ACE

Certyfikat “Approved Compliance Expert (ACE)”

Udowodnij, że jesteś ekspertem compliance!

ACOACE

| Idea

Ryzyko Compliance zmienia się codziennie. Nikt nie jest doskonały. Oficer compliance działa nierozważnie i naraża się na odpowiedzialność a swoją firmę na straty, jeśli nie podnosi systematycznie swojej wiedzy i umiejętności. Bez odpowiedniej znajomości zmieniającego się ryzyka compliance i najnowszych metod zarządzania nim, system compliance nie będzie efektywny. Instytut Compliance zaleca dlatego systematyczne uczęszczanie na zaawansowane szkolenia compliance. Zdobywając certyfikat ACE udowodnisz, że jestes ekspertem! Kurs ACE jest skontruowany w ten sposób, aby bazował na wiedzy zdobytej na kursie stopnia I – Approved Compliance Officer. Stąd też podstawą do przystąpienia do kursu ACE jest zdobycie certyfikatu ACO.

 

| Realizacja

Podstawą przystąpienia do kursu ACE jest zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności poprzez zdanie egzaminu certyfikującego Approved Compliance Officer (ACO). Certyfikat Approved Compliance Expert (ACE) przyznawany jest każdej osobie, która jest absolwentką lub absolwentem kursu ACO i w ciągu dwóch lat zaliczy pięć wybranych eventów z oferty szkoleniowej Instytutu Compliance i zda egzamin certyfikujący. Ważność certyfikatu ACE wynosi trzy lata. Za udział w jednodniowym szkoleniu lub innym evencie przyznaje się 20 Expert Credit Points (ECP).

 

Droga do zdobycia certyfikatu ACE jest przedstawiona na poniższej grafice:

 

ACE

Posiadasz certyfikat ACO? Zacznij już dzisiaj zbierać punkty na certyfikat ACE i udowodnij, że jesteś ekspertem!

| Warunki

Aby otrzymać certyfikat ACE musisz:

  • Zgłosić chęć zbierania punktów ECP – wypełnij poniższy formularz
  • Zebrać 100 ECP biorąc udział w przeznaczonych do tego szkoleniach lub innych eventach Instytutu Compliance (każde całodniowe wydarzenie – szkolenie lub konferencja prowadzi do zdobycia 20 ECP)
  • Zdać egzamin certyfikujący ACE, który odbywa się w Warszawie
  • Egzaminy organizowane są w zależności od potrzeb (opłata egzaminacyjna 500 zł netto plus VAT)

| Ważność certyfikatu

Ryzyko compliance zmienia się bardzo szybko. Tak też szybko zmieniają się metody używane w ramach systemów zarządzania zgodnością. Z tego powodu ekpert compliance powinien zawsze dobrze orientować się w otoczeniu compliance oraz dowodzić, że posiada aktualne umiejętności. Dla zachowania najwyższej jakości certyfikaty ACE wydawane są na okres czterech lat. Aby zachować ważność certyfikatu, należy odświeżyć jego ważność zbierając po okresie czterech lat 80 punktów ECP. Oznacza to, że przez okres czterech lat należy corocznie odbyć przynajmniej jedno całodniowe szkolenia z zakresu compliance.

| Aktualne kursy

Oto lista aktualnych kursów premiowanych punktami ECP (za każdy jednodniowy kurs przyznajemy 20 punktów ECP):

Lis
20
wt
Metodologia analizy ryzyka w działaniach compliance. Zintegrowane podejście GRC @ Centrum Sienna Warszawa
Lis 20@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Punktem wyjścia przy tworzeniu każdego systemu zarządzania compliance jest analiza ryzyk regulacyjnych, jakie wiążą się z działalnością danego podmiotu. Przydatne jest tutaj odwołanie się do metod i narzędzi stosowanych w ogólnym zarządzaniu ryzykiem. Również ocena skuteczności systemu zarządzania compliance dokonywana jest w oparciu o tę metodologię.

Co:

Zajęcia podzielone są na dwie części. W pierwszej z nich przedstawiane są podstawy metodologii zarządzania ryzykiem: różnice międzysektorowe w zarządzaniu ryzykiem, identyfikacja, kategoryzacja i pomiar ryzyka, analiza ryzyka w procesach, narzędzia służące ocenie ryzyka oraz standardy i praktyki zarządzania ryzykiem. Zagadnienia te omawiane są pod kątem wykorzystania w działaniach compliance.

W drugiej części zajęć uczestnicy zapoznawani są z narzędziami informatycznymi stosowanymi w procesie zarządzania ryzykiem oraz integracją działań w ramach podejścia GRC.

Dla kogo:

Omawiane treści stanowią niezbędne kompendium wiedzy i umiejętności koniecznych w pracy każdego oficera compliance. Będą one szczególnie cenne dla oficerów compliance mających wykształcenie inne niż ekonomiczne (np. prawnicze), którzy muszą wykorzystywać w swojej codziennej pracy metodologię zarządzania ryzykiem.

Prelegenci:

LewandowskiRadosław Lewandowski

Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji w PKP Energetyka. Odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem korporacyjnym, rynkowym oraz kredytowym, analizę ryzyk kontraktowych, a także za wdrożenie i ciągły rozwój funkcji compliance w organizacji. Posiada 10 letnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem w sektorze energetycznym. Absolwent Politechniki Gdańskiej oraz studiów Executive MBA GFKM i Uniwersytetu Gdańskiego. Certyfikowany Menedżer Ryzyka oraz Certyfikowany Compliance Officer.

 

WelencPiotr Welenc, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, ACO, LA ISO22301, LA ISO27001, LA20000, QAVal.

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA. Certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT, certyfikowany compliance officer. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, m.in. w zakresie zarządzania strategicznego, controllingu oraz zarządzania ryzykiem operacyjnym, audytu wewnętrznego, audytu IT. Wykonywał audyty dla EBC, jako członek zespołu audytorów informatycznych ESBC. Doradca we wdrożeniach Rekomendacji D i M dla dużych jednostek sektora bankowo-finansowego w Polsce. Członek Komitetu Technicznego 306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Od 2003 roku jest systematycznie prelegentem dla pracowników UKNF w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym, compliance, audytu informatycznego, bezpieczeństwa i ciągłości działania. Wieloletni wykładowca zagadnień compliance Warszawskiego Instytutu Bankowego. Autor ponad 30 publikacji naukowych i prasowych dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance, compliance.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

Lis
26
pon
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (update) @ Centrum Sienna Warszawa
Lis 26@09:00 – 17:00

Dlaczego:

Wiele instytucji jest narażone na ryzyko związane z wykorzystaniem ich działalności w procederze prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Regulacje prawne na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym wprowadzają liczne wymogi dla tzw. instytucji obowiązanych. Jednocześnie ich naruszenie zagrożone jest dotkliwymi sankcjami. Otoczenie regulacyjne w tym obszarze podlega nieustannym zmianom, czego przykładem jest nie tylko wymóg implementacji już czwartej dyrektywy AML, która zakłada kompleksowe podejście do analizy ryzyka, nakłada wymóg identyfikacji beneficjenta rzeczywistego, rozszerza definicję osób zajmujących eksponowane stanowiska polityczne oraz limitów rejestracji transakcji. Obecnie trwają prace już nad piątą dyrektywą AML i warto jej przyszłe postanowienia uwzględniać przy tworzeniu programów przeciwdziałania praniu pieniędzy w organizacjach.

Zmiany w przepisach wiążą się z koniecznością dostosowania przez instytucje obowiązane wewnętrznych procesów do nowych obowiązków. Konieczna jest nie tylko sama znajomość przepisów, ale również ich prawidłowa interpretacja i przełożenie wymogów na funkcjonowanie organizacji.

Co:

Szkolenie spełniać ma następujące cele:

  • przekazać ma uczestnikom szkolenia wiedzę na temat problematyki przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z uwzględnieniem aktualnych zmian w prawie na poziomie krajowym i unijnym;
  • omówić zadania i obowiązki instytucji obowiązanych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
  • ukazać ma praktyczne przykłady mechanizmów prania pieniędzy i finansowania terroryzmu;
  • zaznajomić uczestników z zasadami współpracy w zakresie wymiany informacji podatkowej;
  • przedstawić ma możliwość wykorzystania polityki „Poznaj Swojego Klienta” (KYC) i środków bezpieczeństwa finansowego w analizie aktualnych trendów w praktyce prania pieniędzy;
  • pokazać rolę i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej;
  • podkreślić rolę odpowiedniego dokumentowania wykonywanych obowiązków;
  • zaznajomić uczestników z odpowiedzialnością karną i finansową w razie naruszenia obowiązków.

 

Dla kogo:

Zajęcia adresowane są do wszystkich osób zajmujących się w organizacjach przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniem terroryzmu oraz do osób zainteresowanych tą tematyką.

 

Prelegenci:

SaganowskaKatarzyna Saganowska

EMEA Compliance Manger w Jones Lang LaSalle (JLL). Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami (Szkoła Główna Handlowa) oraz Podyplomowe Studia Polityka Compliance w Organizacji (Akademia Leona Koźmińskiego). Prelegentka na licznych konferencjach, szkoleniach oraz w ramach studiów podyplomowych.

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja

Gru
3
pon
Pakiet compliance dla firmy i zarządu – intensywne szkolenie z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych (szkolenie dwudniowe) @ Centrum Sienna Warszawa
Gru 3@09:00 – Gru 4@17:00

Dlaczego warto:

Prowadzenie działalności gospodarczej staje się coraz bardziej kompleksowe: obserwować można dynamiczny wzrost ryzyk, na wystąpienie których narażeni są przedsiębiorcy. W ostatnich latach rozszerzeniu ulega systematycznie katalog wymagań prawnych, do których stosować muszą się przedsiębiorcy. Jednocześnie widoczna jest tendencja do surowego sankcjonowania wszelkich naruszeń prawa. Obok odpowiedzialności osób fizycznych pojawia się możliwość niezmiernie dotkliwej odpowiedzialności także samych osób prawnych: chodzi tu przy tym nie tylko o kary finansowe, ale także m.in. wyłączenie przedsiębiorcy od możliwości ubiegania się o zamówienia publiczne, co w najgorszym wypadku skutkować może nawet upadłością przedsiębiorstwa.

Przedmiot szkolenia:

Celem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie wymagań odnoszących się do przeciwdziałania korupcji i wykrywania nieprawidłowości w ramach organizacji. Przedstawione zostaną wymagania zapewnienia skuteczności wewnętrznego systemu antykorupcyjnego oraz możliwości mitygowania ryzyka odpowiedzialności podmiotu zbiorowego za czyny zabronione pod groźbą kary. Wymagania prawne stanowić będą punkt wyjścia do szczegółowego przedstawienia narzędzi i metod służących minimalizowaniu ryzyka odpowiedzialności. Omówione zostaną:

  • norma ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems, która stanowi globalny standard kształtowania systemów przeciwdziałania korupcji, a tym samym jej wdrożenie pozwala na wykazanie, że uczyniło się zadość wymaganiom UJŻP
  • praktyczne aspekty wdrażania w organizacji systemu przeciwdziałania korupcji
  • wymagania i tajniki prowadzenia wewnętrznych dochodzeń wyjaśniających: prowadzenie takich dochodzeń jest współcześnie standardem w wielu organizacjach, ich znaczenie wzrośnie jednak niepomiernie wraz z wejściem w życie UOPZ: w razie braku reakcji na wykrytą nieprawidłowość dojść może do zwiększenia sankcji wobec przedsiębiorcy do 60 mln zł!
  • wymagania odnośnie wprowadzania i zapewnienia skuteczności funkcjonowania systemów informowania o nieprawidłowościach (whistleblowing)
  • możliwości i płaszczyzny współpracy przedsiębiorcy z organami ściągania.

szkolenieDwudniowe

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkolenie trwa dwa dni:

  • dzień I: ISO 37001, przegląd najważniejszych ryzyk korupcyjnych, praktyczne aspekty wdrażania w organizacji rozwiązań antykorupcyjnych
  • dzień II: wymagania UOPZ, podstawy prawne i praktyczne aspekty prowadzenia dochodzeń wewnętrznych, kanały zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing)

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do reprezentantów sektora przedsiębiorstw: członków organów, oficerów compliance, prawników wewnętrznych, audytorów, etc. Przekazane w trakcie szkolenia wiedza i umiejętności są niezbędne w procesie identyfikacji ryzyk compliance i odpowiedniego nimi zarządzania.

Uczestnicy otrzymują certyfikat uczestnictwa, na którym wskazane są szczegółowo treści będące przedmiotem szkolenia.

Za udział w szkoleniu przyznajemy 40 ECP w programie Approved Compliance Expert (ACE).

 

Planowani prelegenci (w planach):

KrakKrzysztof Krak

Doradza w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom. Ma duże doświadczenie w zakresie przeciwdziałania korupcji w życiu publicznym i gospodarczym oraz we wdrażaniu rozwiązań analitycznych w obszarze organizacyjnym, szkoleniowym i informatycznym. Ponad 25 lat był związany z organami ścigania, od 2006 roku pełnił funkcje na stanowiskach kierowniczych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, najpierw dyrektora Departamentu Analiz, a następnie Gabinetu Szefa CBA, gdzie m.in. nadzorował działania edukacji i prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez biuro, koordynował „Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.

Partyka-Opiela Anna_Dr Anna Partyka-Opiela

Radca prawny, Partner w kancelarii DZP, doktor prawa. Szef Zespołu Compliance. Do zespołu kancelarii DZP dołączyła w maju 2012 r. Na bieżąco doradza w kwestiach compliance, zarządzania ryzykiem nadużyć, prawa farmaceutycznego oraz ochrony zdrowia. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z transparentnością procesów wewnętrznych i zewnętrznych, reklamą, korupcją, corporate governance, komunikacją oraz przebudową i optymalizacją systemów i przedsiębiorstw. Prowadziła wiele projektów w obszarze audytów zgodności i audytów śledczych, a także związanych z wdrażaniem i usprawnianiem procesów i procedur.

 

zdziarstek_sJacek Zdziarstek

Dyrektor Departamentu Zgodności w Raiffeisen Bank Polska S.A. Od 19 lat w sektorze bankowym. Ukończył Wydział Resocjalizacji i Problemów Społecznych specjalizacja: psychologiczna na Uniwersytecie Warszawskim. Studia Podyplomowe Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów im. Romualda Kudlińskiego, kierunek: Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych oraz Harvard Leadership Academy na Harvard Business School oraz Akademia Psychologii Przywództwa (APP) Jacek Santorski, Trener NLP. Zwolennik praktycznego i eklektycznego podejścia realizacji standardów compliance i zwalczania przestępczości – opartego na wiedzy, współpracy oraz wykorzystaniu adekwatnych narzędzi.

 

Diehladw. Monika Diehl

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w antykorupcyjnych dochodzeniach wewnętrznych i kwestiach compliance. Doradza klientom w postępowaniach karnych z zakresu prawa karnego gospodarczego, przy dochodzeniach wewnętrznych m.in. zakresie FCPA oraz przy międzynarodowych projektach regulacyjnych.

 

 

www-wizerunekprofesjonalisty-pl_Clifford Chance Dzień 4_661-Editadw. Paweł Pogorzelski

Adwokat w warszawskim zespole prawa karnego gospodarczego kancelarii Clifford Chance. Specjalizuje się w prowadzeniu wewnętrznych dochodzeń zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym w kwestiach wynikających z FCPA i UK Bribery Act. Reprezentował spółki i osoby fizyczne przed organami ścigania i organami regulacyjnymi. Ponadto doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i compliance.

 

 

SobonMagdalena Soboń-Stasiak

Od 2009 roku Compliance Officer w ArcelorMittal Poland S.A. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, absolwentka studiów podyplomowych ”Akademia Spółek” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany Compliance Officer. Członek Stowarzyszenia Compliance Polska. Prelegentka krajowych i międzynarodowych konferencji  z tematyki compliance.

 

Opłata kursowa: 1560 PLN plus VAT (w przypadku szkolenia inhouse opłatę ustalamy indywidualnie)

rejestracja

 

Mar
5
wt
Compliance w kontroli eksportowej i handlu zagranicznym @ Centrum Sienna Warszawa
Mar 5@09:00 – 17:00

Dlaczego?:

Zapewnienie zgodności w zakresie obrotu towarami i technologiami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa oraz utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa jest wyzwaniem dla wielu organizacji. Szkolenie przedstawić ma wymagania prawne i praktykę działania w tym obszarze oraz pomóc we wdrożeniu w organizacji rozwiązań Export Control Compliance.

Co?:

W ramach szkolenia omówione będą odnośnie kontroli eksportu:

1/ zagadnienia podatkowe: zerowa stawka podatkowa, w tym Tax Free

2/ subsydia do eksportu towarów rolnych (Wspólna Polityka Rolna)

3/ kontrola obrotu produktami podwójnego zastosowania i uzbrojeniem – ryzyka, obowiązki, rozwiązania:

  • Wprowadzenie: różnice między kontrolą obrotu produktami podwójnego zastosowania a kontrolą obrotu uzbrojeniem
  • System europejski vs. system amerykański i czemu warto stosować je równocześnie?
  • “Mnie to nie dotyczy”, czyli jakie produkty powinny podlegać kontroli, nawet jeśli o tym nie wiemy?
  • Case studies: naruszenia zasad kontroli obrotu przez wybrane globalne spółki  i konsekwencje non-compliance dla osób prawnych i fizycznych
  • Eksport towaru i udostępnienie technologii lub oprogramowania, czyli jak złamać sankcje wysyłając e-maila lub sprzedając software
  • Handel z Bliskim Wschodem (w tym z Iranem) i Rosją
  • Jak uchronić się przed non-compliance? Propozycje rozwiązań

4/ wdrażanie Internal Compliance Program w zakresie handlu produktami podwójnego zastosowania.

 

Dla kogo?:

Szkolenie skierowane jest do specjalistów i managerów odpowiedzialnych za Trade Compliance, pracowników działów prawnych lub compliance, eksporterów m.in. z branży produkcyjnej (np. automotive),  branży elektronicznej, producentów oprogramowania.

Prelegenci:

CzyzowiczProf. dr hab. Wiesław Czyżowicz

Wieloletni profesor Szkoły Głównej Handlowej (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie) oraz Wyższej Szkoły Cła i Logistyki w Warszawie. Wykładowca i ekspert z zakresu polityki celnej i prawa celnego międzynarodowego, unijnego i polskiego, prawa gospodarki elektronicznej oraz ekonomicznej analizy prawa. Ekspert procedur celnych oraz postępowania celnego wielu organizacji międzynarodowych, rządów i parlamentów, były Wiceminister Finansów, Szef Służby Celnej, Dyrektor Generalny Informacji Finansowej, wieloletni kierownik Wydziału Handlowego w KG RP w Los Angeles. Autor ponad 220 publikacji z zakresu polityki i prawa celnego, prawa gospodarki elektronicznej oraz Law and Economics (ekonomicznej analizy prawa).

06_ŁukowskiMarcin Łukowski

EMEA Compliance Officer w JLL, prawnik specjalizujący się w tematyce trade compliance (sankcje, kontrola eksportu, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy). Autor bloga www.eurotradecompliance.com

 

 

 

Opłata kursowa: 780 PLN plus VAT

rejestracja

 

 

| Rejestracja i opłaty

Rejestracja odbywa się za tutaj – prosimy wybrać odpowiedni ewent z listy.