie zagrożone jest dotkliwymi sankcjami. Otoczenie regulacyjne w tym obszarze podlega nieustannym zmianom, czego przykładem jest nie tylko wymóg implementacji już czwartej dyrektywy AML, która zakłada kompleksowe podejście do analizy ryzyka, nakłada wymóg identyfikacji beneficjenta rzeczywistego, rozszerza definicję osób zajmujących eksponowane stanowiska polityczne oraz limitów rejestracji transakcji. Obecnie trwają prace już nad piątą dyrektywą AML i warto jej przyszłe postanowienia uwzględniać przy tworzeniu programów przeciwdziałania praniu pieniędzy w organizacjach.

Zmiany w przepisach wiążą się z koniecznością dostosowania przez instytucje obowiązane wewnętrznych procesów do nowych obowiązków. Konieczna jest nie tylko sama znajomość przepisów, ale również ich prawidłowa interpretacja i przełożenie wymogów na funkcjonowanie organizacji. Trzeba także pamiętać, że krąg instytucji obowiązanych jest znacznie szerzy niż same tylko instytucje finansowe!

Przebieg kursu:

  • 1.10.2019: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
  • 2.10.2019: 2 dzień kursowy, godz. 9-17
  • 7.10.2019: Egzamin certyfikujący (godzina zostanie podana)

Co: Program kursowy spełniać ma następujące cele:

  • przekazać ma uczestnikom szkolenia wiedzę na temat problematyki przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z uwzględnieniem aktualnych zmian w prawie na poziomie krajowym i unijnym;
  • omówić zadania i obowiązki instytucji obowiązanych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
  • ukazać ma praktyczne przykłady mechanizmów prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, także z uwzględnieniem rozwoju nowych technologii;
  • zaznajomić uczestników z zasadami współpracy w zakresie wymiany informacji podatkowej;
  • przedstawić ma możliwość wykorzystania polityki „Poznaj Swojego Klienta” (KYC) i środków bezpieczeństwa finansowego w analizie aktualnych trendów w praktyce prania pieniędzy;
  • pokazać rolę i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej;
  • podkreślić rolę odpowiedniego dokumentowania wykonywanych obowiązków;
  • zaznajomić uczestników z odpowiedzialnością karną i finansową w razie naruszenia obowiązków.

Dla kogo: Zajęcia adresowane są do wszystkich osób zajmujących się w organizacjach przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, oficerów compliance, prawników, członków organów spółek.

Wśród prelegentów m.in.:

Katarzyna Saganowska

EMEA Compliance Manger w Jones Lang LaSalle (JLL). Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami (Szkoła Główna Handlowa) oraz Podyplomowe Studia Polityka Compliance w Organizacji (Akademia Leona Koźmińskiego). Prelegentka na licznych konferencjach, szkoleniach oraz w ramach studiów podyplomowych.

 

Marta Janowska (ACO, ACE)

Marta Janowska w Kancelarii KOLS wspiera rozwój praktyki compliance, zajmując się doradztwem w obszarze wdrażania systemów compliance oraz rozwiązań w konkretnych obszarach narażonych na ryzyko niezgodności działalności z prawem, w szczególności w obszarze AML i konfliktu interesu. W swojej praktyce poświęca wiele miejsca na aspekty związane z komunikacją z pracownikami oraz innymi interesariuszami, a także budowaniem kultury organizacyjnej niezbędnych do skutecznego wdrożenia systemów Compliance. Dodatkowo Marta Janowska praktykuje w zakresie prawa gospodarczego. Doradzała klientom, w tym grupom kapitałowym, w procesach fuzji, przejęć oraz restrukturyzacji spółek, projektach nabycia akcji/udziałów, w inwestycjach zagranicznych w Polsce. Marta Janowska posiada również doświadczenie w prowadzeniu procesów due diligence, w tym przygotowywała prospekty emisyjne Spółek, a także zarządzała projektami obejmującymi łączenie różnych obszarów prawa. Przez ponad 10 lat pracowała w warszawskich biurach międzynarodowych kancelarii prawnych.

Opłata kursowa: 1660 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja

 

Ochrona danych osobowych: zmiany wynikające z nowego prawa unijnego; proces due diligence; psychologia pracy oficera compliance @ Centrum Sienna
Paź 1@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Część I: Problematyka ochrony danych osobowych jest bardzo istotnym zagadnieniem dla oficera compliance. Dane osobowe są bowiem obecne w każdym przedsiębiorstwie, a niewłaściwe zarządzanie nimi może pociągać nie tylko konsekwencje administracyjne, ale także sankcje karne. Nowe unijne rozporządzenie ogólne wprowadza liczne zmiany w stosunku do dotychczasowego stanu prawnego, przewidując dodatkowo dotkliwe sankcje administracyjne za ich naruszenie.

Część II: W tej części uczestnicy poznają tajniki procesu due diligence oraz zdobywają soft skills niezbędne do wykonywania zawodu oficera compliance.

Co?:

Część I: Przedmiotem szkolenia będzie przedstawienie problematyki ochrony danych osobowych. Przekazana wiedza pozwoli managerom compliance na właściwą identyfikację ryzyk prawnych związanych z naruszeniami zasad ochrony danych osobowych, a także działań niezbędnych dla ich eliminacji – wszystko w oparciu o RODO oraz krajowe prawodawstwo w tym zakresie. Przybliżone zostaną w szczególności nowe obowiązki administratora danych, zasady przetwarzania danych na nowych podstawach prawnych, a także nowości, jak ochrona danych biometrycznych, profilowanie i prawo do zapomnienia.

Część II: W drugim bloku uczestnicy zapoznani zostaną z metodologią prowadzenia badania partnerów biznesowych (third party due diligence). Omówione zostaną poszczególne kroki badania oraz wyzwania, jakie mogą pojawić się na każdym jego etapie. Zajęcia zakończą się zaprezentowaniem kanonu cech i umiejętności, jakie niezbędne są w wykonywaniu zawodu oficera compliance.

Dla kogo?:

Trening pozwoli zapoznać się z ogólnymi zasadami ochrony danych osobowych i wymogami, jakie ciążą w tym zakresie na przedsiębiorcach, stąd przydatny będzie dla osób odpowiedzialnych za compliance w przedsiębiorstwie, a także wszystkich innych osób odpowiadających w organizacjach za kwestie ochrony danych osobowych. Zajęcia będą cenne także dla oficerów compliance ze względu na przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych w pracy oficera compliance – prowadzenia badania partnerów biznesowych oraz soft skills (część II). Jest to czwarte szkolenie składające się na program kursowy Approved Compliance Officer (ACO).

 

Prelegenci:

LubaszDr Dominik Lubasz

Radca prawny, partner zarządzający w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, e-commerce i własności intelektualnej, w prawie gospodarczym, w tym europejskim gospodarczym oraz compliance. Absolwent studiów prawniczych na WPiA Uniwersytetu Łódzkiego. Autor licznych publikacji. Doktor nauk prawnych. Ekspert Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ds. handlu elektronicznego.

 

 

ChomiczewskiWitold Chomiczewski, LL.M.

Radca prawny, wspólnik w kancelarii Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych Sp. k. Ekspert z prawa e-commerce i prawa autorskiego, świadczy usługi w dziedzinie compliance. W tym zakresie doradza przedsiębiorcom prowadzącym swoją działalność gospodarczą z wykorzystaniem Internetu. Autor licznych publikacji. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studiów podyplomowych na Uniwersytecie Georga-Augusta w Getyndze z zakresu niemieckiego prawa prywatnego.

 

 

WelencPiotr Welenc (część II)

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT, certyfikowany compliance officer. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, m.in. w zakresie zarządzania strategicznego, controllingu oraz zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu wewnętrznego, audytu IT. Wykonywał audyty dla EBC, jako członek zespołu audytorów informatycznych ESBC. Doradca we wdrożeniach Rekomendacji D i M dla dużych jednostek sektora bankowo-finansowego w Polsce. Członek Komitetu Technicznego 306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.

 

 

III_1_ChmielewskiSławomir Chmielewski, MBA

Dyrektor Zarządzania Zgodnością i Bezpieczeństwem Korporacyjnym w Orange Polska S.A. Członek Rady Nadzorczej TP TELTECH Sp. z o.o., a także członek Komitetu ds. Compliance Giełdy Papierów Wartościowych.

 

 

 

TarasŁukasz Taras

Ekspert ds. analiz strategicznych. Kierownik Wydziału Zarządzania Zgodnością Orange Polska S.A.

 

 

 

 

Opłata kursowa: 880 PLN plus VAT

rejestracja

Paź
8
wt
Pakiet compliance dla firmy i zarządu – intensywne szkolenie (2 dni) z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych (szkolenie dwudniowe) @ Centrum Sienna Warszawa
Paź 8@09:00 – Paź 9@17:00

Dlaczego warto:

Prowadzenie działalności gospodarczej staje się coraz bardziej kompleksowe: obserwować można dynamiczny wzrost ryzyk, na wystąpienie których narażeni są przedsiębiorcy. W ostatnich latach rozszerzeniu ulega systematycznie katalog wymagań prawnych, do których stosować muszą się przedsiębiorcy. Jednocześnie widoczna jest tendencja do surowego sankcjonowania wszelkich naruszeń prawa. Obok odpowiedzialności osób fizycznych pojawia się możliwość niezmiernie dotkliwej odpowiedzialności także samych osób prawnych: chodzi tu przy tym nie tylko o kary finansowe, ale także m.in. wyłączenie przedsiębiorcy od możliwości ubiegania się o zamówienia publiczne, co w najgorszym wypadku skutkować może nawet upadłością przedsiębiorstwa.

Przedmiot szkolenia:

Celem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie wymagań odnoszących się do przeciwdziałania korupcji i wykrywania nieprawidłowości w ramach organizacji. Przedstawione zostaną wymagania zapewnienia skuteczności wewnętrznego systemu antykorupcyjnego oraz możliwości mitygowania ryzyka odpowiedzialności podmiotu zbiorowego za czyny zabronione pod groźbą kary. Wymagania prawne stanowić będą punkt wyjścia do szczegółowego przedstawienia narzędzi i metod służących minimalizowaniu ryzyka odpowiedzialności. Omówione zostaną:

  • norma ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems, która stanowi globalny standard kształtowania systemów przeciwdziałania korupcji, a tym samym jej wdrożenie pozwala na wykazanie, że uczyniło się zadość wymaganiom UJŻP
  • praktyczne aspekty wdrażania w organizacji systemu przeciwdziałania korupcji
  • wymagania i tajniki prowadzenia wewnętrznych dochodzeń wyjaśniających: prowadzenie takich dochodzeń jest współcześnie standardem w wielu organizacjach, ich znaczenie wzrośnie jednak niepomiernie wraz z wejściem w życie UOPZ: w razie braku reakcji na wykrytą nieprawidłowość dojść może do zwiększenia sankcji wobec przedsiębiorcy do 60 mln zł!
  • wymagania odnośnie wprowadzania i zapewnienia skuteczności funkcjonowania systemów informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing)
  • możliwości i płaszczyzny współpracy przedsiębiorcy z organami ściągania.

szkolenieDwudniowe

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenie trwa dwa dni:

  • dzień I: ISO 37001, przegląd najważniejszych ryzyk korupcyjnych, praktyczne aspekty wdrażania w organizacji rozwiązań antykorupcyjnych
  • dzień II: wymagania UOPZ, podstawy prawne i praktyczne aspekty prowadzenia dochodzeń wewnętrznych, kanały zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing)

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do reprezentantów sektora przedsiębiorstw: członków organów, oficerów compliance, prawników wewnętrznych, audytorów, etc. Przekazane w trakcie szkolenia wiedza i umiejętności są niezbędne w procesie identyfikacji ryzyk compliance i odpowiedniego nimi zarządzania.

Uczestnicy otrzymują certyfikat uczestnictwa, na którym wskazane są szczegółowo treści będące przedmiotem szkolenia.

Za udział w szkoleniu przyznajemy 40 ECP w programie Approved Compliance Expert (ACE).

 

Planowani prelegenci (w planach):

KrakKrzysztof Krak

Doradza w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom. Ma duże doświadczenie w zakresie przeciwdziałania korupcji w życiu publicznym i gospodarczym oraz we wdrażaniu rozwiązań analitycznych w obszarze organizacyjnym, szkoleniowym i informatycznym. Ponad 25 lat był związany z organami ścigania, od 2006 roku pełnił funkcje na stanowiskach kierowniczych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, najpierw dyrektora Departamentu Analiz, a następnie Gabinetu Szefa CBA, gdzie m.in. nadzorował działania edukacji i prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez biuro, koordynował „Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.

Paweł Żołyniak

Kierownik Zespołu Analiz i Projektów w Departamencie Przeciwdziałania Nadużyciom
BGŻ BNP Paribas S.A. Absolwent Politechniki Rzeszowskiej. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w bankowości, w tym w obszarze analizy ryzyka nadużyć oraz wdrażania i monitoringu mechanizmów prewencyjnych.

 

zdziarstek_sJacek Zdziarstek

Dyrektor Departamentu Zgodności w Raiffeisen Bank Polska S.A. Od 19 lat w sektorze bankowym. Ukończył Wydział Resocjalizacji i Problemów Społecznych specjalizacja: psychologiczna na Uniwersytecie Warszawskim. Studia Podyplomowe Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów im. Romualda Kudlińskiego, kierunek: Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych oraz Harvard Leadership Academy na Harvard Business School oraz Akademia Psychologii Przywództwa (APP) Jacek Santorski, Trener NLP. Zwolennik praktycznego i eklektycznego podejścia realizacji standardów compliance i zwalczania przestępczości – opartego na wiedzy, współpracy oraz wykorzystaniu adekwatnych narzędzi.

 

Diehladw. Monika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

 

www-wizerunekprofesjonalisty-pl_Clifford Chance Dzień 4_661-Editadw. Paweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

 

SobonMagdalena Soboń-Stasiak

Od 2009 roku Compliance Officer w ArcelorMittal Poland S.A. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, absolwentka studiów podyplomowych ”Akademia Spółek” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany Compliance Officer. Członek Stowarzyszenia Compliance Polska. Prelegentka krajowych i międzynarodowych konferencji  z tematyki compliance.

 

Opłata kursowa: 1660 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja

 

Paź
10
czw
Zarządzanie zgodnością w spółkach z udziałem skarbu państwa @ Centrum Sienna
Paź 10@09:00 – 17:00

Dlaczego: Wdrażanie rozwiązań compliance w spółkach z udziałem skarbu państwa uwzględniać musi specyfikę działania tych podmiotów. Chodzi tu nie tylko o wielkość i związaną z nią rozbudowaną wewnętrznie strukturę organizacyjną, ale także czynniki takie jak obecność na GPW, branżę, wysoki poziom uzwiązkowienia, kulturę organizacyjną, czy także ich strategiczne znaczenie. Szkolenie pomóc ma oficerom compliance działającym w spółkach z udziałem skarbu państwa przezwyciężać wyzwania pojawiające się w codziennej pracy oraz umożliwić ma wymianę cennych praktycznych doświadczeń.

Co: Zajęcia odnoszą się do poszczególnych wyzwań związanych z wdrażaniem i zapewnieniem skuteczności działań compliance w spółkach z udziałem skarbu państwa. Ich zasadniczym celem jest skoncentrowanie się na wybranych grupach zagadnień, przedstawienie typowych dylematów i możliwości ich rozwiązania. Punkt ciężkości położony będzie na aspekty takie jak: zarządzanie konfliktami interesów, zarządzanie relacjami z partnerami biznesowymi, weryfikacja kontrahentów, skuteczne wdrażanie i egzekwowanie polityki prezentowej, badanie zgłoszonych przypadków braku zgodności, tworzenie kanałów informowania o nieprawidłowościach, tworzenie polityki antykorupcyjnej w spółce, czy zintegrowanie relacji wewnętrznych CMS z kulturą organizacyjną spółki. Zajęcia w części mieć będą formułę warsztatową – pracy na konkretnych przykładach i wspólnego poszukiwania najlepszych rozwiązań.

Dla kogo: Zajęcia adresowane są w pierwszej kolejności do oficerów compliance działających w spółkach z udziałem skarbu państwa, którzy chcą udoskonalić swój warsztat oraz wymienić doświadczenia z reprezentantami innych podobnych podmiotów. Są one polecane także osobom, które mają dopiero w przyszłości wykonywać funkcję oficera compliance – aby móc należycie przygotować się do czekających wyzwań.

 

Prelegenci:

Anna Tomiczek (ACO)

Oficer compliance przedsiębiorstwa energetycznego. Prawnik, ukończyła z wyróżnieniem Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Approved Compliance Officer. Doktorantka w Katedrze Publicznego Prawa Gospodarczego na WPiA UŚ. Specjalizuje się w zagadnieniach prawa publicznego gospodarczego oraz compliance. Doświadczenia prawne zdobywała pracując w kancelariach świadczących usługi na rzecz sektora elektroenergetycznego, a także w przedsiębiorstwie energetycznym. W 2016 r. wygrała finał Ogólnopolskiego Konkursu Prawa Energetycznego „Prawo z Energią”. Mówca na konferencjach poświęconych tematyce compliance.

Konrad Sędkiewicz (ACO)

Ekspert w zakresie wdrażania i utrzymywania systemów compliance i CSR z kilkunastoletnim doświadczeniem zarówno w branży finansowej, jak i na rynku nieregulowanym. Compliance Officer w Totalizatorze Sportowym Sp. z o.o. Autor pierwszego w Polsce Bloga o compliance (www.konradsedkiewicz.pl). Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, studia podyplomowe z zakresu compliance („Polityka compliance w organizacji)” oraz studia podyplomowe z zakresu „CSR- Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii firmy” na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Posiada certyfikat Approved Compliance Officer (ACO) wydany przez Instutut Compliance. Autor publikacji, mówca na konferencjach, prelegent na studiach podyplomowych, szkoleniowiec z zakresu compliance.

Opłata kursowa: 880 PLN plus VAT

rejestracja