Oferta

UJŻP: Oferta

Instytut Compliance zapewnia profesjonalne wsparcie dla przedsiębiorstw objętych zakresem obowiązywania projektowanej ustawy oraz jednostek sektora finansów publicznych w zakresie wdrażania programów antykorupcyjnych wymaganych przez projektowaną ustawę.

Oferujemy Państwu rozwiązania kompleksowe zawierające wszystkie wymagane elementy programu antykorupcyjnego – w myśl idei wszystko z jednej ręki! Czy profesjonalne szkolenia, wsparcie przy konstrukcji kodeksów i innych elementów programu, wszystko z „jednego kubka” dopasowane do potrzeb organizacji, jej wielkości, struktury oraz specyfiki.

Oferujemy także pomoc przy wdrożeniu programów antykorupcyjnych zgodnie z normą ISO 37001 dopasowanych w taki sposób, aby jednocześnie spełnić wymogi projektowanej ustawy.

Aktualne szkolenia z zakresu ustawy:

Kwi
23
pon
Programy antykorupcyjne zgodne z ustawą o jawności życia publicznego (UJŻP) @ Centrum Sienna
Kwi 23@09:00 – 17:00

Zarządzanie ryzykiem korupcji w organizacji w oparciu o ustawę o jawności życia publicznego i ISO 37001. Praktyczne aspekty zapobiegania korupcji w organizacji w świetle działalności organów ściagania

Dlaczego warto:

Projektowana ustawa o jawności życia publicznego (UJŻP) wprowadza na co najmniej średnich przedsiębiorców oraz wszystkie jednostki sektora finansów publicznych wymóg posiadania wewnętrznych programów antykorupcyjnych. Nie tylko ich brak, ale także pozorność czy nieskuteczność oznaczają dotkliwe sankcje finansowe – do 10 milionów złotych, a także wyłączenie możliwości brania udziału w przetargach publicznych przez 5 lat. Szkolenie ma zapoznać z wymogami ustawy (kodeks etyki, procedura prezentowa, klauzule umowne, przeciwdziałanie tzw. czarnym kasom, whistleblowing, szkolenia, dochodzenia wewnętrzne i in.) i pomóc we wdrażaniu jej wymogów w organizacji.

Przeciwdziałanie korupcji jest jednym z fundamentalnych wyzwań compliance w organizacji. Problem korupcji dotknąć może każdą organizację, a jego symptomy nie zawsze są oczywiste do wykrycia. Samo praktykowane często w obrocie gospodarczym przyjmowanie lub wręczanie partnerom biznesowym prezentów czy udział w różnego rodzaju eventach wyczerpywać mogą znamiona korupcji w obrocie gospodarczym, a dodatkowo narażać organizację na ogromne straty – finansowe i reputacyjne. Każda organizacja musi być świadoma zagrożeń korupcyjnych i skutecznie im przeciwdziałać.

Przedmiot szkolenia:

Szkolenie składa się z trzech części. W pierwszej przedstawione zostaną krajowe źródła odpowiedzialności karnej w zakresie przestępstw korupcyjnych, punkt ciężkości położony będzie przy tym na ustawę o jawności życia publicznego oraz praktykę organów ścigania. W drugiej części omawiane będą zagadnienia wdrażania systemów zapobiegania korupcji w kontekście standardów krajowych i międzynarodowych oraz wymagań odnośnie ich skuteczności, w szczególności standardu ISO 37001 jako punktu odniesienia dla UJŻP. Przedstawiona będzie rola edukacji w budowie skutecznego systemu zapobiegania korupcji.

Trzecia część zajęć koncentrować będzie się na praktycznych aspektach działań, jakie podejmować można w ramach organizacji dla minimalizowania ryzyk korupcyjnych, jak przykładowo wprowadzanie i egzekwowanie polityki prezentowej. Uczestnicy rozwiązywać będą w ramach zajęć workshopowych case study, co pozwoli na przedyskutowanie praktycznych aspektów funkcjonowania mechanizmów antykorupcyjnych w organizacji.

Dla kogo:

Ze względu na poruszaną tematykę szkolenie adresowane jest do szerokiego kręgu odbiorców: nie tylko do oficerów compliance, którzy projektują, wprowadzają i zapewniają skuteczność rozwiązań antykorupcyjnych w organizacji, ale również wszystkich reprezentantów sektora przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych.

 

Prelegenci:

KubickiTomasz Kubicki

Senior Associate w DZP. Tomasz specjalizuje się w doradztwie regulacyjnym dla branży produktów sensytywnych, w tym w szczególności branży farmaceutycznej, wyrobów medycznych, suplementów diety, alkoholowej oraz tytoniowej. Specjalizuje się w zakresie wszelkich aspektów prawa farmaceutycznego, oraz wyrobów medycznych jak również prawie reklamy oraz uczciwej konkurencji. Uczestniczy w projektach w zakresie doradztwa w procesie legislacyjnym,  w tym aktywnie uczestniczył w interpretacji oraz implementacji rozwiązań proponowanych w projekcie Ustawy refundacyjnej. Prowadzi od strony regulacyjnej transakcje na rynku sektora ochrony zdrowia, w tym w szczególności w zakresie procesów due diligence oraz po-transakcyjnej integracji połączonych organizacji. Prowadzi również projekty compliance, w tym w szczególności dotyczące korupcji w ochronie zdrowia. W spektrum jego zainteresowań pozostaje także doradztwo z zakresu prawa żywnościowego (w zakresie znakowania, reklamy oraz wprowadzania do obrotu suplementów diety).

KrakKrzysztof Krak

Doradza w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom. Ma duże doświadczenie w zakresie przeciwdziałania korupcji w życiu publicznym i gospodarczym oraz we wdrażaniu rozwiązań analitycznych w obszarze organizacyjnym, szkoleniowym i informatycznym. Ponad 25 lat był związany z organami ścigania, od 2006 roku pełnił funkcje na stanowiskach kierowniczych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, najpierw dyrektora Departamentu Analiz, a następnie Gabinetu Szefa CBA, gdzie m.in. nadzorował działania edukacji i prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez biuro, koordynował „Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.

 

SobonMagdalena Soboń-Stasiak

Od 2009 roku Compliance Officer w ArcelorMittal Poland S.A. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, absolwentka studiów podyplomowych ”Akademia Spółek” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany Compliance Officer. Członek Stowarzyszenia Compliance Polska. Prelegentka krajowych i międzynarodowych konferencji  z tematyki compliance.

 

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Cze
11
pon
Compliance w pigułce. Systemy zarządzania zgodnością w oparciu o ISO 19600 i systemy zarządzania ryzykiem korupcji w oparciu o ISO 37001 w kontekście wymogów ustawy o jawności życia publicznego @ Centrum Sienna
Cze 11@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Zarządzanie zgodnością jako podejście systemowe staje się standardem prowadzenia działalności gospodarczej. Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW zalecają realizację funkcji compliance w spółkach publicznych, coraz większa presja rynku skłania przedsiębiorców do wprowadzania rozwiązań compliance, a projektowana Ustawa o jawności życia publicznego przewiduje dotkliwe sankcje nie tylko za brak mechanizmów antykorupcyjnych, ale także ich nieskuteczność lub pozorność.

Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników na podstawie konkretnych przykładów w materię compliance, wskazanie roli systemu zarządzania zgodnością (Compliance Management System, CMS) w przedsiębiorstwie i przedstawienie praktycznych aspektów kształtowania CMS w oparciu o normę ISO 19600 Compliance Management Systems. Rozważania uzupełnione będą o węzłowe przedstawienie normy ISO 37001 Anti-bribery Management Systems w kontekście wymagań projektowanej Ustawy o jawności życia publicznego. Szkolenie składać będzie się w trzech części: podstaw compliance, praktycznych aspektów wdrażania systemów zarządzania zgodnością w przedsiębiorstwie oraz przedstawienia wymogów Ustawy o jawności życia publicznego odnośnie programów antykorupcyjnych w przedsiębiorstwie.

Treści:

Uczestnicy poznają rozwój compliance oraz zapoznani zostaną z podstawowymi pojęciami compliance. Podjęty zostanie temat funkcji oraz różnorodnych jakościowych i ilościowych zalet CMS. Nastąpi również wprowadzenie w tematykę modeli i metod CMS. Omówione zostaną podstawy budowy CMS, wyzwania oraz szanse różnych modeli, a także praktyczne wskazówki na temat integracji CMS w istniejące procesy przedsiębiorstwa. Wszystkie te elementy omawiane będą w oparciu o normę ISO 19600 oraz z uwzględnieniem przykładów implementacji CMS w międzynarodowym koncernie.

W ostatniej części zajęć omówione zostaną wymogi Ustawy o jawności życia publicznego odnośnie programów antykorupcyjnych w przedsiębiorstwie.

Dla kogo:

Trening adresowany jest zarówno dla nowicjuszy – osób, które dopiero przygotowują się do wykonywania zadań compliance w różnego rodzaju organizacjach, jak i osób, które pragną usystematyzować swoją dotychczasową wiedzę w tej dziedzinie. Szczególnie zalecany jest on w kontekście dostosowania się do wymogów Ustawy o jawności życia publicznego.

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Współzałożyciel i członek zarządu Instytutu Compliance, gdzie odpowiada za ofertę szkoleń z zakresu compliance. Pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center, w którym uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Autor licznych publikacji na temat compliance. Obronił rozprawę doktorską na temat roli organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance w prawie polskim i niemieckim.

 

FilipowskiDr Oskar Filipowski

Radca prawny, Chief Compliance Officer w KGHM Polska Miedź S.A. Studiował prawo na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na Uniwersytecie w Marburgu. Autor publikacji naukowych, trener oraz wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Szkoły Prawa Polskiego na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie.

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Wrz
10
pon
Compliance i zarządzanie ryzykiem korupcji w instytucjach publicznych w oparciu o ISO 19600 i ISO 37001 w świetle wymogów Ustawy o jawności życia publicznego (UJŻP) @ Centrum Sienna
Wrz 10@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Instytucje publiczne są, podobnie jak wszystkie inne organizacje, w taki sam sposób narażone na ryzyko występowania nieprawidłowości compliance, w tym w szczególności ryzyk korupcyjnych. Każda organizacja powinna w sposób świadomy podchodzić do towarzyszących jej działalności ryzyk i podejmować działania mające zapobiegać ich występowaniu. W wielu krajach w instytucjach publicznych funkcjonują systemy zarządzania compliance, a w ich ramach stosuje się takie narzędzia i metody jak kodeksy etyki, polityki przeciwdziałania korupcji, czy systemy informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing). Rozwiązania te wprowadzane są w oparciu o dwa międzynarodowe standardy: ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems.

Dlaczego:

Instytucje publiczne są, podobnie jak wszystkie inne organizacje, w taki sam sposób narażone na ryzyko występowania nieprawidłowości compliance, w tym w szczególności ryzyk korupcyjnych. Każda organizacja powinna w sposób świadomy podchodzić do towarzyszących jej działalności ryzyk i podejmować działania mające zapobiegać ich występowaniu. W wielu krajach w instytucjach publicznych funkcjonują systemy zarządzania compliance, a w ich ramach stosuje się takie narzędzia i metody jak kodeksy etyki, polityki przeciwdziałania korupcji, czy systemy informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing). Rozwiązania te wprowadzane są w oparciu o dwa międzynarodowe standardy: ISO 19600 Compliance Management Systems oraz ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Projektowana Ustawa o jawności życia publicznego wprowadza obowiązek posiadania programów antykorupcyjnych przez wszystkie jednostki sektora finansów publicznych. Ich brak, a także nieskuteczność lub pozorność takich programów, skutkować mogą nałożeniem grzywny na kierownika jednostki.

Co:

Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat przyczyn, sposobów wprowadzania i funkcji systemów zarządzania compliance – z uwzględnieniem specyfiki instytucji publicznych. Przedstawiane są poszczególne kroki implementacji systemu zarządzania compliance oraz spektrum narzędzi i metod compliance ze szczególnym uwzględnieniem whistleblowingu. Zajęcia prowadzone są w oparciu o metodologię normy ISO 19600, która zawiera uniwersalne wytyczne odnośnie kształtowania systemów zarządzania zgodnością we wszelkiego rodzaju organizacjach – także instytucjach publicznych.

W drugiej części zajęć uczestnicy zapoznawani są z międzynarodowym standardem zarządzania ryzykiem korupcji ISO 37001. Następuje przedstawienie doświadczeń we wdrażaniu rozwiązań compliance w instytucji publicznej. Omawiane są systemowe działania, jakie podejmowane mają być w instytucji publicznej dla przeciwdziałania występowania zjawisk korupcyjnych. W tym kontekście analizowane są wymogi Ustawy o jawności życia publicznego.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli wszelkich instytucji publicznych na poziomie centralnym i samorządowym.

Prelegenci:

JaguraDr. Bartosz Jagura, LL.M.

Członek zarządu Instytut Compliance odpowiedzialny za ofertę szkoleniową oraz pracownik naukowy działającego na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Viadrina Compliance Center (VCC), gdzie uczestniczy w projektach naukowych i wdrożeniowych CMS. Doktor nauk prawnych w zakresie prawnoporównawczych zagadnień compliance w Polsce i w Niemczech. Studiował prawo w Uniwersytecie Łódzkim, Westfälische Wilhelms-Universität Münster oraz Freie Universität Berlin. Autor licznych publikacji z zakresu compliance i mówca na konferencjach.

 

UnbenanntMałgorzata Wojciechowska-Brennek

Pełnomocnik Prezes ZUS ds. Zapobiegania Nieprawidłowościom i Korupcji. Absolwentka Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z zakresu ewaluacji programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w Akademii Koźmińskiego. Posiada bogate doświadczenie w pracy w sektorze organizacji pozarządowych, w Instytucie Sobieskiego, Centrum Adama Smitha (członek Zarządu) oraz Fundacji Republikańskiej jako ekspert ds. przeciwdziałania korupcji oraz dystrybucji funduszy strukturalnych UE. W okresie 1998-2007 była członkiem Zarządu polskiego oddziału Transparency International (TI). W latach 2001-2007 pełniła funkcję zastępcy Prezesa, a następnie Prezesa TI-Polska. Pracowała również w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce, a także w sektorze prywatnym. Stypendystka  Indiana University, Bloomington, Stany Zjednoczone Ameryki, St. Anthony’s College, Oxford, Wielka Brytania oraz Svenska Institutet, Szwecja.

UWAGA:

Szkolenie to prowadzone może być także w formie treningu inhouse – wyłącznie dla zamkniętej grupy przedstawicieli danej instytucji publicznej i zgodnie z jej specyficznymi wymaganiami, przykładowo odnośnie poruszanej tematyki. Więcej informacji udzielamy drogą mailową. Kontakt!

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja

 

 

Jeśli jesteś zainteresowana/-y ofertą szkoleń inhouse lub innych, napisz do nas. Cieszymy się bardzo na Twoją wiadomość!

Godność:*
E-mail:*
Temat:*
Wiadomość:*
Wpisz kod z obrazka:

O projekcie | zakres obowiązywania | wymagania | oferta