Szkolenia

sfery

Witamy na szkoleniach compliance!

Instytut Compliance jako jedyna placówka tego rodzaju oferuje szerokie portfolio szkoleń compliance (treningi compliance) dla osób zajmujących sie zarządzaniem zgodnością niezależnie od branży, do której należy ich przedsiębiorstwo. Nasze szkolenia cechują się najwyższym poziomem i interdyscyplinarnym podejściem. Zapoznaj się z modularną koncepcją naszych szkoleń, które łączą niezbędną wiedzę praktyczną z wiedzą  na poziomie uniwersyteckim! Wszystkie strefy opisane są szczegółowo: dlaszego oferujemy dane treningi, co dokładnie przekazujemy w ich ramach, dla kogo są one idealne i kiedy najlepiej z nich skorzystać uwzględniając poziom wiedzy uczestników.

 

 

 

Strefa I: Podstawy

Dlaczego?: Szkolenia ze strefy podstawowej mają podwójne znaczenie. Z jednej strony zaliczenie treningu podstawowego jest pierwszym elementem kwalifikującym w ramach kursu intensywnego „Approved Compliance Officer” (ACO). Z drugiej strony celem treningu jest przekazanie wszystkim nowicjuszom z zakresu systemów zarządzania zgodnością (Compliance Management Systems, w skrócie CMS) podstawowej wiedzy i umiejętności, które, po ich pogłębieniu w dalszych treningach, pozwolą uczestnikom samodzielnie wprowadzić i prowadzić CMS w każdej organizacji.

Co?: Uczestnicy szkoleń ze strefy podstawowej zapoznają się ze znaczeniem systemów compliance, ich funkcjami, podstawowymi zasadami. Nasi eksperci nakreślają rozwój compliance w Polsce i na świecie. Omawiane są praktyczne przykłady oraz podstawowe cele i założenia oraz charakter systemu compliance jako procesu zarządzania ryzykiem compliance. Trening skupia się także na omówieniu podstawowych narzędzi wdrażania CMS oraz zasadniczych ryzyk compliance oraz zarządzania nimi.

Dla kogo?: Szkolenia ze strefy podstawowej nie wymagają specjalnych informacji z zakresu compliance. Kierowane są do wszystkich osób chcących zapoznać się z podstawami compliance i kształtowaniem systemów compliance.

Kiedy?: Treningi sfery podstawowej nie wymgają jakiejkolwiek wiedzy wstępnej oraz umiejętności z zakresu compliance.

Aktualne terminy: 

 

 

Strefa II: Metody

Dlaczego?: System CMS jest wyzwaniem dla każdej osoby zarządzającej ryzykiem niezgodności. Spowodowane jest to przede wszystkim interdyscyplinarnym wymiarem materii compliance: podczas gdy celem compliance jest zachowanie zgodne z regułami, osiągnięcie tego celu wymaga umiejętności z różnych dyscypliny, takich jak komunikacja, zarządzanie, psychologia i inne. Celem treningów ze strefy metod jest przekazanie umiejętności praktycznych (soft skills), dzięki którym przyszły oficer compliance będzie w stanie przeprowadzić analizę ryzyk swojej organizacji i zastosować odpowiednie metody na poziomie struktur i procesów.

Co?: Uczestnicy zapoznają się z metodami zarządzania systemem zgodności. W różnych trengingach poruszane są zagadnienia odpowiedniej komunikacji compliance. Ważnym elementem systemu zarządzania zgodnością jest metodyka analizy ryzyka celem wykrycia i odpowiedniego zarządzenia ryzykiem niezgodności. Do soft skills compliance należy nie tylko komunikacja i zarządzanie, ale także umiejętności z zakresu prowadzenia wewnętrznych dochodzeń, odpowiedniej reakcji na niezgodność, psychologii, zarządzania zasobami ludzkimi, czy też etyki w biznesie. Zwłaszcza zrozumienie tej ostatniej dziedziny jest ważne dla budowania sytemów compliance na podstawie wartości, prowadzące do efektywnego krzewienia kultury compliance w organizacji.

Dla kogo?: Każda osoba zajmująca się zarządzaniem zgodnością w każdym typie organizacji powinna posiadać odpowiednie umiejętności soft skills z zakresu kształtowania CMS. Treningi ze sfery metod kierujemy zatem nie tylko do nowicjuszy, ale także dla osób na co dzień zajmujących się compliance w organizacji, pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat skutecznej i wydajnej metodyki compliance.

Kiedy?: Przed uczestnictwem w treningach ze strefy metod zaleca się zaliczenie treningu podstawowego.

Aktualne terminy:

Paź
12
pon
Approved Whistleblowing Compliance Officer (AWCO) – ONLINE @ Szkolenie ONLINE (link do zalogowania zostanie wysłany przed szkoleniem)
Paź 12@09:00 – Paź 13@17:00

Approved Whistleblowing Compliance Officer ONLINE (AWCO)

Specjalistyczne szkolenie uwzględniające wymagania dyrektywy UE o ochronie sygnalisty

rejestracja

| Koncepcja

Wiele organizacji mierzy się z wyzwaniem wprowadzenia i zapewnienia skutecznego funkcjonowania kanałów informowania o nieprawidłowościach. Sygnaliści, zwani także whistleblowerami, są z perspektywy organizacji bardzo cennym źródłem informacji o różnego rodzaju nieprawidłowościach i nadużyciach. Nie może więc dziwić, że w wielu organizacjach wprowadzane były systemy informowania o nieprawidłowościach. O znaczeniu i jakości informacji pozyskiwanych od sygnalistów dla wykrywania nieprawidłowości świadczy jednoznacznie uruchomienie przez UOKiK platformy, za pomocą której możliwe jest przekazanie do Urzędu informacji o naruszeniach prawa konkurencji.

W ostatnim czasie prawny obowiązek do wprowadzania tego rodzaju systemów przewidziany został w Prawie bankowym, Ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a także w Ustawie o ofercie publicznej. Prawdziwa rewolucja czeka jednak cały rynek w związku z wejściem w życie dyrektywy UE w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii. Zgodnie z nią, do posiadania kanałów przyjmowania zgłoszeń zobowiązani są co do zasady wszyscy przedsiębiorcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników oraz wszystkie podmioty prawne sektora publicznego!

W ramach kursu omówione będą nie tylko wymagania nowej dyrektywy, ale przede wszystkim praktyczne aspekty jej wdrożenia w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem powiązanej tematyki prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających, których wszczęcie jest często wynikiem informacji pozyskanej od sygnalisty.

| Kurs AWCO w ramach ECIP

Za udział w kursie i pomyślnie zdany egzamin Instytut Compliance przyznaje 40 punktów ECP (Expert Credit Points) w ramach kształcenia zawodowego ECIP – Ethic, Compliance, Integrity Professional. Warunkiem naliczenia punktów jest posiadanie certyfikatu poziomu pierwszego (ACO, AFCO, APCO). Po zdobyciu łącznie 100 ECP można przystąpić do egzaminu ACE, kończąc jednocześnie kierunek ECIP.

 

 

 

 

 

 

 

 

| Przebieg kursu online

Program kursowy odbywa się w całości w module online z wykorzystaniem narzędzia umożliwiającego aktywną interakcję z prowadzącymi oraz pozostałymi uczestnikami przez cały czas trwania zajęć. Zmiana formuły ze stacjonarnej na elektroniczną nie ma wpływu na zakres merytoryczny szkolenia oraz jego praktyczny wymiar – naszym priorytetem jest zapewnienie solidnej dawki wiedzy, ale również praca nad praktycznymi umiejętnościami niezbędnymi w przypadku obsługi kanałów whistleblowingowych oraz prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających. Stąd Uczestniczki i Uczestnicy w ramach szkolenia pracować będą nad konkretnymi praktycznymi zadaniami.

  • ONLINE SESJA LATO

    • 25.05.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 26.05.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AWCO)
  • ONLINE SESJA JESIEŃ (wolne miejsca)
    • 12.10.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 13.10.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AWCO)

Zarówno zajęcia, jak i egzamin, odbywają się w formie elektronicznej. Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz egzaminów w tej postaci – serdecznie zapraszamy do zapoznania się z opiniami kursantów!

 

| Przedmiot kursu

Program kursowy spełniać ma następujące cele:

  • prezentować wymagania dyrektywy w zakresie trybu dokonywania zgłoszeń i kręgu podmiotów objętych możliwości dokonywania zgłoszeń;
  • analizować wymagania dyrektywy odnośnie tworzenia w organizacji kanałów informowania o nieprawidłowościach;
  • omówić praktyczne wyzwania wdrażania w organizacji mechanizmów whistleblowingowych;
  • omówić skuteczność kanałów whistleblowingowych – aby przekonać członków organizacji do korzystania z nich z jednoczesnym zapewnieniem odpowiedniej jakości zgłoszeń;
  • w oparciu o praktyczne kazusy pokazać, jakie ryzyka pojawić mogą się dla organizacji w związku z wprowadzeniem kanałów informowania o nieprawidłowościach;
  • przygotować uczestników do nawiązywania kontaktów z sygnalistą i prowadzenia dialogu;
  • zaznajomić z poszczególnymi etapami prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających („cykl życia incydentu”), w tym w szczególności prowadzenia rozmów wyjaśniających;
  • omówić rodzaje i konieczne treści wewnętrznych dokumentów dotyczących prowadzenia postępowań wyjaśniających oraz funkcjonowania systemów whistleblowingowych;
  • pokazać mechanizmy wykrywania w organizacji nadużyć i nieprawidłowości.

| Dla kogo jest ten kurs?

Ze względu na szeroki zakres stosowania dyrektywy whistleblowingowej szkolenie adresowane jest zarówno do reprezentantów sektora prywatnego, jak i publicznego. Do udziału w szkoleniu zachęcamy nie tylko oficerów compliance, ale także wszystkie osoby, którym powierzone będzie w organizacji wprowadzenie i bieżąca obsługa kanałów informowania o nieprawidłowościach.

| Prelegenci

Wśród prelegentów m.in.:

Marta Janowska, ACE

Senior associate w Kancelarii TaylorWessing, radca prawny. Doświadczenie zawodowe zdobywała w polskich i międzynarodowych kancelariach, począwszy od transakcji typu M&A oraz zagadnień korporacyjnych, po kwestie wdrażania systemów compliance, systemów zgłaszania nieprawidłowości oraz systemów przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmy.

Marcin Bryniarski (ACO)

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w administracji rządowej, kancelariach prawnych, a następnie w spółkach, w których pełnił funkcje członka zarządu, prawnika wewnętrznego lub szefa departamentu prawnego. W OKNOPLAST Sp. z o.o. pracuje od ponad 15 lat, kieruje Działem Prawnym i Compliance i odpowiada za całość kwestii prawnych wszystkich spółek Grupy OKNOPLAST, tak w kraju jak i za granicą (9 jurysdykcji).

 

Dorota Jakubowska (ACO)

Zarządza działem zakupów w T-Systems Polska grupy T-Mobile Polska S.A. Tworzy i implementuje rozwiązania compliance w procesach zakupowych. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie postępowania z sygnalistami od momentu zgłoszenia, prowadzenia oraz ochrony. Approved Compliance Officer.

 

 

 

Paweł Żołyniak

Kierownik Zespołu Analiz i Projektów w Departamencie Przeciwdziałania Nadużyciom
BGŻ BNP Paribas S.A. Absolwent Politechniki Rzeszowskiej. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w bankowości, w tym w obszarze analizy ryzyka nadużyć oraz wdrażania i monitoringu mechanizmów prewencyjnych.

 

Terminy, program, prelegenci mogą ulec zmianie.

rejestracja

 

 

Strefa III: Ryzyka

Dlaczego?: Celem każdego CMS jest wykrycie i zarządzenie ryzykiem compliance. Aby jednak móc coś wykryć, należy wiedzieć, czego się szuka. Jak oficer compliance może zatem wykryć ryzyko compliance? Są na to różne sposoby, jednak punktem wyjścia wszelkich działań jest podstawowa wiedza na temat ryzyka compliance. Zadanie nie jest łatwe: tak dużo jak jest różnych organizacji, tak wiele różnych ryzyk compliance może w nich wystąpić. Celem treningów ze strefy ryzyk jest przekazanie ich uczestnikom wiedzy na temat różnych ryzyk compliance. Zwłaszcza ciągłe zmiany regulacyjne powodują, że oficerowie compliance powinni być zawsze na bieżąco, jeśli chodzi o zmieniające się ryzyka compliance.

Co?: Portfolio strefy ryzyk przewiduje liczne treningi przedstawiające aktualne ryzyka compliance. Należą do nich między innymi szkolenia z zakresu zapobiegania korupcji i przestępczości gospodarczej, ale także konwencjonalne ryzyka compliance, takie jak reguł ochrony konkurencji i konsumentów, ochrony danych osobowych, zabezpieczaniu infrastruktury elektronicznej i zapobieganiu w ten sposób cyber crime, czy też regulacje prawa pracy, grające zasadniczą rolę w ramach systemów zarządzania zgodnością.

Dla kogo?: Jest pewne – ryzyko compliance w organizacjach nie tylko istnieje, ale też permanentnie się zmienia. Treningi z zakresu ryzyka compliance prowadzone są zawsze w oparciu o najnowsze regulacje prawne i kierowane są do wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem compliance w organizacjach.

Kiedy?: Przed uczestnictwem w treningach ze strefy ryzyk zaleca się zaliczenie treningu podstawowego oraz przynajmniej jednego treningu ze strefy metod.

Aktualne terminy:

Paź
5
pon
Approved AML Compliance Officer (AMLCO) – ONLINE @ Szkolenie ONLINE (link do zalogowania zostanie wysłany przed szkoleniem)
Paź 5@09:00 – Paź 6@17:00

Approved AML Compliance Officer (AMLCO)

| Koncepcja

Wraz z rozszerzeniem katalogu podmiotów w art. 2 Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, funkcja zapobiegawcza instytucji obowiązanych wkroczyła w zupełnie nowe obszary działalności biznesowej. Dziś wiele więcej instytucji jest narażonych na ryzyko związane z wykorzystaniem ich działalności w procederze prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Regulacje prawne na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym, dotychczas kojarzone z sektorem finansowym, wprowadzają liczne wymogi dla nowych podmiotów, włączając je do grupy tzw. instytucji obowiązanych. Jednocześnie ich naruszenie zagrożone jest dotkliwymi sankcjami zarówno dla spółki, jak i osób fizycznych odpowiedzialnych za obszar AML w organizacji. Otoczenie regulacyjne w tym obszarze podlega nieustannym zmianom, czego przykładem jest nie tylko wymóg implementacji już czwartej dyrektywy AML, która zakłada kompleksowe podejście do analizy ryzyka, nakłada wymóg identyfikacji beneficjenta rzeczywistego, rozszerza definicję osób zajmujących eksponowane stanowiska polityczne oraz limitów rejestracji transakcji. Obecnie trwają prace już nad V oraz VI dyrektywą AML i warto ich przyszłe postanowienia uwzględniać przy tworzeniu programów przeciwdziałania praniu pieniędzy w organizacjach.

Zmiany w przepisach wiążą się z koniecznością dostosowania przez instytucje obowiązane wewnętrznych procesów do nowych obowiązków. Konieczna jest nie tylko sama znajomość przepisów, ale również ich prawidłowa interpretacja i przełożenie wymogów na funkcjonowanie organizacji. Trzeba także pamiętać, że krąg instytucji obowiązanych jest znacznie szerzy niż same tylko instytucje finansowe!

Szkolenie stworzone zostało z myślą o potrzebach instytucji niefinansowych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy.

| UWAGA: Przebieg kursu online

Program kursowy odbywa się w całości w module online z wykorzystaniem narzędzia umożliwiającego aktywną interakcję z prowadzącymi oraz pozostałymi uczestnikami przez cały czas trwania zajęć. Zmiana formuły ze stacjonarnej na elektroniczną nie ma wpływu na zakres merytoryczny szkolenia oraz jego praktyczny wymiar – naszym priorytetem jest zapewnienie solidnej dawki wiedzy, ale również praca nad praktycznymi umiejętnościami niezbędnymi w obszarze AML. Stąd Uczestniczki i Uczestnicy w ramach szkolenia pracować będą nad konkretnymi praktycznymi zadaniami.

  • WIRTUALNA SESJA LATO
    • 01.06.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 02.06.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AMLCO)
  • WIRTUALNA SESJA JESIEŃ (wolne miejsca)
    • 05.10.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 06.10.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AMLCO)

Zarówno zajęcia, jak i egzamin, odbywają się w formie elektronicznej. Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz egzaminów w tej postaci – serdecznie zapraszamy do zapoznania się z opiniami kursantów!

| Kurs AMLCO w ramach ECIP

Za udział w kursie i pomyślnie zdany egzamin Instytut Compliance przyznaje 40 punktów ECP w ramach kształcenia zawodowego ECIP – Ethic, Compliance, Integrity Professional. Warunkiem zaliczenia punktów na poczet ECIP jest posiadanie certyfikatu poziomu pierwszego (ACO, AFCO lub APCO). Po zdobyciu łącznie 100 ECP można przystąpić do egzaminu ACE, kończąc jednocześnie kierunek ECIP.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

| Przedmiot kursu

Program kursowy spełniać ma następujące cele:

  • przekazać ma uczestnikom szkolenia wiedzę na temat problematyki przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z uwzględnieniem aktualnych zmian w prawie na poziomie krajowym i unijnym;
  • omówić zadania i obowiązki instytucji obowiązanych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
  • omówić praktyczne wyzwania podczas projektowania procesu AML / KYC w organizacji;
  • pokazać rozwiązania najczęstszych problemów w procesie implementacji procedury AML;
  • ukazać ma praktyczne przykłady mechanizmów prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, także z uwzględnieniem rozwoju nowych technologii;
  • zaznajomić uczestników z zasadami współpracy w zakresie wymiany informacji podatkowej;
  • przedstawić ma możliwość wykorzystania polityki „Poznaj Swojego Klienta” (KYC) i środków bezpieczeństwa finansowego w analizie aktualnych trendów w praktyce prania pieniędzy;
  • pokazać rolę i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej;
  • podkreślić rolę odpowiedniego dokumentowania wykonywanych obowiązków;
  • zaznajomić uczestników z odpowiedzialnością karną i finansową w razie naruszenia obowiązków.

| Dla kogo jest ten kurs?

Szkolenie adresowane jest nie tylko do oficerów compliance, ale także do szerokiego grona reprezentantów instytucji obowiązanych na gruncie ustawy AML, jak księgowi, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, osoby wykonujące zawody prawnicze, reprezentanci fundacji i stowarzyszeń, doradcy podatkowi, biegli rewidenci. Zajęcia adresowane są również do wszystkich osób zajmujących się w organizacjach niefinansowych przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę oraz poznać aktualne trendy w zarządzaniu zgodnością w obszarze AML.

Reprezentantów organizacji finansowych zapraszamy na moduł AML w ramach programu AFCO – Approved Financial Compliance Officer.

| Prelegenci

Katarzyna Saganowska
EMEA Head of Compliance, TMF Group. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami (Szkoła Główna Handlowa), Podyplomowe Studia Polityka Compliance w Organizacji oraz Podyplomowe Studia LL.M. in International Commercial Law (Akademia Leona Koźmińskiego). Prelegent studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Szkoleniowiec zewnętrzny, prowadzi w ramach Instytutu Compliance szkolenia AML dla branż niefinansowych. Założycielka i członek nieformalnej Inicjatywy Compliance na rynku nieruchomości.

Wojciech Kapica (ACO)

Ekspert w zakresie regulacji sektora finansowego, systemów zgodności (compliance) oraz etyki w działalności instytucji finansowych; współkierujący departamentem prawa rynku finansowego w jednej z czołowych polskich kancelarii; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Menadżersko-Finansowego Szkoły Głównej Handlowej; posiada certyfikat Approved Compliance Officer (ACO) Instytutu Compliance; specjalizuje się w prawie bankowym, rynku kapitałowego i ubezpieczeń, polityce nadzorczej i ładzie korporacyjnym w podmiotach nadzorowanych; autor kilkudziesięciu publikacji i twórca wielu autorskich szkoleń dotyczących regulacji bankowych, ubezpieczeniowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy; redaktor i współautor książek Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Praktyczny przewodnik (2018) oraz Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Komentarz (2019).

 

 

 

 

 

Strefa IV: Branże

Dlaczego?: Podczas gdy treningi ze stref I-III przekazują wiedzę i umiejętności z zakresu compliance na poziomie ponadbranżowym, treningi ze strefy branż przewidzieliśmy specjalnie z myślą o konkretnych typach przedsiębiorstw, gdzie zarządzanie systemem zgodności wymaga odpowiedniej wiedzy specjalistycznej. Posiadanie takiej wiedzy jest niezbędnym uzupełnieniem informacji i metodyki ponadbranżowej, aby w ten sposób być doskonale przygotowanym do wdrażania i prowadzenie CMS w konkretnych typach przedsiębiorstw.

Co?: Zwłaszcza w trzech zasadniczych branżach systemy zarządzania zgodnością wymagają specjalistycznej wiedzy. Po pierwsze, jest to regulowany sektor banków, gdzie od lat istnieje formalny obowiązek wprowadzania systemów zarządzania zgodnością. Po drugie, ekspercka wiedza wymagana jest w sektorze ubezpieczeniowym i w końcu, bardzo specyficznej wiedzy wymaga wprowadzanie i prowadzenie CMS w sektorze przemysły farmaceutycznego. Z czasem strefa IV uzupełniana będzie o kolejne branże wymagające specjalistycznej wiedzy.

Dla kogo?: Treningi ze strefy branż kierujemy do zaawansowanych oficerów compliance, zajmujących się już CMS w przedsiębiorstwie danej branży. Treningi mogą także być zaliczane przez osoby posiadające zadowalającą wiedzę i umiejętności z zakresu ponadbranżowego, a które chcą zdobyć kwalifikacje do wdrażania i prowadzenia systemów compliance w danej branży.

Kiedy?: Treningi ze strefy branż kierowane są do osób posiadających odpowiednią wiedzę z zakresu wdrażania i prowadzenia CMS lub osób na co dzień zajmujących się CMS w danej branży. Przed przystąpieniem do treningów ze strefy IV zaleca się nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności ze stref I-III.

Aktualne:

 

 

 

Strefa V: Specjalne

Dlaczego?: Systemy zarządzania zgodnością to nie tylko oparte na interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętnościach systemy zarządzania i doradcze. Każdy CMS powinien być dopasowany do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Nie ma albowiem możliwości stworzenia jednego CMS, który można by zastosować do wszystkich typów organizacji. Stąd konieczne jest zapoznanie się z takimi umiejętnościami i wiedzą, które pomogą stawić czoła największym wyzwaniom compliance. Dzięki treningom ze strefy specjalnej reagujemy na zmieniające się wymagania, najnowsze trendy i przekazujemy je uczestnikom treningu z zachowaniem znanych nam profesjonalnych metod i środków treningowych.

Co?: Z uwagi na ich różnorodność trudno zdefiniować charakter treningów ze strefy specjalnej. Oferujemy w tej sferze między innymi treningi z zakresu wdrażania CMS zgodnie z międzynarodową normą ISO 19600 oraz możliwości certyfikacji systemów CMS. Mówimy jednak także o konieczności dostrzegania wartości pracowników i budowania systemów zarządzania zgodnością na ich podstawie, aby krzewić efektywną kulturę compliance. Zapoznaj się z ofertą strefy V, aby przekonać się o różnorodności oferowanych tutaj treningów.

Dla kogo?: Szkolenia ze strefy specjalnej kierowane są do ekspertów, osób albo na co dzień już zajmujących się zarządzaniem zgodnością, albo osób, które posiadają odpowiednią wiedzę i umiejętności.

Kiedy?: Zaleca się nabycie wiedzy i umiejętności ramach naszych treningów ze stref I-IV przed uczęszczaniem na treningi ze strefy specjalnej.

Aktualne terminy:

Wrz
9
śr
Wdrażanie systemów zarządzania zgodnością w oparciu o wartości i międzynarodowe standardy – szkolenie online dla ekspertów (prowadzi: Prof. Makowicz) @ Szkolenie ONLINE (link do zalogowania zostanie wysłany przed szkoleniem)
Wrz 9@09:30 – 12:45

Dlaczego?: Norma ISO 19600 Compliance Management Systems jest globalnie przyjętym standardem compliance. Podlega ona obecnie aktualizacji i już w 2020 r. zostanie po zmianach opublikowana jako norma ISO 37301. W tej formie po raz pierwszy podlegać będzie certyfikacji. Obecnie organizacje i spółki nie tylko na świecie ale coraz częściej także w Polsce decydują się na implementację ISO 19600. Dzięki temu spółka staje się wiarygodnym i bezpiecznym graczem na rynku globalnym, generując swoistą wartość dodaną organizacji. ISO 19600 może nie tylko być implementowane od podstaw, może także służyć weryfikacji istniejących systemów celem podniesienia ich jakości zgodnie z międzynarodowym standardem. Centralnym elementem CMS, także w założeniu norm, jest kreowanie długofalowej kultury zgodności, w której to zasadnicze znaczenie mają wartości.

Co?: Uczestnicy poznają normę ISO 19600 „z pierwszej ręki”, przedstawiony zostanie cykl wdrażania zgodnie z normą na modelu “step-by-step”. Nacisk położony zostanie na znaczeniu wartości oraz integralności, etyki i zachowań w ramach optymalizacji CMS. Ekspert prowadzący szkolenie, Prof. Dr. Bartosz Makowicz, uczestniczył bezpośrednio w kształtowaniu normy ISO 19600 na poziomie globalnym oraz zaangażowany jest aktualnie w jej rewizję oraz pracę nad nowymi normami (whistleblowing oraz governance). Uczestnicy dowiedzą się, jakie były motywy i rozwój normy, jakie są jej podstawy i przede wszystkim, w jaki sposób wdrożyć normę w strukturze danej organizacji. Krok po kroku zostaną omówione poszczególne etapy procesu wdrażania CMS zgodnie z normą, w oparciu o konkretne przykłady z praktyki. Uczestnicy posiądą ponadto wiedzę odnośnie aktualnego stanu prac nad dalszymi normami oraz ich znaczeniu.

Dla kogo?: Trening adresowany jest do osób na co dzień zajmujących się compliance w różnego typu organizacjach, nie tylko sektora prywatnego. Treść i metodyka kursu skonstruowane są w ten sposób, aby udział w kursie umożliwić także osobom, które zajmują się optymalizacją istniejących systemów, jak i wdrażaniem ich od początku. Serdecznie zapraszamy!

Prelegenci:

Prof. Dr. Bartosz Makowicz

Założyciel Viadrina Compliance Center na Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą oraz Instytut Compliance, wykładowca i autor szkoleń w Compliance Academy Münster. Profesor nauk prawnych. Autor szeregu publikacji oraz mówca na licznych kongresach z zakresu compliance. Zasiada w wielu radach naukowych, m.in. niemieckiego czasopisma Compliance oraz Związku Zawodowego Managerów Compliance. Przewodniczył niemieckiej grupie eksperckiej pracującej nad ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Doradzał min. Federalnemu Ministerstwu Obrony oraz instytucjom rządowym w Dubaju przy wdrażaniu systemów zgodności.

 

 

Opłata kursowa (półdniowe szkolenie online): 380 PLN plus VAT

rejestracja

Wrz
30
śr
Wdrażanie systemów zarządzania zgodnością w oparciu o wartości i międzynarodowe standardy – szkolenie online dla ekspertów (prowadzi: Prof. Makowicz) @ Szkolenie ONLINE (link do zalogowania zostanie wysłany przed szkoleniem)
Wrz 30@09:30 – 12:45

Dlaczego?: Norma ISO 19600 Compliance Management Systems jest globalnie przyjętym standardem compliance. Podlega ona obecnie aktualizacji i już w 2020 r. zostanie po zmianach opublikowana jako norma ISO 37301. W tej formie po raz pierwszy podlegać będzie certyfikacji. Obecnie organizacje i spółki nie tylko na świecie ale coraz częściej także w Polsce decydują się na implementację ISO 19600. Dzięki temu spółka staje się wiarygodnym i bezpiecznym graczem na rynku globalnym, generując swoistą wartość dodaną organizacji. ISO 19600 może nie tylko być implementowane od podstaw, może także służyć weryfikacji istniejących systemów celem podniesienia ich jakości zgodnie z międzynarodowym standardem. Centralnym elementem CMS, także w założeniu norm, jest kreowanie długofalowej kultury zgodności, w której to zasadnicze znaczenie mają wartości.

Co?: Uczestnicy poznają normę ISO 19600 „z pierwszej ręki”, przedstawiony zostanie cykl wdrażania zgodnie z normą na modelu “step-by-step”. Nacisk położony zostanie na znaczeniu wartości oraz integralności, etyki i zachowań w ramach optymalizacji CMS. Ekspert prowadzący szkolenie, Prof. Dr. Bartosz Makowicz, uczestniczył bezpośrednio w kształtowaniu normy ISO 19600 na poziomie globalnym oraz zaangażowany jest aktualnie w jej rewizję oraz pracę nad nowymi normami (whistleblowing oraz governance). Uczestnicy dowiedzą się, jakie były motywy i rozwój normy, jakie są jej podstawy i przede wszystkim, w jaki sposób wdrożyć normę w strukturze danej organizacji. Krok po kroku zostaną omówione poszczególne etapy procesu wdrażania CMS zgodnie z normą, w oparciu o konkretne przykłady z praktyki. Uczestnicy posiądą ponadto wiedzę odnośnie aktualnego stanu prac nad dalszymi normami oraz ich znaczeniu.

Dla kogo?: Trening adresowany jest do osób na co dzień zajmujących się compliance w różnego typu organizacjach, nie tylko sektora prywatnego. Treść i metodyka kursu skonstruowane są w ten sposób, aby udział w kursie umożliwić także osobom, które zajmują się optymalizacją istniejących systemów, jak i wdrażaniem ich od początku. Serdecznie zapraszamy!

Prelegenci:

Prof. Dr. Bartosz Makowicz

Założyciel Viadrina Compliance Center na Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą oraz Instytut Compliance, wykładowca i autor szkoleń w Compliance Academy Münster. Profesor nauk prawnych. Autor szeregu publikacji oraz mówca na licznych kongresach z zakresu compliance. Zasiada w wielu radach naukowych, m.in. niemieckiego czasopisma Compliance oraz Związku Zawodowego Managerów Compliance. Przewodniczył niemieckiej grupie eksperckiej pracującej nad ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Doradzał min. Federalnemu Ministerstwu Obrony oraz instytucjom rządowym w Dubaju przy wdrażaniu systemów zgodności.

 

 

Opłata kursowa (półdniowe szkolenie online): 380 PLN plus VAT

rejestracja

Paź
5
pon
Approved AML Compliance Officer (AMLCO) – ONLINE @ Szkolenie ONLINE (link do zalogowania zostanie wysłany przed szkoleniem)
Paź 5@09:00 – Paź 6@17:00

Approved AML Compliance Officer (AMLCO)

| Koncepcja

Wraz z rozszerzeniem katalogu podmiotów w art. 2 Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, funkcja zapobiegawcza instytucji obowiązanych wkroczyła w zupełnie nowe obszary działalności biznesowej. Dziś wiele więcej instytucji jest narażonych na ryzyko związane z wykorzystaniem ich działalności w procederze prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Regulacje prawne na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym, dotychczas kojarzone z sektorem finansowym, wprowadzają liczne wymogi dla nowych podmiotów, włączając je do grupy tzw. instytucji obowiązanych. Jednocześnie ich naruszenie zagrożone jest dotkliwymi sankcjami zarówno dla spółki, jak i osób fizycznych odpowiedzialnych za obszar AML w organizacji. Otoczenie regulacyjne w tym obszarze podlega nieustannym zmianom, czego przykładem jest nie tylko wymóg implementacji już czwartej dyrektywy AML, która zakłada kompleksowe podejście do analizy ryzyka, nakłada wymóg identyfikacji beneficjenta rzeczywistego, rozszerza definicję osób zajmujących eksponowane stanowiska polityczne oraz limitów rejestracji transakcji. Obecnie trwają prace już nad V oraz VI dyrektywą AML i warto ich przyszłe postanowienia uwzględniać przy tworzeniu programów przeciwdziałania praniu pieniędzy w organizacjach.

Zmiany w przepisach wiążą się z koniecznością dostosowania przez instytucje obowiązane wewnętrznych procesów do nowych obowiązków. Konieczna jest nie tylko sama znajomość przepisów, ale również ich prawidłowa interpretacja i przełożenie wymogów na funkcjonowanie organizacji. Trzeba także pamiętać, że krąg instytucji obowiązanych jest znacznie szerzy niż same tylko instytucje finansowe!

Szkolenie stworzone zostało z myślą o potrzebach instytucji niefinansowych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy.

| UWAGA: Przebieg kursu online

Program kursowy odbywa się w całości w module online z wykorzystaniem narzędzia umożliwiającego aktywną interakcję z prowadzącymi oraz pozostałymi uczestnikami przez cały czas trwania zajęć. Zmiana formuły ze stacjonarnej na elektroniczną nie ma wpływu na zakres merytoryczny szkolenia oraz jego praktyczny wymiar – naszym priorytetem jest zapewnienie solidnej dawki wiedzy, ale również praca nad praktycznymi umiejętnościami niezbędnymi w obszarze AML. Stąd Uczestniczki i Uczestnicy w ramach szkolenia pracować będą nad konkretnymi praktycznymi zadaniami.

  • WIRTUALNA SESJA LATO
    • 01.06.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 02.06.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AMLCO)
  • WIRTUALNA SESJA JESIEŃ (wolne miejsca)
    • 05.10.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 06.10.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AMLCO)

Zarówno zajęcia, jak i egzamin, odbywają się w formie elektronicznej. Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz egzaminów w tej postaci – serdecznie zapraszamy do zapoznania się z opiniami kursantów!

| Kurs AMLCO w ramach ECIP

Za udział w kursie i pomyślnie zdany egzamin Instytut Compliance przyznaje 40 punktów ECP w ramach kształcenia zawodowego ECIP – Ethic, Compliance, Integrity Professional. Warunkiem zaliczenia punktów na poczet ECIP jest posiadanie certyfikatu poziomu pierwszego (ACO, AFCO lub APCO). Po zdobyciu łącznie 100 ECP można przystąpić do egzaminu ACE, kończąc jednocześnie kierunek ECIP.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

| Przedmiot kursu

Program kursowy spełniać ma następujące cele:

  • przekazać ma uczestnikom szkolenia wiedzę na temat problematyki przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z uwzględnieniem aktualnych zmian w prawie na poziomie krajowym i unijnym;
  • omówić zadania i obowiązki instytucji obowiązanych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
  • omówić praktyczne wyzwania podczas projektowania procesu AML / KYC w organizacji;
  • pokazać rozwiązania najczęstszych problemów w procesie implementacji procedury AML;
  • ukazać ma praktyczne przykłady mechanizmów prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, także z uwzględnieniem rozwoju nowych technologii;
  • zaznajomić uczestników z zasadami współpracy w zakresie wymiany informacji podatkowej;
  • przedstawić ma możliwość wykorzystania polityki „Poznaj Swojego Klienta” (KYC) i środków bezpieczeństwa finansowego w analizie aktualnych trendów w praktyce prania pieniędzy;
  • pokazać rolę i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej;
  • podkreślić rolę odpowiedniego dokumentowania wykonywanych obowiązków;
  • zaznajomić uczestników z odpowiedzialnością karną i finansową w razie naruszenia obowiązków.

| Dla kogo jest ten kurs?

Szkolenie adresowane jest nie tylko do oficerów compliance, ale także do szerokiego grona reprezentantów instytucji obowiązanych na gruncie ustawy AML, jak księgowi, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, osoby wykonujące zawody prawnicze, reprezentanci fundacji i stowarzyszeń, doradcy podatkowi, biegli rewidenci. Zajęcia adresowane są również do wszystkich osób zajmujących się w organizacjach niefinansowych przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę oraz poznać aktualne trendy w zarządzaniu zgodnością w obszarze AML.

Reprezentantów organizacji finansowych zapraszamy na moduł AML w ramach programu AFCO – Approved Financial Compliance Officer.

| Prelegenci

Katarzyna Saganowska
EMEA Head of Compliance, TMF Group. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami (Szkoła Główna Handlowa), Podyplomowe Studia Polityka Compliance w Organizacji oraz Podyplomowe Studia LL.M. in International Commercial Law (Akademia Leona Koźmińskiego). Prelegent studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Szkoleniowiec zewnętrzny, prowadzi w ramach Instytutu Compliance szkolenia AML dla branż niefinansowych. Założycielka i członek nieformalnej Inicjatywy Compliance na rynku nieruchomości.

Wojciech Kapica (ACO)

Ekspert w zakresie regulacji sektora finansowego, systemów zgodności (compliance) oraz etyki w działalności instytucji finansowych; współkierujący departamentem prawa rynku finansowego w jednej z czołowych polskich kancelarii; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Menadżersko-Finansowego Szkoły Głównej Handlowej; posiada certyfikat Approved Compliance Officer (ACO) Instytutu Compliance; specjalizuje się w prawie bankowym, rynku kapitałowego i ubezpieczeń, polityce nadzorczej i ładzie korporacyjnym w podmiotach nadzorowanych; autor kilkudziesięciu publikacji i twórca wielu autorskich szkoleń dotyczących regulacji bankowych, ubezpieczeniowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy; redaktor i współautor książek Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Praktyczny przewodnik (2018) oraz Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Komentarz (2019).

Paź
12
pon
Approved Whistleblowing Compliance Officer (AWCO) – ONLINE @ Szkolenie ONLINE (link do zalogowania zostanie wysłany przed szkoleniem)
Paź 12@09:00 – Paź 13@17:00

Approved Whistleblowing Compliance Officer ONLINE (AWCO)

Specjalistyczne szkolenie uwzględniające wymagania dyrektywy UE o ochronie sygnalisty

rejestracja

| Koncepcja

Wiele organizacji mierzy się z wyzwaniem wprowadzenia i zapewnienia skutecznego funkcjonowania kanałów informowania o nieprawidłowościach. Sygnaliści, zwani także whistleblowerami, są z perspektywy organizacji bardzo cennym źródłem informacji o różnego rodzaju nieprawidłowościach i nadużyciach. Nie może więc dziwić, że w wielu organizacjach wprowadzane były systemy informowania o nieprawidłowościach. O znaczeniu i jakości informacji pozyskiwanych od sygnalistów dla wykrywania nieprawidłowości świadczy jednoznacznie uruchomienie przez UOKiK platformy, za pomocą której możliwe jest przekazanie do Urzędu informacji o naruszeniach prawa konkurencji.

W ostatnim czasie prawny obowiązek do wprowadzania tego rodzaju systemów przewidziany został w Prawie bankowym, Ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a także w Ustawie o ofercie publicznej. Prawdziwa rewolucja czeka jednak cały rynek w związku z wejściem w życie dyrektywy UE w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii. Zgodnie z nią, do posiadania kanałów przyjmowania zgłoszeń zobowiązani są co do zasady wszyscy przedsiębiorcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników oraz wszystkie podmioty prawne sektora publicznego!

W ramach kursu omówione będą nie tylko wymagania nowej dyrektywy, ale przede wszystkim praktyczne aspekty jej wdrożenia w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem powiązanej tematyki prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających, których wszczęcie jest często wynikiem informacji pozyskanej od sygnalisty.

| Kurs AWCO w ramach ECIP

Za udział w kursie i pomyślnie zdany egzamin Instytut Compliance przyznaje 40 punktów ECP (Expert Credit Points) w ramach kształcenia zawodowego ECIP – Ethic, Compliance, Integrity Professional. Warunkiem naliczenia punktów jest posiadanie certyfikatu poziomu pierwszego (ACO, AFCO, APCO). Po zdobyciu łącznie 100 ECP można przystąpić do egzaminu ACE, kończąc jednocześnie kierunek ECIP.

 

 

 

 

 

 

 

 

| Przebieg kursu online

Program kursowy odbywa się w całości w module online z wykorzystaniem narzędzia umożliwiającego aktywną interakcję z prowadzącymi oraz pozostałymi uczestnikami przez cały czas trwania zajęć. Zmiana formuły ze stacjonarnej na elektroniczną nie ma wpływu na zakres merytoryczny szkolenia oraz jego praktyczny wymiar – naszym priorytetem jest zapewnienie solidnej dawki wiedzy, ale również praca nad praktycznymi umiejętnościami niezbędnymi w przypadku obsługi kanałów whistleblowingowych oraz prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających. Stąd Uczestniczki i Uczestnicy w ramach szkolenia pracować będą nad konkretnymi praktycznymi zadaniami.

  • ONLINE SESJA LATO

    • 25.05.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 26.05.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AWCO)
  • ONLINE SESJA JESIEŃ (wolne miejsca)
    • 12.10.2020: 1 dzień kursowy, godz. 9-17
    • 13.10.2020: 2 dzień kursowy, godz. 9-17 (16.00-17.00 egzamin AWCO)

Zarówno zajęcia, jak i egzamin, odbywają się w formie elektronicznej. Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz egzaminów w tej postaci – serdecznie zapraszamy do zapoznania się z opiniami kursantów!

 

| Przedmiot kursu

Program kursowy spełniać ma następujące cele:

  • prezentować wymagania dyrektywy w zakresie trybu dokonywania zgłoszeń i kręgu podmiotów objętych możliwości dokonywania zgłoszeń;
  • analizować wymagania dyrektywy odnośnie tworzenia w organizacji kanałów informowania o nieprawidłowościach;
  • omówić praktyczne wyzwania wdrażania w organizacji mechanizmów whistleblowingowych;
  • omówić skuteczność kanałów whistleblowingowych – aby przekonać członków organizacji do korzystania z nich z jednoczesnym zapewnieniem odpowiedniej jakości zgłoszeń;
  • w oparciu o praktyczne kazusy pokazać, jakie ryzyka pojawić mogą się dla organizacji w związku z wprowadzeniem kanałów informowania o nieprawidłowościach;
  • przygotować uczestników do nawiązywania kontaktów z sygnalistą i prowadzenia dialogu;
  • zaznajomić z poszczególnymi etapami prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających („cykl życia incydentu”), w tym w szczególności prowadzenia rozmów wyjaśniających;
  • omówić rodzaje i konieczne treści wewnętrznych dokumentów dotyczących prowadzenia postępowań wyjaśniających oraz funkcjonowania systemów whistleblowingowych;
  • pokazać mechanizmy wykrywania w organizacji nadużyć i nieprawidłowości.

| Dla kogo jest ten kurs?

Ze względu na szeroki zakres stosowania dyrektywy whistleblowingowej szkolenie adresowane jest zarówno do reprezentantów sektora prywatnego, jak i publicznego. Do udziału w szkoleniu zachęcamy nie tylko oficerów compliance, ale także wszystkie osoby, którym powierzone będzie w organizacji wprowadzenie i bieżąca obsługa kanałów informowania o nieprawidłowościach.

| Prelegenci

Wśród prelegentów m.in.:

Marta Janowska, ACE

Senior associate w Kancelarii TaylorWessing, radca prawny. Doświadczenie zawodowe zdobywała w polskich i międzynarodowych kancelariach, począwszy od transakcji typu M&A oraz zagadnień korporacyjnych, po kwestie wdrażania systemów compliance, systemów zgłaszania nieprawidłowości oraz systemów przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmy.

Marcin Bryniarski (ACO)

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w administracji rządowej, kancelariach prawnych, a następnie w spółkach, w których pełnił funkcje członka zarządu, prawnika wewnętrznego lub szefa departamentu prawnego. W OKNOPLAST Sp. z o.o. pracuje od ponad 15 lat, kieruje Działem Prawnym i Compliance i odpowiada za całość kwestii prawnych wszystkich spółek Grupy OKNOPLAST, tak w kraju jak i za granicą (9 jurysdykcji).

 

Dorota Jakubowska (ACO)

Zarządza działem zakupów w T-Systems Polska grupy T-Mobile Polska S.A. Tworzy i implementuje rozwiązania compliance w procesach zakupowych. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie postępowania z sygnalistami od momentu zgłoszenia, prowadzenia oraz ochrony. Approved Compliance Officer.

 

 

 

Paweł Żołyniak

Kierownik Zespołu Analiz i Projektów w Departamencie Przeciwdziałania Nadużyciom
BGŻ BNP Paribas S.A. Absolwent Politechniki Rzeszowskiej. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w bankowości, w tym w obszarze analizy ryzyka nadużyć oraz wdrażania i monitoringu mechanizmów prewencyjnych.

 

Terminy, program, prelegenci mogą ulec zmianie.

rejestracja